Aangevinkte cookies geen toestemming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:57
Beste redactie,
Kan er iemand door het bericht van stagiair @Hayte Hayte Hugo heen gaan om het op te schonen? Ik kan me vinden in het feit Tweakers als niet juridische site berichten duidelijk en leesbaar wil houden, echter dit bericht wordt te onprofessioneel. Aangezien voorgaande berichten over (EU) recht altijd van een goed niveau zijn, zou ik willen vragen of ook nu:
De verwijzing naar de nationaliteit van de Advocaat Generaal te verwijderen want die doet er niet toe. Szpunar is daarnaast in mijn professionele opinie een van de betere AG's en verdient het niet om te worden gebagatelliseerd tot zijn afkomst.
De verwijzing naar 'de brief' kan worden vervangen door het uitleggen van de procedure. Het betreft hier vraag om uitleg van het Europese recht door een Duitse rechter die het geschil onder zich heeft. In deze zgn prejudiciële vraag procedure geeft de AG eigenlijk altijd haar of zijn juridische opinie over de zaak. Het is daarmee een formeel onderdeel van een procedure waarin het HvJEU uiteindelijk uitspraak zal doen.

Nogmaals, verder is de Tweakers berichtgeving over juridische zaken altijd top!

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:03

Hayte

Nieuwsredacteur
Als ik het goed begrijp kan ik je problemen met mijn artikel onderverdelen in twee onderwerpen; de verwijzing naar de nationaliteit van Maciej Szpunar en de verwijzing naar de brief.

Om te beginnen met de nationaliteit; ik snap het probleem niet zo goed. Door naar hem te verwijzen als Pool bagatelliseer ik hem? Ik vind zelf van niet. Het is puur een smaakoverweging om te wisselen tussen verwijzingen naar een persoon. Ik vind het zelf wat saai aanvoelen als ik constant naar hem refereer met Szpunar, dus wissel ik dat af met in dit geval de Pool. Bij dit artikel heb ik dit ook gedaan, ik kan me niet herinneren dat iemand daar toen over heeft geklaagd.

Over de verwijzing naar de brief... Prima, dat pas ik aan naar het bericht en ik zal nog wat toevoegen over het proces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:57
Wat doet iemands nationaliteit er toe wanneer iemand zijn werk doet? Ik had het eerdere bericht niet gezien en ook daarin snap ik werkelijk niet waarom iemand ineens door middel van zijn nationaliteit wordt aangeduid. Ongeacht hoe het bedoeld is, wordt aan nationaliteit een waarde oordeel geplakt. Daarnaast leest het alsof de mening een relatie heeft tot de nationaliteit. Dat kan in sommige gevallen (US vs EU school van denken in mededinging) maar hier totaal niet. Het leest om eerlijk te zijn nogal aanmatigend dat iemand voor een beetje (niet echt werkende) flavour ineens reduceert wordt naar een land. Het zijn gewoon AG's, nationaliteit doet er niet toe.

Jezus saves and takes half damage.