[Cursus/Training] Wordpress en/of Magento 2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:29

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste PRGers,

Mijn werkgever heeft mij gevraagd of ik me wil gaan verbreden als Wordpress en/of Magento 2 ontwikkelaar. Dit zie ik wel zitten.

Ik ben, als gebruiker, regelmatig in aanraking gekomen met Wordpress, maar niet als ontwikkelaar. Met Magento (zowel 1 als 2) heb ik helemaal geen ervaring. Wel heb ik jaren ervaring als PHP (backend) developer. Voornamelijk met frameworks als Symfony en Laravel.

Derhalve ben ik op zoek naar een cursus / training Wordpress en/of Magento 2. Ik heb op het internet al diverse cursussen gevonden. Sommige digitaal / online. Andere meerdaagse klassikale trainingen.

Echter heb ik geen ervaring met deze opleidingsinstituten en kan derhalve het kaf niet van het koren scheiden.

Waar ben ik naar op zoek? Bij voorkeur een meerdaagse hands-on cursus in het Nederlands in de provincie Noord-Brabant.

Zijn er ontwikkelaars die een dergelijke training gevolgd hebben, of ervaring hebben met opleidingsinstituten die zo'n cursus aanbieden?

Zoals aangegeven, wordt dit geïnitieerd door de werkgever, dus het mag best geld kosten :+

Alvast bedankt en ik hoor graag van jullie _O_

Matis

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:48
Wat lijkt je zelf interessant? Dat zou ik me eerst afvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:43

TheDane

1.618

Voor Magento 2 kun je eens kijken naar de trainingen van Yireo (https://www.yireo.com/education).
Staat hoog aangeschreven in de community.
En verder een absolute must-have https://www.mage2.tv/ van Vinai Kopp

Voor WP ken ik eigenlijk geen toonaangevende opleiders. De leercurve ligt daar imho ook een flink stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Matis schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:50:
Mijn werkgever heeft mij gevraagd of ik me wil gaan verbreden als Wordpress en/of Magento 2 ontwikkelaar.
Is dit omdat de werkgever misschien brood ziet in het verkopen van dit soort websites?
Dit zie ik wel zitten.
...
jaren ervaring als PHP (backend) developer. Voornamelijk met frameworks als Symfony en Laravel.
Wat zijn je beweegredenen?
- makkelijker switchen naar een baan bij een ander bedrijf?
- je ziet het als de toekomst?
- hoger loon huidige werkgever?
- etc.?

Waarom ik dit vraag? Nou, het is wel ff wat anders dan Symfony en Laravel (met name WordPress).
Kijk eens hoe jij jouw toekomst ziet.
Bij voorkeur een meerdaagse hands-on cursus in het Nederlands in de provincie Noord-Brabant.
Wat is er mis met Engels?

Verder: wat heb je zelf zoal al gevonden op internet?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
@DJMaze
Ik werk voor een groot logistiek bedrijf / retailer. Niet voor een bedrijf dat websites "uit de grond pompt". Op dit moment verkopen we nog veel B2B, maar in de toekomst willen we ons meer gaan richten op B2C. Op dit moment zijn er geen mensen die ervaring hebben met Wordpress (voor de website) en Magento (als webshop / backoffice koppeling).

Mijn beweegredenen zijn sowieso de eerste twee punten die je aandraagt. Mogelijk ook het derde punt, maar voornamelijk voor de zelfverrijking. Ook zie ik steeds meer (freelance) vacatures voorbij komen voor Wordpress en/of Magento 2. Mogelijk dat ik hier ooit zelfstandig mee verder wil.

Er is niets mis met Engels. Als het een online cursus betreft is dit zelfs erg fijn. Maar voor klassikale trainingen vind ik Nederland toch net wat fijner. Ik heb namelijk moeite om in het Engels goed over te brengen (qua woordkeuze / zinsopbouw) wat ik graag in het Nederlands wil zeggen,

Ikzelf ben nog niet heel veel geschikte cursussen tegengekomen. Voornamelijk Wordpress richt zich meer op hosting-selectie, installatie, theme installeren en basisconfiguratie. Dit is iets waar ik niet naar op zoek ben.
Voor Magento kwam ik inderdaad bij Yireo uit zoal @TheDane al aangaf. Hier zijn de standaard-trainingen al meer in-depth.

Voor Wordpress is dit de momenteel de "enige" blog / website waar ik inhoudelijk wat van kan leren: https://wpshout.com/category/back-end-development/

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 23-03-2019 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Matis schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 09:54:
Er is niets mis met Engels. Als het een online cursus betreft is dit zelfs erg fijn. Maar voor klassikale trainingen vind ik Nederland toch net wat fijner. Ik heb namelijk moeite om in het Engels goed over te brengen (qua woordkeuze / zinsopbouw) wat ik graag in het Nederlands wil zeggen
Je wil wat leren toch? Ik zie hier alleen maar argumenten om juist een Engelstalige cursus te willen. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Voutloos schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 10:04:
Je wil wat leren toch? Ik zie hier alleen maar argumenten om juist een Engelstalige cursus te willen. ;)
Natuurlijk wil ik wat leren. Zoals ik al aangaf, gaat de voorkeur uit naar Nederlands. Nu echter blijkt dat het aanbod niet goed (genoeg) is. Ben ik natuurlijk bereid een Engelstalige (online) training te volgen.

Suggesties zijn natuurlijk nog zeer welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01 15:19
Ik heb onlangs met Magento 2 moeten werken en ik kan je vertellen dat deze nog lang niet volwassen is. Installeren gaat prima, zolang je server maar aan alle specificaties voldoet (zoals minstens 3GB RAM) en alle benodigde PHP libraries geinstalleerd heeft.

Maar wanneer je extensies gaat installeren dan breekt de boel. Van ervaren Magento 2 ontwikkelaars heb ik gehoord dat de Magento 1.9 branch wel doorontwikkeld is en stabiel is, maar dat het voor Magento 2 nog wel eens 3 jaar zou kunnen duren voordat deze stabiel genoeg is. En met stabiel genoeg bedoel ik dat de boel niet breekt als je een extensie of thema installeert.

Als je toch voor Magento 2 kiest, is het advies is dan ook zo min mogelijk extensies te installeren en thema's niet te gebruiken. Gewoon het standaard thema gebruiken en deze aanpassen naar wens.
Pagina: 1