Toon posts:

Warneer ik / invul moet hij van een totaal 7,5 aftrekken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik ben opzoek naar een formule, wanneer iemand mij bijvoorbeeld €50,- om vooruit te betalen iedere x wanner hij langs komt ik een / kan invullen bijvoorbeeld en hij 7,5 van de €50.- aftrekt en dat invult op de plek van de /.

Het liefst zou ik ook willen zien wanner deze €50,- euro op is doordat hij bijvoorbeeld dan de kolom van de / rood kleurt wanneer de €50,- op is. Maar de boven staande vraag is het belangrijkst.

En dan vroeg ik mij af of het mogelijk is om te zeggen wanneer en geen / wordt in gevuld maar een bedrag laten we zeggen €20,- is het mogelijk om daar dan 12,5 vanaf te trekken en dit bij het saldo op te tellen?
Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb op mijn computer beschikking tot de laatste versie van Exel omdat ik office 365 heb.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.

Niet veel ik kon mijn vraag niet juist formuleeren op google om het te vinden en weet ook niet goed waar ik moet beginnen. Ik heb wat ALS commands geprobeert maar kreeg niet het gewenste resultaat.

Met vriendelijke groeten,

19Arjan99

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 14:54
Ik kan niet echt wijs worden van je verhaal. Wat wil je precies bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 13:21
Misschien kan je proberen in 1 zin te formuleren wat je wil bereiken?
Het lijkt er op dat je binnen Excel een formule zoekt om iets te berekenen, maar het is mij volledig onduidelijk wat.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

code:
1
=celvanhetstartbedrag-(AANTALARG(bereikvandecellenmeteen/)*7,50)

verder voorwaardelijke opmaak als de celwaarde 0,00 is -> rode opvulling.

Best wel basic stuff hoor dit.

[ Voor 5% gewijzigd door Icephase op 22-03-2019 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Dus je wil X aantal keer 7,50 van 50 aftrekken? En dan een kolom of cel rood maken als de 50 euro op is?

Met voorwaardelijke opmaak kan je een cel rood maken als deze onder een bepaalde waarde komt. Verder kan je gewoon =50-A1*7,50 gebruiken, waarbij je in cel A1 het aantal keren invult dat iemand langs komt.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 17:36
Ik raad je aan om dat niet op die manier op te lossen als je dit gaat gebruiken in het echt. De momenten dat je die EUR 7,50 afschrijft van die EUR 50,- kan je beter voorzien van een datum (en tijd) om achteraf discussies te voorkomen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:23
Je zou ook een knopje kunnen maken in Excel die gewoon (bedrag-7,50) uitvoert

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:02
@Verwijderd Ik snap er ook niet veel van. Bedoel je zoiets?
Ecelletje
Pagina: 1