Toon posts:

Welke git Bash commando's gebruik ik om bugs te achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik heb bijna mijn eerste ASP.net core 2 applicatie afgerond als ik geen ... fout(en) had gemaakt.🙃🙈... Handmatig ontdekken wat ik fout heb gedaan.... nogo.

Het achterhalen van de fout moet automatisch... vertel eens...

Hoe gebruik ik git bash om de gemaakte fouten in twee verschillende mappen gelijkertijd te vinden? (Folder is correct en folder b is incorrect) Welke gitbash commando's gebruik ik hiervoor?

Technische situatie:
- 2 projectfolders met dezelfde Asp .net core applicatie in een folder is door mij een fout gemaakt.
- een bug zit in mijn productie folder waardoor ik de database niet kan gerereren...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10
Git Bash
Visual studio community 2017

Wat ik al gevonden of geprobeerd:
Heb gegoogld en de indruk dat het ik .... via Git Bash moet proberen. Welk(e) git bash commando gebruik ik dan moet de repo folder op de c: schijf en op het buroblad controleren via een commando...?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butz0rs
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:05
git bisect is hiervoor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Butz0rs: git insect...? Welk commando gebruik ik dan als ik c:.../repo/ en c:../desktop/folder xxx wil controleren.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat jij wil is 2 mappen controleren of ze een gelijke inhoud hebben en, zo nee, waar de verschillen zitten. Daar is git niet dé tool voor. Ik zou kijken naar een tool als winmerge of beyond compare. Die zijn niet heel moeilijk te gebruiken.

Het ontbreken van bestanden (of verkeerde versies van bestanden, of op de verkeerde plek of...) zou ik niet direct een bug noemen maar eerder een probleem in je deployment. Als je (een update van) je software wil "uitrollen" kun je dus kijken naar manieren om je deployment te automatiseren zodat er niets (lees: minder) mis gaat door menselijke fouten.

Als je bugs "automatisch" kunt opsporen, laat het me dan even weten; daar zit namelijk heel de wereld op te wachten. Je kunt wél aan tdd en/of unit testing doen (en fuzzing en nog wel 20 andere dingen) om bugs zo vroeg mogelijk op te sporen, maar "automatisch" opsporen is een nogal breed begrip. En afgaand op je verwarring of onduidelijkheid in terminologie ga ik er even van uit dat je nog niet héél doorgewinterd bent en ik zou dan vooral ook even alles stapje-bij-beetje blijven doen i.p.v. proberen reuze sprongen te gaan maken nu met allerlei hier genoemde (en nog vele andere) termen. KISS, wijsheid komt met de jaren :)

Tot slot zou ik het op prijs stellen als je bij een volgend topic onze Quickstart hanteert; je lijkt ons forum nu een beetje te gebruiken als afhaalchinees (vraag dumpen, niet meer reageren nadat je oplossingen aangedragen hebt gekregen) en dat is natuurlijk voor niemand die tijd-en-moeite investeert om jou jezelf te helpen verbeteren leuk. Dus dat gaan we zo niet meer doen, deal? ;) Volgend topic graag voorgenoemde quickstart in acht nemen en laat even horen hoe je 't uiteindelijk hebt opgelost als je iets oplost. Daar help jij, op jouw beurt, dan óók weer mensen mee die middels een google-tocht o.i.d. op jouw topic(s) stuiten in de toekomst ;) :Y)

[ Voor 111% gewijzigd door RobIII op 23-03-2019 00:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij