Foto's iCloud downloaden in Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Mijn vraag:

Mijn ICloud zit vol. Dus ik dacht ik ga op icloud.com die foto's downloaden.Kan blijkbaar alleen per 1000 wat nogal tijdrovend klusje is.

Deels wel gedaan, maar ik zie dat ik de datum van de fotos kwijt ben (indien ik bestanden op PC open). Ook de volgorde van de fotos slaat enigszins nergens op, dit is niet de volgorde in mijn telefoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Iphone Xs max, Asus laptop (heb ook nog een Ipad pro, maar weet niet of ik in dit verband daar wat aan heb).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Icloud voor Windows installeren en proberen een fotostream, automatisch downloaden van de fotos naar mn compu. Dat lukt me echter niet, wat ik ook doe, die map blijft leeg. Ik heb internet afgestruind voor oplossingen. Ik durf Icloud niet goed van mn PC te gooien en opnieuw te installeren omdat ik niet weet wat dat betekent voor mn Icloud opslag (stel ik heb een instelling verkeert staan).

Heeft het te maken dat ik ICloud gebruik en dat daarom er geen fotostream is op mn PC? Is het niet beter om ICloud over te slaan en de fotos op een andere manier naar mn computer over te zetten?

Veel dank!

Apple zegt geen fotos meer op te slaan etc dus vind ik niet erg leuk ivm kwijtraken.

Beste antwoord (via LucyLG op 23-03-2019 23:02)

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-04 15:28
Verkenner, icloud fotos, fotos en video's downloaden. Per jaar kan je ze downloaden, exif blijft intact. Duurt wel even, servers van apple zijn niet zo snel.

edit: Wil je zoiets zonder itunes/icloud doen kan je app photosync is proberen. Is niet gratis maar die paar euro meer dan waard. Je filmrol compleet via wifi naar je pc of naar een clouddienst naar keuze. Ook hier geen exif data geneuzel.

[ Voor 43% gewijzigd door Wouter36 op 22-03-2019 21:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:05
iPhone aansluiten op je PC en de foto's importeren met de Photos-app van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12
Zit er geen EXIF-informatie in die foto's? Dan zou je daar de juiste datum uit kunnen halen.

Ook te overwegen: voor een maand je iCloud uitbreiden met 50 gb. Kost je de kop niet...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-04 15:28
Verkenner, icloud fotos, fotos en video's downloaden. Per jaar kan je ze downloaden, exif blijft intact. Duurt wel even, servers van apple zijn niet zo snel.

edit: Wil je zoiets zonder itunes/icloud doen kan je app photosync is proberen. Is niet gratis maar die paar euro meer dan waard. Je filmrol compleet via wifi naar je pc of naar een clouddienst naar keuze. Ook hier geen exif data geneuzel.

[ Voor 43% gewijzigd door Wouter36 op 22-03-2019 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Thanks allemaal. De foto expert op dit forum heeft ook een bericht gestuurd.

Die filmrol op mn PC wil niet, map blijft leeg ondanks instellingen in ICloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Misschien met Dropbox app "foto uploaden"?

(heb zelf geen ervaring ermee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
icegodd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:50:
Misschien met Dropbox app "foto uploaden"?

(heb zelf geen ervaring ermee)
Thanks voor het meedenken. Ik ga het morgen eens op een MAC proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Ik heb inmiddels de app Photosync gekocht (en had al tijdelijk Icloud uitgebreid) en dit werkt echt top.

Icloud en photostream ik kom er met Windows 10 gewoon niet uit. Indien iemand nog een tip heeft. Ik heb de windows photo app geprobeerd maar gaat erg langzaam (10.000 fotos...). Daarnaast kan ik ze niet openen, HEIC ofzoiets wordt niet gelezen. Photosync converteert de bestanden automatisch en dat voor eenmalig 5 euro...
De originele datum van de fotos wordt behouden. Werkt goed samen met andere cloud diensten. Heel fijn en aanrader dank allen!

Het heeft me nu behoorlijk veel werk en uitzoektijd gekost en door hier te plaatsen ben ik geholpen! Echter indien iemand toch de oplossing weet voor Windows 10 en Iphone fotos hoor ik dat graag.

[ Voor 41% gewijzigd door LucyLG op 23-03-2019 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resistme
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-04 07:26
@LucyLG HEIC is dus een effectiever bestandsformat dat Apple gebruikt. Windows kan dit standaard inderdaad niet tonen maar ze zeggen er wel bij dat dit toe te voegen is via de windows store. Als je daar zoekt op ''HEIF'' is er een windows utility die ''uitbreidingen voor HEIF-afbeeldingen'' heet. Het is daarna wel mogelijk om de afbeeldingen te kijken. Is een utility van Microsoft zelf, geen idee waarom ze dat niet standaard toevoegen.

Verder wou ik zeggen dat ik je problemen volledig herken in zo verre dat Icloud for windows rampzalig is. Zelf loop ik tegen een net ander probleem aan en het lukt me maar niet om de juiste instellingen te organiseren.

Je zegt verder dat je Icloud niet van je pc durft te gooien omdat je bang bent dat dit invloed heeft. Ik kan met 99.999% zekerheid zeggen dat dit ongegrond is. Icloud voor windows heeft namelijk als nadeel tov mac's dat het maar 1 way synchronisatie is. Vandaar dat er ook een upload map nodig is. Wat dit dus betekend is dat als je op je pc een foto verwijderd hij nog steeds op je mobiel staat. Er is een officieel apple handleiding waar dit ook in staat. Wat het dus ook meteen heel onhandig maakt, want dan moet je alsnog weer op je mobiel het gaan verwijderen.

Heb je hier iets aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 23:24
In mijn zoektocht naar de beste manier om al mijn foto’s en video’s uit de iCloud in origineel formaat te kunnen downloaden naar een Windows 10 pc, stuitte ik op dit topic.

Ik zie dat de topicstarter tegen dezelfde zaken aan liep als ik nu en dat er een oplossing wordt geboden in de vorm van de ‘PhotoSync’ app.
Dit lijkt echter een app te zijn die je op je iPhone installeert en van daaruit je foto/video materiaal dat lokaal opgeslagen staat naar een ander device of service stuurt.

Mijn foto’s staan echter enkel in de iCloud en de beschikbare ruimte op mijn iPhone 8 (64GB) is niet toereikend om alles weer in origineel formaat te downloaden. Dat was ook de reden dat ik de upgrade naar een 50 GB iCloud heb genomen.

Stappen die ik reeds ondernomen heb:

1. De iCloud app voor Windows geïnstalleerd

Hiermee zou het mogelijk moeten zijn een 1 op 1 kopie van je iCloud te kunnen maken, zonder dat deze synchroniseert met je iCloud. Een ‘domme’ download dus.
Dit heb ik meerdere malen gedaan, maar telkens download deze app meer data dan dat er in de iCloud zit. Daarbij maakt hij per jaar mappen aan, waarbij hij meerdere mappen per jaar met daarin dezelfde foto’s maakt. Dus bijvoorbeeld ‘2019’ – ‘2019 (1)’ – ‘2019 (2)’ etc. Dit tot wel ‘(4)’ aan toe…. Tussen elke nieuwe poging in, heb ik natuurlijk de hele download map op mijn pc weer leeg gegooid.

Met deze methode heb ik niet echt het vertrouwen dat ik écht de hele collectie te pakken heb. Daarbij loopt op deze manier mijn SSD vol, waardoor ik twijfel of ik überhaupt wel alles heb.
In principe is het simpel: Er zit ca. 35GB aan foto/video materiaal in de iCloud. Ik verwacht niet meer plaats nodig te hebben op mijn SSD, dus ik vind het vreemd dat een beschikbare ruimte van ca. 160GB volledig vol gegooid wordt en het proces dan gestopt wordt vanwege plaatsgebrek. Hierbij tref ik dan bijvoorbeeld wél 4 of 5 mappen van 2019 aan, maar de mappen van 2018 zijn dan leeg, terwijl daar veel foto’s in zouden moeten zitten. Zoals gezegd, geeft dit mij niet het vertrouwen dat ik alles te pakken heb.

2. Downloaden van iCloud.com

Dit kan zoals TS al meldde slechts per maximaal 1.000 bestanden. Na een tijdrovende opschoonactie via iCloud.com hield ik ‘nog maar’ ca. 6.500 bestanden over.
Met wat heen en weer scrollen, is het me gelukt alle bestanden in etappes te selecteren en te downloaden. Er worden automatisch zip bestanden aangemaakt, die weinig tot geen compressie lijken te hebben.

Na download zie ik dat ik een totaal aan ca. 19 GB data heb, daar waar ik zoals gezegd een 35 GB zou verwachten. Foto’s variëren qua grootte van 600 kB tot 2 – 3 MB.
Ik kan mij simpelweg niet voorstellen dat ik nu beschik over de originele formaten zonder kwaliteitsverlies. Let op, deze 19GB bevat álle bestanden, dus foto, video, panorama, live foto’s etc.

Om de proef op de som te nemen, heb ik hierna de inhoud van de map ‘video’ apart gedownload. Ca. 550 bestanden die gezamenlijk een kleine 13 GB innemen op mijn SSD.
Hieruit concludeer ik dat ik beschik over ca. 6.000 foto’s die samen maar 6 GB innemen. Hier zit een hoop Whatsapp spul tussen, maar dan nog… Ca. 1 MB per foto komt niet overeen met de verwachting en een gangbaar bestandsformaat. Vanuit de 35 GB gerekend, zou je ca. 3,5 MB per foto verwachten. (35k-13k / 6.000).

===========================

Mijn vraag:

Is er een andere methode om (op een liefst eenvoudige wijze) een 1 op 1 download te maken naar een Windows pc?
Hierbij natuurlijk de voorkeur dat deze download te synchroniseren is met de iCloud, maar die hoop heb ik eigenlijk al opgegeven. Het zou namelijk geweldig zijn als je met je Windows PC dezelfde functionaliteit had als met Apple devices onderling, namelijk uniforme synchronisatie tussen al je apparaten.

Gezien de vele topics die ik hierover op en buiten T.net vind, snap ik dat er velen met mij tegen deze synchronisatie handicap tussen Apple en PC aanlopen. Ik hoop echter dat er toch stiekem iemand is die een werkbare work-around heeft gevonden.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babeyou
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik heb precies hetzelfde probleem, wil op kmijn laptop 1-op-1 copie van mijn foto’s hebben. Mijn map photos blijft echter leeg op mijn window10-laptop. De map gedeelde photos synct wel gewoon. Enorm irritant. Heb icloud al 5x opnieuw geinstalleerd, documenten/mappen tussentijds eraf gehaald, pc tussentijds uitgezet, etc. Als iemand oplossing heeft, sta ik er ook erg voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isabellrock
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-01-2023
Beste,

Inderdaad bij het kopiëren of verplaatsen van de fotos vanuit de cloud worden de datums corrupt.
Mijn éérste tip is om ze NIET te verplaatsen vanuit:
C:\Users[i]GEBRUIKERSNAA[/i]M\Pictures\iCloud Photos\Photo
LAAT DEZE MAP ALTIJD INTACT OP JE COMPUTER!

Wat je kan proberen
1. Los van de Icloud/Apple foto's
Plaats éérst alle foto's DIE NIET VAN EEN IPHONE afkomen in mappen (2020 01 Januari), per jaar, in je directory (2020) waar je ze wil hebben bijv externen harde schijf
In directory: "2020" maak de mappen
"2020 01 Januari" (met daarin extra de map "DON'T MOVE")
"2020 02 Februari" (met daarin extra de map "DON'T MOVE")
"2020 03 Maart" (met daarin extra de map "DON'T MOVE")
etc.
Plaats/maak in elk jaar=directory de map per maand map EN de extra map "DON'T MOVE" (hier komen uiteindelijk de iCloud foto's in met de corrupte datums na kopiëren)
2018
2019
2020
etc
DUS: Alle foto's van je Canon camera of Samsung of wat dan ook waarvan de datums wél okay zijn plaats je bijv van januari 2020 allemaal in de map "2020 01 Januari" onder directory "2020"

Dat was 1.

2. nu ga je naar de download map op je computer
Je moet de foto's en filmpjes éérst openen zodat er een groen vinkje bij komt te staan in plaats van een wolkje.
Je selecteert er een stuk of 200 per keer en druk op enter
Dan worden ze gedownload op je computer.
Nadat alle foto's een groen vinkje hebben achter "status" (deze moet je selecteren) in kolomvenster rechter muisklik.
Ga je ze selecteren op "Aanmaakdatum" (kolomvenster rechter muisklik.)

3.Selecteer nu de alle foto's van bijvoorbeeld januari 2020
Kopieer nu alle foto's vanuit:
Naar de map "DON'T MOVE" onder
2020 01 Januari
Hier komen dan de gekopieerde foto's met de corrupte datum, maar dat geeft niets.

Want! Je gaat een index maken.

4. Download gratis "Karen’s Directory Printer" via
https://www.computeridee....karens-directory-printer/
Installeer dat programma en uitvoeren natuurlijk :P

Ga naar het tabblad "Save to Disk" in het programma
Select a Folder: C:\Users[i]GEBRUIKERSNAA[/i]M\Pictures\iCloud Photos\Photo
Vink aan: Save Options: Both Files & Folders en alle Search, Save & Show
Vink aan: File info: Date Created, File Size, File Name
Klik onderaan op "Safe to Disk"
Ik zou als locatie bureaublad kiezen dat is lekker makkelijk terug vinden vooral als deze leeg is ;)

Standaard naam is "DirPrnInfo"
Open deze en na 25 zinnen komt (ONDERSTAANDE IS EEN VOORBEELD)
FOLDER C:\Users[i]GEBRUIKERSNAA[/i]M\Pictures\iCloud Photos\Photo R--A--- 0 3.744 11.497.412.761 11.497.412.761
FILE 13-8-2020 08:45 214.741 006d69cf-8040-4a7f-bee6-d8dfe7981a02.jpg
FILE 13-7-2019 12:19 188.261 00a63b74-bccd-4157-be0d-ab029c6a71c7.JPG
FILE 3-3-2018 17:11 364.163 01403e6e-99ab-4f62-802c-30d26f852374.jpg
FILE 2-6-2018 17:56 851.873 0190646e-d6a6-41ab-8e66-61c8dc8780b9.mp4
FILE 19-3-2020 21:44 3.372.303 01a0dd7c922b4c3d82e99dbf48d12504.mov

5. Kopieer en plak deze tekst in Excel
Nu heb je index
In Excel maak je de éérste regel: Date Size Name
En daar plak je vanuit de "DirPrnInfo"
En je krijgt:

Date Size Name
13-8-2020 08:45 214.741 006d69cf-8040-4a7f-bee6-d8dfe7981a02.jpg
13-7-2019 12:19 188.261 00a63b74-bccd-4157-be0d-ab029c6a71c7.JPG
3-3-2018 17:11 364.163 01403e6e-99ab-4f62-802c-30d26f852374.jpg
2-6-2018 17:56 851.873 0190646e-d6a6-41ab-8e66-61c8dc8780b9.mp4
19-3-2020 21:44 3.372.303 01a0dd7c922b4c3d82e99dbf48d12504.mov

Maak een opmerking in je Excel file dat: DE "DON'T MOVE FOLDER" zijn TOT EN MET 24-09-2020
LAAT DE:
INTACT!

Hier komen uiteindelijk nieuwe foto's bij met een wolkje die je later weer moet openen om een groen vinkje te krijgen.
Ga verder op (in dit voorbeeld) na 25-09-2020 en herhaal stap 1. t/m 5.

Succes!

Note:
Maak bijvoorbeeld onder de Hoofddirectory "Mijn Foto's"
De lege sjabloonmappen:
202X 01 Januari
202X 02 Februari
202X 03 Maart
etc
Zodat je de X alleen maar hoeft te veranderen in het gewenste jaar...
Pagina: 1