Grafiek labels linebreak 2 regels op 100% zoom | Chrome 72

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmilo
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Artikel: nieuws: Verkoop AMD ten opzichte van Intel lijkt toe te nemen in de Benelux

Probleembeschrijving ( Nice to have, ik kan er mee leven :) ):
De grafiek labels op de x as ( de datums), worden verdeeld over 2 regels indien het zoomniveau in chrome v72 op 100% staat. Op 90% vallen de labels wel goed.

Schermbreedte 800 tot 2560 pixels

100% zoom
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EPl5qKr.png

90% zoom
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hezOYmj.png

Mogelijke oplossingen?
De containers ( divs) van de labels op de x as krijgen in mijn geval een standaard breedte (width) van 48px mee. Zijn er gevolgen als deze standaard breedte uitgeschakeld wordt? Zijn er mogelijkheden om deze eventueel aan aantal graden te draaien?

Ik hoop dat jullie wellicht iets hebben aan de beschrijving, als jullie nog meer informatie nodig hebben dan sta ik paraat!

Groet,

blackmilo

Edit:
Ik zie dat jullie een prachtig subforum hebben voor layout reports, wellicht dat iemand mij een handje wil helpen om de 'bug report' naar het goede forum te geleiden _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door blackmilo op 22-03-2019 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Dat is een probleem dat vaker speelt bij Datawrapper, de tool die we gebruiken om grafieken te maken. Helaas zijn de mogelijkheden om de weergave op dit punt aan te passen beperkt. Ik heb de invoer nu wat aangepast waarmee de weergave iets beter is, maar nog niet perfect: nieuws: Verkoop AMD ten opzichte van Intel lijkt toe te nemen in de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmilo
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Olaf schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:36:
Dat is een probleem dat vaker speelt bij Datawrapper, de tool die we gebruiken om grafieken te maken. Helaas zijn de mogelijkheden om de weergave op dit punt aan te passen beperkt. Ik heb de invoer nu wat aangepast waarmee de weergave iets beter is, maar nog niet perfect: nieuws: Verkoop AMD ten opzichte van Intel lijkt toe te nemen in de Benelux
Geachte Olaf,

Geen zorgen hoor! Interessant dat jullie Datawrapper gebruiken, ik zie inderdaad dat de mogelijkheden beperkt zijn. Aan de andere kant lijkt het me behoorlijk wat werk te besparen :) Voor mij nog steeds een nice to have, dus niet te veel zorgen over maken!

Bedankt voor de snelle reactie en het toevoegen van eigen data (clickouts van pricewatch).

Groet,

Reinier