Soms kortstondig zwart scherm bij gamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
De laatste tijd krijg ik soms een zwart scherm tijdens het gamen. Dit duurt meestal 2-3 seconden, het spel loopt door terwijl.

Is ook bij verschillende spellen en niet steeds hetzelfde, bij gewoon desktop gebruik, gebeurt het niet.

Videokaart is een GTX 1070 (2,5 jaar oud) en drivers 419.35. Is dit het begin van het einde of ligt het gewoon aan de drivers? hoewel ik geen gelijkaardige problemen vind op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11
Al eens een ander scherm of kabels gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RestUnknown
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-11-2023
418O2 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:29:
Al eens een ander scherm of kabels gebruikt?
Nee, heb ik ook niet ter beschikking...

Denk niet dat dat het probleem is, gezien het enkel tijdens gamen gebeurt. Of kan dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:11
RestUnknown schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:23:
[...]

Nee, heb ik ook niet ter beschikking...

Denk niet dat dat het probleem is, gezien het enkel tijdens gamen gebeurt. Of kan dit wel?
Debuggen is uitsluiten. Als het logisch was zou het allemaal gewoon werken, maar dat is het niet. Dan moet je dus gewoon dingen gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Met DDU de drivers even helemaal van je PC verwijderen, en dan opnieuw de laatste drivers installeren. Verder is het handig met MSI afterburner te loggen wat gebruik/load/temps zijn, dan kan je al een beetje pinpointen wanneer hetgebeurd en of dat met temperatuur bijvoorbeeld te maken heeft. Graag een screenshot van een Afterburner log dus ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Als ik zoek op “random black screen GTX 1070“ krijg ik aardig wat hits en oplossingen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Pagina: 1