Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Even ter verificatie (en mogelijk ook zodat mensen deze partij vermeiden) een vraag over Office licenties.
Ik heb enige tijd geleden bij digitallicense een aantal "office licenties" aangeschaft.

Blijkt nu dat dit office keys zijn die onder een MSDN account zitten;
LICENSE NAME: Office 19, Office19ProPlus2019MSDNR_Retail edition

Mag ik deze key / software nu wel of niet gebruiken?
Ik heb geen inloggegevens van de MSDN account, en naar mijn idee kan het ook gebeuren dat de eigenaar van MSDN account zijn subscription stop zet en ik dus een onbruikbaar Office product heb?

Volgens wat ik heb gelezen op MS pagina etc mag dit niet...
Echter blijft digitallicense beweren dat dit wel mag, en willen ze mij niet voorzien van een daadwerkelijke Retail key…..

HELP! (zit er over te denken om aangifte te doen, want ze geven op de website aan dat ze RETAIL keys verkopen die niet verlopen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bel gewoon met Microsoft, gekkie, die kunnen je zo vertellen of je legale software hebt gekocht of niet. Maar iets zegt me dat je voor de prijs die je betaald hebt, eigenlijk zelf wel weet hoe het zit ;)

Maar goed, je post eigenlijk verder 0,0 nuttige relevante info, dus het blijft moeilijk in te schatten.

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 22-03-2019 11:28 . Reden: Linkje naar de telefoonnummers toegevoegd. ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grijs gebied zit ik in (gaan we dus ook niet nog een x doen) maar MS zegt eigenlijk dat keys onderdeel van een subscription niet verkocht mogen worden.

Digitallicense zegt dat dat in de EU wel mag (maar verwijst specifiek naar OEM / Retail) keys en zodoende zit ik even in de knoop en wil ik weten wat jullie denken dat handig is.

De vraag die ik stel is dus eigenlijk niet meer als: weet iemand of je in de EU wel MSDN keys mag doorverkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bel gewoon met Microsoft, gekkie, die kunnen je zo vertellen of je legale software hebt gekocht of niet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45
Ik ben het eens met de reactie hierboven, bellen met Microsoft. Zij kunnen je vertellen of je deze kan en mag gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net MS opgehangen, key blijkt al 4x geactiveerd / gebruikt te zijn waarbij ik de 5de wordt.
Op goed geluk dus - ik ga geld terug vragen!

Thanks voor jullie input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
"Office19ProPlus2019MSDNR_Retail - WAT NU?" als titel is wat schreeuwerig maar weinig informatief. Ik pas het dus wat aan ;)

Sja. Zie ook de vele andere topics over dit soort clubs. Succes met proberen. Advies: voortaan niet kopen uit het grijze circuit. Of accepteren dat de fiets die je voor een tientje koopt in een donker steegje, geen hele goede garantie op werken heeft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
Office365 voor thuis kost €7,- in de maand en daar krijg je dan ook een 1TB Onedrive bij... plus mobiele apps en altijd de laatste versie. En voor een tientje in de maand heb je Office voor het hele gezin...

Heb ook jaren met gekraakte versies en 'grijze' licenties gewerkt, maar deze bedragen zijn heel schappelijk en brengen veel gemak met zich mee... als je bekijkt hoeveel je alleen al voor cloudopslag moet betalen bij 1 van de bekende cloudopslagdiensten, dan krijg je in principe office er bijna gratis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En als je op je werk Office 365 hebt, mag je die op 5 apparaten installeren en dus ook thuis, volgens mij. Die licentie ben je dan alleen wel kwijt als je je werkgever verlaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 22-03-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik heb een studenten vesie van Office for mac 2016 liggen.
Deze is geregistreerd op mijn microsoft account.
Kan ik deze omzetten en of doorgeven aan een ander en de koppeling met mijn account verwijderen.
Ik heb inmiddels de 2019 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:42
Waar heb je de licentie gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Surfspot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:09
TuffScout schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 07:40:
Ik heb een studenten vesie van Office for mac 2016 liggen.
Deze is geregistreerd op mijn microsoft account.
Kan ik deze omzetten en of doorgeven aan een ander en de koppeling met mijn account verwijderen.
Ik heb inmiddels de 2019 versie.
Nee, licenties die aan je Microsoft account gekoppeld zijn, kan je helaas niet overzetten.
Mogelijk dat Microsoft Support nog wat kan doen, maar in principe zal je licentie altijd aan je account gekoppeld blijven.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Een studentenlicentie van Surfspot o.i.d mag je in principe niet doorverkopen/

[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 04-03-2020 15:32 ]

Pagina: 1