Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dell XPS15 (2018/2019?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

office, foto & video bewerken (soms), gamen (zelden)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

2.000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

ja, formaat en bouwkwaliteit zijn erg belangrijk. Ook HDMI en USB aansluitingen zijn wel zo handig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Al langer op zoek naar een goede laptop die relatief klein is maar over net wat meer power beschikt dat een ultrabook. Asus zenbook Pro 14 is een mooi apparaat, maar de Dell XPS15 heeft net wat meer rekenkracht onder de klep liggen en een 4K scherm met touch.

Nu komt er binnenkort een nieuwe (2019)-refresh uit van de Dell XPS15 serie. O.a. komt er 1 met OLED aan. Ik ben momenteel veel aan het reizen en moet in de maand april (evt. begin mei) een nieuwe laptop aanschaffen met een NL leverancier zodat ik de BTW terug kan claimen.

Dell geeft momenteel 12% korting over de XPS serie, waardoor ik de XPS15 (2018) met i7 & 4K-display voor ongeveer 1600 (na BTW-teruggave) in huis kan halen.

Nu blijft de vraag, is het wachten op de 2019-lijn de moeite waard?

pro: aankondiging/release in april, betere thermals? verbeterde hardware?
cons: komt te laat beschikbaar (post mei)? verlies van korting (tot 24 maart geldig).

Graag uw input.

Dank

Alle reacties

• rode stoel
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik denk dat deze korting van 12 procent niet een geweldige korting is. Ik kan me voorstellen dat er vergelijkbare kortingsacties zullen komen of zelfs betere bijv omdat het nieuwe model eraan komt en ze dan van de huidige afmoeten . En de verkoopcijfers zullen dit moment misschien ook niet geweldig zijn omdat mensen wachten op een 2019 xps model dus ik verwacht dat dit soort kortingen en zelfs betere gaan komen. Het is maar hoeveel geduld je hebt. Ik wil eenzelfde model halen maar dan zonder 4k. Ik wacht nog even af, de prijzen van xps 15 zijn gestegen dus die zullen ook wel weer dalen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je input. Bij deze afwachtende :)

• rode stoel
Een vergelijkbare laptop is afgeprijsd miss vind je die wat, pricewatch: MSI P65 8RD 030NL Creator

Overmorgen komt er weer een nieuwe dell actie online

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
Overlaatst zo eentje getest in de Media Markt. Zit enorm veel flex op en typed echt niet fijn. Voelt redelijk goedkoop aan.

• rode stoel
Er zijn kortingen van ongeveer 200 euro op xps 15 en xps 13 modellen, niet alle modellen maar een aantal
https://www.dell.com/nl-nl/shop/deals/days-of-deals

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
Er is een relatief onbekend Lenovo model nu in de aanbieding, nauwelijks groter dan de XPS15, iets verouderde specs, zeer goede bouwkwaliteit maar veel goedkoper. Ik heb deze aangeschaft ipv de XPS door budget limiet en hoop hem volgende week binnen te krijgen. Op zich voldoet hij geheel aan je gebruik en kost 1/3 minder.

https://www.notebooksbill...s+15ikb+413091?nbb=45c48c

[ Voor 3% gewijzigd door Flaat op 13-04-2019 12:20 ]

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 14:18
Flaat schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:18:
Er is een relatief onbekend Lenovo model nu in de aanbieding, nauwelijks groter dan de XPS15, iets verouderde specs, zeer goede bouwkwaliteit maar veel goedkoper. Ik heb deze aangeschaft ipv de XPS door budget limiet en hoop hem volgende week binnen te krijgen. Op zich voldoet hij geheel aan je gebruik en kost 1/3 minder.

https://www.notebooksbill...s+15ikb+413091?nbb=45c48c
Die laptop kan je imo niet vergelijken met dell XPS, duidelijk andere specs en andere prijsklasse

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
Sn3gG3l schreef op woensdag 24 april 2019 @ 15:23:
[...]

Die laptop kan je imo niet vergelijken met dell XPS, duidelijk andere specs en andere prijsklasse
Dat kan je wel zeggen, maar het is niet echt waar. De maat, dikte, gewicht en de specs komen allemaal heel erg overeen. Bouwkwaliteit is lager, maar volledig metaal dus je levert niet echt in. En voor de 750e inclusief btw waar ik hem voor gehaald heb krijg je echt niet beter. Ik ben er in elk geval erg tevreden mee..

Zie dit voor de maat vergelijking
https://www.notebookcheck...ptop-Review.325468.0.html

[ Voor 16% gewijzigd door Flaat op 24-04-2019 19:50 ]

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 14:18
Flaat schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:48:
[...]

Dat kan je wel zeggen, maar het is niet echt waar. De maat, dikte, gewicht en de specs komen allemaal heel erg overeen. Bouwkwaliteit is lager, maar volledig metaal dus je levert niet echt in. En voor de 750e inclusief btw waar ik hem voor gehaald heb krijg je echt niet beter. Ik ben er in elk geval erg tevreden mee..

Zie dit voor de maat vergelijking
https://www.notebookcheck...ptop-Review.325468.0.html
Ziet er inderdaad niet slecht uit... blijft wel oudere generatie processor en andere gebruikte materialen, al betaal je daar inderdaad voor bij DELL, ook vraag ik me af hoe de travel van het tobo is met zon numpad erbij.. Verder inderdaad een stuk goedkoper, al blijft het een beetje appels met peren vergelijken.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Pagina: 1