Probleem: na 3 uur geen stroom, geen geluid meer via ARC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-10 09:31

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Vandaag kwam de netbeheerder nieuwe stroomkast plaatsen, waardoor ik zo'n 3 uur geen stroom had. Enfin, na 3 uurtjes wilde ik even TV kijken: geen geluid meer via de Surround set! Ik heb een LG OLED65C en een Denon XR1300 receiver met een 5.1 surround set eraan. Dit heeft het werkelijk altijd gedaan vanaf dag 1, en ineens helemaal niks meer. Ik heb alles getest, de speakers doen het gewoon en de receiver ook. Enigste wat het dus niet doet is de passthrough van het geluid via ARC (CEC) naar de Denon. Wat wel typisch is dat de Denon gewoon aan en uit springt als ik de TV aan/uit zet, ook de volume van de Denon werkt gewoon via LG afstrandsbediening. Dus de ARC HDMI van de LG heeft wel degelijk connectie met de Denon. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, HDMI kabel unplugged, settings, aan/uit in verschillende volgende orde etc. Niks lijkt meer te werken, ik baal hier enorm van. Des te meer omdat het eigelijk altijd gewerkt heeft! Iemand misschien een idee?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:27
Zoek even naar reset mogelijkheid online. En als dat niet werk staat Denon bekend om de HDMI boards die overlijden. Heb ik zelf ook gehad met mijn X1100, toevallig ook na een stroomstoring. Enige oplossing was laten repareren, gelukkig was het nog garantie bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, als ik straks thuis ben ga ik ‘m proberen te resetten, mocht dat geen resultaat opleveren dan ben ik inderdaad bang dat ik hetzelfde heb als jouw.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios

Rudios

Lost in space?

Topicstarter
Update: gereset, nog steeds hetzelfde probleem. Dat wordt dus eerst mijn netbeheerder bellen want door hun doet hij het niet meer, daarna Denon support voor evt reparatie.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

:? Als aangekondigd de stroom er af gaat kun je dit probleem niet op het bordje van je netbeheerder leggen. Als je apparatuur er niet tegen kan om stroomloos te staan heb je ondeugdelijke apparatuur en is dat natuurlijk geen probleem van je netbeheerder

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

kraats schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 08:08:
:? Als aangekondigd de stroom er af gaat kun je dit probleem niet op het bordje van je netbeheerder leggen. Als je apparatuur er niet tegen kan om stroomloos te staan heb je ondeugdelijke apparatuur en is dat natuurlijk geen probleem van je netbeheerder
Zelfs bij plotselinge stroomuitval of andere problemen is het maar de vraag of ze aansprakelijkheid aanvaarden. Natuurlijk zijn er uitzonderingen waarbij ze wel verantwoordelijk/aansprakelijk zijn, maar apparatuur hoort tegen stroomuitval te kunnen.

Stedin was een van de eerste zoekresultaten:
Ik heb schade na een stroomstoring. Wat kan ik doen?

Wat vervelend dat u schade heeft. Wij raden u aan eerst uw verzekering aan te spreken. Alleen als wij aantoonbaar fouten hebben gemaakt, kunt u de schade op ons verhalen. Een storing valt hier niet onder.
Lijkt me inderdaad ook een kwestie van garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-10 15:57
Zowel LG als Denon staan nu niet bekend om hun geweldige ARC inplementatie. Wat bij mij (Denon 2500x) laatst hielp, is om de kabels los te maken, apparaten uit/aan te zetten en daarna de kabels opnieuw aan te sluiten.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Pagina: 1