mediaspeler 4K HDR maar welke

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 16:03
Ik ben dus nadat ik de rest van mijn AV setup een update heb gegeven op zoek naar een vervangende media speler.
Ik merk dat mijn oude openelecboxje bij sommige van de HDR demostreams vast loopt. EN bij sommige andere streams af en toe stottert. (slecht voor de WAF)
Ik moet bekennen dat ik niet meer weet wat de specs zijn van dat boxje (Mini 8s staat er op) maar ik denk dat ik het al een jaar of 5 gebruik.en ben niet verbaasd dat het niet lukt. Ik gebruik op dit moment een Kodi krypton versie 17.6 dacht ik.

Ik wil graag zo breed mogelijk mijn nieuwe AV spullen kunnen benutten en het boxje daarop afstemmen.

Dus Mijn LG oled 65C8 TV en mijn Denon AV 3500 receiver welke denk ik bijna alle huidige gangbare audio formaten ondersteunt.
Wat ik vooral wil doen is films/series docu's e.d. bekijken van af mijn lokale schijf. En mogelijk in de toekomst als er voldoende 4KHDR aanbod is dat ook via netflix /youtube e.d. bekijken, maar dat heeft geen prioriteit. IK denk dat het wel handig is om de menu's te kunnen zien van DVD en blueray streams. Met de huidige setup is er vaak geen menu beschikbaar. :'(
Netwerk snelheid Gigabit
Ik vermoed dat
Dit ook allemaal met meer kanaal audio dus pass thru is denk ik wel een vereiste.
Uiteraard wil ik liefst ook met een hoge frame rate gaan kijken.
Verder nog wil ik liefst alles met één remote gaan gebruiken voor een goede WAF
Dat doe ik tot op heden met een Harmony one. Maar met de huidige spullen zou besturen via HDMI -CEC misschien wel een betere optie kunnen blijken.
Gamen is voor mij niet van belang.

Ik heb gekeken naar een hoop boxjes en raak verdwaald in wat ze allemaal wel en niet kunnen.
In eerste instantie dacht ik aan
NVIDIA shield
Zappiti One 4K HDR
T9 Pro (4GB)
H96 Pro Max (4GB)
Venz Technology V12 ULTRA 4K
Venz V10 Pro+ LS
Dune HD Pro 4K
MINIX NEO U9-H
Alfawise Z1 TV BOX
Vero 4K
Met enige huivering heb ik naar appleTV 4K gekeken maar ben niet echt een apple fan om het voorzichtig te zeggen:S
Mogelijk mis ik in bovenstaande lijstje nog een paar;)

Een deel van deze boxjes zie j ook met een voor geinstallerde Kodi, maar vaak ook draaiend onder android, maar dan zijn er denk ik wel beperkingen met HDaudio en framerate switching?

De NVIDIA was eigelijk mijn eerste keuze maar ik lees dat er toch nogal wat problemen zijn met gebruik van Kodi en HDR weergave.
De zappiti boxjes zien er ook veel belovend uit voor out of the box.

Ik heb er gerust zo'n 250 a 300 euro voor over, ik koop liever goed, dan tobben en een lage WAF

Ik heb ook geen probleem om weer een Kodi versie op het boxje te gebruiken dat stukje uitzoeken komt dan wel en geeft ook wel wat fun.Maar dan komt het probleem van welke chipset?
Ik zie een hoop chipsets gemeld die een hoop beloven maar tijdens het lezen in de diverse pagina's de afgelopen dagen ben ik een paar keer tegen gekomen dat sommige boxjes bijvoorbeeld hoge 4K resoluties met een lage frame rate afspelen:S

Dus welke chipset zou ik dan moeten gaan kiezen met Kodi?
Realtek RTD1295
AMlogic 912x
AMlogic 912
AMlogic 905X2
Amlogic S912-H
RK3328
ik heb al gekeken op https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
en https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=332180
Maar daar verdwaal ik ook een beetje al zou ik van wat ik daar lees gaan neigen naar een AM912 chipset.

Kortom welke van de bovengenoemde standaard boxjes zou me out of the box blij kunnen maken?
en als ik zelf een kodi op wil zetten draaiend op librelec of corelec? Welke chipset zou ik dan het beste kunnen kiezen?
Ik ben benieuwd naar de inzichten en adviezen in deze lastige keuze:S
In ieder geval alvast bedankt voor feedback _/-\o_

Hmmm Besef nu dat ik deze beter in Mediaspelers en HTPC's had kunnen plaatsen Ik had me vergist in de groep, mogelijk kan hij door een moderator verplaatst worden?

[ Voor 4% gewijzigd door mrbert op 23-03-2019 12:48 . Reden: aanvulling ]

mrbert

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:20
Neem gewoon de Vero 4k+ (Topic op Tweakers), doet alles wat je wenst!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@MasterMaceMichu
jij het er denk ik dus zelf een?
Ik heb inderdaad over de Vero zitten twijfelen.

Kan ik daarop ook gewoon alle kodi skins kiezen? Ik wil er graag een waar lange filenamen zichtbaar zijn.
Ik heb op mijn kodi ook een aantal folders met parental lock ik geloof met pinsentry dat wil ik ook op het nieuwe boxje hebben.
Welke Kodi draait daar nu op?

Kan ie echt alle resoluties en audio ook aan op lokale bestanden?
IK las ook iets over dat je deze via HDMI kunt besturen?
ik ben er nog niet uit of dat echt wat voor mij is. Mijn ziggo horizon box ondersteunt het maar gedeeltelijk en kan maar 1 richting op zappen:S
Ik geloof dat mijn denon AV ook met CEC overweg kan maar heb dat nog niet geprobeerd.
Uit wat ik op de logitech pagina begrijp is deze niet compatible met de harmony one omdat er geen IR in zit?

Kan hij ook met ISO's overweg?
En hoe gaat hij om met netwerk shares? Gewoon met SMB net als Kodi?
Ik kan me herinneren dat ik gelezen heb dat je ergens iets in een config bestand moet tweaken?

[ Voor 18% gewijzigd door mrbert op 23-03-2019 21:02 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Mijn huidige lijste wordt al korter en ik neig nu naar

Zappiti One 4K (249)https://www.apollo.nl/nl/1039901/zappiti-one-4k-hdr-media-player/
Vero 4K+ (111) https://www.spydeals.nl/o...ro-4k-16gb-voor-111-74276
NVIDIA SHield (199) https://www.coolblue.nl/p...et-afstandsbediening.html

Wat prijs aan gaat wint de Vero natuurlijk helemaal

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Er draait een aangepaste KODI versie op (OSMC), waarbij je eigen skins kan kiezen, momenteel nog versie 17, volgens mij.

Alle antwoorden op je vragen kun je vinden op de OSMC pagina (https://osmc.tv/vero/) en/of op hun forum (https://discourse.osmc.tv/c/help-and-support/vero-4k), maar kort:

Kan ie echt alle resoluties en audio ook aan op lokale bestanden? =>Alles wat ik er tegenaan heb gegooid werkt
IK las ook iets over dat je deze via HDMI kunt besturen? => CEC bedoel je, volgens mij wel, maar gebruik ik niet
ik ben er nog niet uit of dat echt wat voor mij is. Mijn ziggo horizon box ondersteunt het maar gedeeltelijk en kan maar 1 richting op zappen:S
Ik geloof dat mijn denon AV ook met CEC overweg kan maar heb dat nog niet geprobeerd.
Uit wat ik op de logitech pagina begrijp is deze niet compatible met de harmony one omdat er geen IR in zit? => Zit ook IR receiver in, dus werkt gewoon

Kan hij ook met ISO's overweg? => Weet ik niet, heb geen ISO's
En hoe gaat hij om met netwerk shares? Gewoon met SMB net als Kodi? => Ja
Ik kan me herinneren dat ik gelezen heb dat je ergens iets in een config bestand moet tweaken? => Niet anders dan bij KODI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:13
De Vero bedien ik tot nu toe ook met de meegeleverde afstandbediening (Die werkt met RF. De mediaspeler hoef je dus niet ergens in het zicht te plaatsen), maar net even uitgeprobeerd of het ook via CEC te bedienen is en dat gaat prima. zowel met de AB van de tv als met de AB van de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Dat klinkt niet verkeerd,
Ik zat net even te kijken is er een Nederlandse winkel waar je de vero kan kopen?
Maar uiteindelijk toch maar via de eigen website besteld.
Ik ben heel erg benieuwd wanneer hij komt en natuurlijk hoe hij gaat bevallen.
Hopelijk is er idd ook IR beschikbaar dan kan ik hem net als mijn oude mini boxje ook met de harmony besturen wel fijn voor de WAF

[ Voor 46% gewijzigd door mrbert op 24-03-2019 17:59 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 09:23
Ik ben zelf blind voor de NVidia Shield gegaan... Echt een super apparaat! Speelt alles goed af en het werkt gewoon snel. Ook blijven ze nog steeds met goede updates komen en draait de laatste versie van Android tv hierop, welke ook nog steeds geüpdate wordt.

Voor een paar jaar geleden was ik ook fan van Kodi. Totdat ik Plex een keer geprobeerd had. Je betaald eenmalig voor de app en voor de rest werkt de gratis versie perfect. Alle formaten worden probleemloos ondersteunt. Enige nadeel is de naamgeving van je bestanden, maar hier heeft Kodi ook last van (hier gebruik ik MediaElch voor).
Succes met je verdere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
hi mouse ik heb plex ook maar speel daar eigelijk alleen muziek mee via mijn chromecast.
audio.
IK ben daar niet zo enthousiast over. Ik heb het nooit voor flms geprobeerd.IK lig altijd overhoop met de bediening van plex. Playlist edit vind ik niet fijn.

Maar anyway ik heb een 4K+ besteld en deze is onderweg. Dus die ga ik proberen en als hij goed beval ga ik natuurlijk geen Nvidia meer kopen.
Die MediaElch ga ik eens naar kijken.

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 20:04
Vero4k is een fantastisch apparaat. Beb deze gekocht om 4k HDR materiaal vanaf mijn NAS te streamen en heb nog geen seconde spijt gehad. Speelt alles af + audio passthrough. Top dingetje en zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Mouse5312 bij de download pagina van MediaElch gaat mijn kaspersky in alarm.

Ik heb de zip gedownload en ga daar eens naar kijken. Heb het al even gestart maar zien nog even niet helemaal hoe je dar snel je database clean maakt. Ik heb wel al een paar films gevonden maar ik zie nog even niet hoe ik dat naar mijn kodi database ga koppelen. KAn ik dan alle files in één keer synchroniseren?
@Renzzie hij is onderweg dus ik ben heel erg benieuwd;)

mrbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouse5312
Je kunt alle films in 1 keer doen, maar dan komt het best vaak voor dat het programma de verkeerde pakt (scrapt), omdat de naam niet helemaal goed is.
Ik doe altijd eerst per film de juiste naam zoeken (scrappen) en dan alle gevonden films selecteren en opslaan. En daarna nergens anders op drukken dan hernoem bestanden. Als map naam doe ik altijd: <title> (<year>) en als bestandsnaam: <title>.<extension> of <title>-part<partNo>.<extension>.
Dit natuurlijk persoonlijk, maar voor Kodi en Plex werkt het perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Zo, de vero 4k+ is al binnen dus nu maar eens kijken om e.e.a. te configureren:) 1e indruk is iig goed.
Nette verpakking en ook het kastje ziet er netjes uit.
Dus ik ben heel benieuwd.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Mouse5312 Ik ben even met mediaelch geprobeerd en e.e.a. opgezocht maar als ik daarna de betrefende films selecteer en save do staat heel de root folder waar alle films in staan vol met alle fanart e.d.
Ik heb het gevoel dat dat niet zo praktisch is. Heb ik iets verkeerd gedaan?
Het lijk mij dat de fan art in de folder van de betreffende film zou moeten komen?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
Dat kun je in Mediaelch instellen bij de opties. Ik krijg in ieder geval wel alle fanart bij de map van de films te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Mouse5312 Ik ga het even proberen:) Thanks.
Het lijkt me zeker wel een handig progje;)
Zit even een beetje te worstelen ook met met folders waar ik meerdere films van een serie heb bewaard. Bijv lord of the rings daar heb ik 4 folders één voor elke film Mara in één folder zitten weer 2 DVD's
Ik heb een vinkje bij de folder opties Sep. folders Maar nui krijg ik dus DVD1 en DVD2.
Is er een manier om die 2e weg te werken/onzichtbaar te maken?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
@mrbert het programma kan heel veel en ook meerdere bestanden per film. Deze worden hernoent naar bestandsnamen die Plex/Kodi snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Mouse5312 toch nog even een vraag over mediaelch
mibij mij werkt de IMDB niet is dat bij jou ook zo?
En wat moet je doen als je een scraper kiest die maar blijft draaien en niet meer stopt?
Programma sluiten werkt niet want bij openen blijft de verkeerde dan actief.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@MasterMaceMichu @Renzzie @wappiewappie IK heb nu de Vero box en ben deze aan het configureren.
Tot nu toe lijkt dat aardig te lukken;) Zeker met het advies van @Mouse5312 .
Ik wil alleen proberen de playlist van mijn oude kodi box over te zetten op de 4K
Ik zie de oude box wel in mijn verkenner onder computers, maar de vero box niet.
Weten jullie hoe ik deze weer zichtbaar ga krijgen?

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
Nope, ik gebruik hem alleen met de plex-app., stream dus rechtstreeks van mijn Plex-server naar de Vero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zie dat ik wat later op dit feestje ben aangekomen... Maar wellicht heb je nog wat aan mijn overwegingen. In elk geval veel plezier met je Vero 4k+. Dat is 1 vd 4 beste (Kodi-)mediaspelers van het moment.

@mrbert Complimenten voor je topicstart. Je hebt er al veel over nagedacht en bent al een eind op weg. Heb je naast die 2 heel goede topics op het Kodi-forum inmiddels wellicht ook wat posts van mij hier op Tweakers gelezen? Hier ga ik een stukje dieper op de mogelijkheden en mijn overwegingen in.

Jorgen in "KODI, NAS, Media player...pfff?? welke keuze"
Jorgen in "Vraag over alternatief Popcorn Hour speler"

De Zappiti lijkt me een mooi apparaat en als ik het goed heb, dan is dat het bedrijf wat ook de mediaspelers van Dune gemaakt heeft. Voordelen en nadelen zijn waarschijnlijk hetzelfde, als wat ik al in bovengenoemde links omschrijf. Zappiti is daarnaast ook nog eens ontzettend duur. Als Zappiti = Dune, dan zal het met de kwaliteit wel goed zitten, maar voor minder geld heb je ook een Shield en voor nog minder geld een Minix Neo U9-H, Vero 4k+, WeTek Hub, Apple TV 4k of bijv. Eminent 7680. Eigenlijk zou ik dan ook niet goed weten waarom je een Zappiti zou kopen, tenzij hun interface en het uiterlijk van het apparaat je enorm aanspreken. Om toch een voordeel te noemen: doordat alles in house gemaakt wordt; t.w. hardware en OS is het natuurlijk wel precies allemaal op elkaar afgestemd. Enfin, mijn keus zou, zeker qua budget, maar ook qua mogelijkheden voorlopig nog niet naar de Zappiti's, Mede8ers en Roku's van deze wereld uitgaan, maar in eerste instantie gewoon een Android of LibreElec boxje zijn.

De 4 beste van dit moment zijn over het algemeen dat de Shield, Vero 4k+, Apple TV 4k en Minix Neo U9-H. Allen hebben hun voors en tegens. Ik heb de Minix Neo U9-H een tijd gebruikt en dat is een uitstekende machine, maar je doet met alle 4 genoemde apparaten sowieso een goede koop. Als Apple TV voor je afvalt, dan blijven er dus nog 3 vergelijkbare opties over. Kijk dan welke je het mooiste vindt, welke eventueel een extra optie heeft die je aanspreekt, of gewoon welke het beste bij je portemonnee past.

Zoals ik nu lees heb je dus de Vero gekozen. Prima keuze, veel plezier ermee!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbert
@Jorgen Dank e voor de complimenten ik had ook jouw topics al gelezen , Die hadden me ook een heel eind op weg geholpen in mijn vooronderzoek. En ja de genoemde dure exemplaren boden mij niet genoeg meerwaarde.
Het gaat mij niet zo heel erg on het uiterlijk en de vero kan als ik het wil achter mijn TV. Zit zelfs een klein IR oogje bij wat ik nog niet heb geprobeerd tot nu toe,
Wat ik tot nu toe met de vero heb gezien bevalt gord. Hij is krachtiger dan mijn oude mini kastje.
Ik moet nog even wat puzzelen of ik het met de IR van de harmony kan gaan bedienen.
Mijn oude boxje lukt dat mee met als keuze PIVOS maar daar kan ik eigenlijk te weinig functies bedienen. Dan moet ik toch bijvoorbeeld voor taalkeuze een keyboard er bij pakken omdat die toets niet in PIVOS zit. IK denk dat als ik bijvoorbeeld MCE oid kan bioezen dat ik dan via de softmenu's van de harmonye dat soort functies bedienbaar kan maken met hoge WAF

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Fijn dat mijn posts geholpen hebben.
Ik had destijds ook 2 mce keyboards ingesteld op de harmony om mijn minix te kunnen bedienen. In mijn huidige "thuisbioscoop" gebruik ik echter gewoon 4 losse afstandsbedieningen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Jorgen Ik heb nu ook 3 AB's incl een BT keyboard liggen maar vind dat niet fijn voor mijn vrouw. Nu moet ze een lijstje hebben welke toets ze moet drukken voor andere taal keuze e.d.

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-10 15:06
Ik heb al een tijdje de Vero 4K (niet + dus). Deze bedien ik ook met een Harmony, zonder problemen. Ik kon deze gewoon kiezen in de Logitech software. Je krijgt dan een waarschuwing dat er standaard geen IR op zit, maar als je bevestigd dat het wel OK is komt hij er gewoon bij en is hij vervolgens prima te bedienen.

Voordeel van de Vero 4K(+) is dat de hardware en de software bij de zelfde man vandaan komen. En hij garandeert 5 jaar software-updates voor het apparaat, en dat voelt wel lekker. Het duurt nu even wat langer omdat hij druk bezig is om naar versie 18 over te stappen, maar daarvoor kwam er elke ongeveer maand een update.
Het enige wat nog niet perfect is is het afspelen van volledige 3D films (SBS en TAB gaan prima). Maar dat is maar voor weinig mensen interessant.
Verder worden SMB shares niet meer direct gezien en is NFS makkelijker. Ik heb het probleem dat ik wel films kan verwijderen, maar TV-afleveringen die in subfolders staan gaan 99 van de 100 keer niet weg. Maar daar is wel mee te leven.

[ Voor 52% gewijzigd door buzzbuzz68 op 06-04-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@buzzbuzz68 Ik heb ondertussen ook vero in de harmny kunnen insyellen maar daar zitten maat heel weining knoppen in die je kunt gebruiken. Met mijn mini8 had is een Pivos config file in kodi en kon ik in harmneuy ook met pivos veel meer knopen bedienen.
#D heb ik niet en heb ik zelf ook nooi interressant gevonden eigenlijk:S
Mijn SMB shares doen het hier wel al:)

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
Hmmm Vanochtend is mijn 4K+ gecrashed naar de shell login vragend om UID en PW.
Deed niet echt iets geks dacht ik.
Ik wilde een playlist maken met alle MP3's van een bepaalde folder. Daar verslikte de box zich duidelijk in. Toevoegen van enkele subfolder één voor één werkte wel trouwens

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Mouse5312 IK heb iets vreemde met media elch hij blijft elke keer weer zeggen dat ik mijn files moet renamen en dat gebert bij afleveringen van series.
dan kijg je zo'n soort naam
AAC2 0 H264-SUM mkv mkv.mkv
en hij vervangt de naam dan ook niet door de 'opgepoetste' naam
Hen jij enig idee wat ik dar fout doe en hoe ik dat weer netjes krijg?
Het vervelende is nu dat de SRT files niet mee gerenamed zijn en ook in een andere folder terecht zijn gekomen:S

[ Voor 13% gewijzigd door mrbert op 14-04-2019 17:45 ]

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
@mrbert Mij komt dit probleem niet gelijk bekend voor. Misschien heb je de verkeerde vinkjes staan bij de globale instellingen. Ik het daar onderin alleen het middelste vinkje van de 5 aanstaan, de rest niet. En bij de hernoemer heb ik het volgende staan:
<title>.<extension> en <title>-part<partNo>.<extension> bij hernoemen bestanden en: <title> (<year>) bij hernoemen mappen.
Hopelijk helpt dit bij het opsporen van het hernoem probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
@Mouse5312
Ik heb bij rename
file rename S<season>E<episode> - <title>.<extension>
multi file rename S<season>E<episode> - <title>-part<partNo>.<extension>

Het middelste vakje bij global is alleen om bij het soorteren het woord \ the\ weg te laten.
Het gaat alleen mis bij de series zie ik

mrbert

Pagina: 1