Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty1w
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-09-2021
Hallo!

Ik ben sindskort bij een bedrijf gaan werken als Online Marketeer. Ik ben hier begonnen als stagiair, om zo goed het vak te kunnen leren en na 5 maanden stage zelfstandig aan de slag te kunnen gaan.

De stage is 2 dagen per week, omdat ik ondertussen in mijn laatste van mijn studie Economie en Bedrijfseconomie op de universiteit zit. Hierdoor wil ik graag flexibiliteit om zo niet mijn studie te belemmeren.

Na deze stage krijg ik een contract die ook flexibel zal zijn, ik denk weer 2 dagen per week, maar nu als loondienst i.p.v. stage.

Nu is mijn vraag wat mijn loonmogelijkheden zijn zodra ik in loondienst ga. Ik ben dan 22 jaar en ben dan (hopelijk) zo goed als afgestudeerd voor mijn bachelor. Kan ik een hoger loon vragen als ik ben afgestudeerd?

Ik heb gelezen van een starterssalaris van 2500 bruto per maand, maar dit is voor een fulltime contract. Heb ik wanneer ik ben afgestudeerd dan ook recht op een omgerekend uurloon van rond de 17 euro als ik 16 uur werk?

Wat is een realistische looneis in mijn situatie? Rekening houdend met het feit dat ik ook 5 maanden als stagiair ben "ingewerkt" en ik dus vanaf dan universitair afgestudeerd ben in Economie, maar wel slechts 2 dagen per week beschikbaar ben.

Graag uw advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Begrijpelijke vraag en lastig te beantwoorden. Het hangt heel erg af van wat je inhoudelijk gaat doen, hoeveel verantwoordelijkheden je gaat hebben en bij welk bedrijf je gaat werken. Het is bijvoorbeeld nogal een verschil of het bol.com betreft of een klein kledingmerk.

Je hebt niet echt een studie die aansluit, dus ik denk dat je met alles boven de 2100-2200 zeer tevreden mag zijn. Eea hangt natuurlijk ook af van secundaire voorwaarden.

Overigens zou je salaris in theorie hard kunnen stijgen als je wat meer de technische kant van marketing op gaat. Denk aan programmatic advertising, marketing automation, data analyse of SEO.

Maar goed, kies natuurlijk wat je ook leuk vindt. Misschien ligt de communicatie en content marketing je veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty1w
Bedankt voor je reactie!

Ter verduidelijking: het gaat voornamelijk om SEO. Dit had ik even moet melden inderdaad.

Hoe zullen mijn mogelijkheden dan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty1w
Zou het voor mij realistisch zijn om een hoger uurloon te vragen die ligt rond het uurloon van een fulltime startsalaris?

Omgerekend ligt dat uurloon rond de 16/17 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Qwerty1w schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:49:
Zou het voor mij realistisch zijn om een hoger uurloon te vragen die ligt rond het uurloon van een fulltime startsalaris?
Hoger dan wat? Ik zou in je onderhandeling het alleen maar hebben over "salaris op basis van fulltime" dan daarmee gewoon 2 dagen gaan werken. Op zich zijn er veel minder banen waar je 2 dagen kunt werken, dus je onderhandelingspositie is minder.

Maar als je gewoon werk gaat doen met verantwoordelijkheden van iemand met een diploma, is het niet heel gek om ook gewoon een normaal salaris te vragen. Het kan wel zijn dat je verantwoordelijkheden anders liggen als je maar 2 dagen werkt.

Oftewel: Gewoon om vragen. Als je het niet krijgt, niet al te hard onderhandelen :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Qwerty1w schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:49:

Omgerekend ligt dat uurloon rond de 16/17 euro.
Je kan beter afstappen van het idee van uurloon. Wanneer je een volwassen baan hebt is dat eigenlijk niet waarover gesproken wordt. De vergelijking wordt gedaan op basis van een fulltime maandsalaris.. dus als jij het equivalent van jouw aantal uren van dat maandsalaris kan krijgen is dat een goeie richtlijn.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SmurfLink schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 08:09:
[...]

Je kan beter afstappen van het idee van uurloon. Wanneer je een volwassen baan hebt is dat eigenlijk niet waarover gesproken wordt.
Idd. En praat ook nooit over netto loon, maar over bruto. Over uurtarief heb je het eigenlijk alleen als zelfstandige.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 13:31

lasharor

7 december 2004

Trouwens, afgezien van de salariseis zou ik wel je best doen om dit soort jobs te behouden. Alhoewel de studie nu niet zo goed aansluit is het voor een volgende werkgever wel zeer interessant als je al wat ervaring hebt opgedaan in de (online) marketing.

Ik zou uitgaan van een salaris tussen de 2200/2500 (fulltime) ervan uitgaande dat je nog bezig bent met een master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:22
Eerlijk? Doe hier je ervaring op in combinatie met jouw studie, en zie het als bijbaan.

Je wordt en zal gezien worden als een student bent, een parttimer. Dit zal jouw onderhandelingspositie straks na je studie zwaar belasten. Want waarom zou jouw uurloon nu in relatieve zin straks omhoog moeten gaan?

Gebruik dit als ervaring. Straks na je studie, probeer je daar wat meer te werken, maar ga voornamelijk om je heen kijken. Dan is het aan hun om een serieus tegenbod te maken als ze je willen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty1w
Bedankt voor alle reacties

Ik ben inderdaad daar gaan werken om ervaring op te doen in mijn studierichting. Hiervoor werkte ik namelijk gewoon in een restaurantje.

Ik zie het ook zeker nog als bijbaan, het is niet zozeer iets waar ik later in wil blijven werken. Ik ben gewoon benieuwd of het mogelijk is om meer te vragen dan nét boven het minimumloon, wanneer ik in bovenstaande situatie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Qwerty1w schreef op zondag 24 maart 2019 @ 15:45:
Ik ben gewoon benieuwd of het mogelijk is om meer te vragen dan nét boven het minimumloon, wanneer ik in bovenstaande situatie zit.
En is je vraag beantwoord? Wat is je conclusie?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty1w
Mijn conclusie is dat het het proberen waard is om te vragen om een hoger loon dan het minimumloon gezien mijn stage en afgeronde studie, maar dat ik dit baantje nog voornamelijk moet zien als een manier om ervaring op te doen. En er dus niet al te veel over zou moeten onderhandelen.

Pas zodra ik mijn master hierna heb afgerond moet ik gaan rondkijken voor een fulltime baan en het daarbij horende startsalaris, en dan kijken of ze er tegenop kunnen bieden.

Maar het onderhandelen is het proberen waard.

Dit heb ik er uit begrepen, klopt het ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 14:55
Beter dan het minimumloon kan je zeker vragen, maar 16/17 euro per uur is wat aan de hoge kant. Zoals hierboven aangegeven is het makkelijker om te praten over maandbedragen, maar voor je eigen berekening is een uurtarief natuurlijk wel handig.

Ik weet niet hoe je op die 16/17 euro per uur kwam, maar als ik uurtarief terug reken van 2500 fulltime kom ik op het volgende:

2500 * 12 / 52 / 40 = 14,42. Gezien je een starter bent in een junior functie zou ik eerder uitgaan van € 2200,- fulltime. Dan kom je uit op 12,69 en zou je met 2 dagen per week een maandsalaris hebben van € 880,- bruto. Dat zou ik als minimum aanhouden en alles wat je meer krijgt is mooi meegenomen. Als je goed je best doet en veel ervaring op doet kan je hierin hard groeien binnen de online marketing branche, met 5 dagen werken gaat ervaring opdoen natuurlijk ook sneller, houd daar rekening mee.

Het is me niet helemaal duidelijk of je bij een bureau zit of bij een bedrijf in-house? Dit kan het salaris nog enigszins beïnvloeden.

Hopelijk heb je hier wat aan!

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-05 11:07
Qwerty1w schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:05:
Mijn conclusie is dat het het proberen waard is om te vragen om een hoger loon dan het minimumloon gezien mijn stage en afgeronde studie, maar dat ik dit baantje nog voornamelijk moet zien als een manier om ervaring op te doen. En er dus niet al te veel over zou moeten onderhandelen.

Pas zodra ik mijn master hierna heb afgerond moet ik gaan rondkijken voor een fulltime baan en het daarbij horende startsalaris, en dan kijken of ze er tegenop kunnen bieden.

Maar het onderhandelen is het proberen waard.

Dit heb ik er uit begrepen, klopt het ongeveer?
Met zo weinig uren kom je nooit lekker in een bedrijf en vermoedelijk heeft je baas liever een fulltimer. Ik zie dat je nagenoeg geen ervaring hebt, voor jou zijn er een hoop anderen met wel ervaring. Ik zie dan ook geen reden om zo'n (belachelijk) hoog uurloon te gaan vragen terwijl je het ziet als bijbaantje en het gewoon een grote leerschool is. Hoger is altijd mooi meegenomen maar pak nu die ervaring, dan zal je snel genoeg groeien (spreek uit ervaring, zit in hetzelfde vakgebied).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05 19:17
Je zal waarschijnlijk een aanbod krijgen vanaf de range €1.900 - €2.100 per maand.

Je mag inderdaad blij zijn i.m.o. als je boven de €2.100 - €2.200 krijgt.

Het zou leuk zijn als je na 5 maanden ook daadwerkelijk zou posten wat het is geworden ^^
Pagina: 1