Constant vliegende insecten op badkamer??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Hallo allemaal,

Sinds een paar maanden heb ik een nieuw huis wat wij volledig opnieuw hebben opgeknapt.
Nu hebben een probleem dat zodra het ietsjes warmer wordt dat de badkamer verschillende vliegen en een ander insect (geen idee welke zie foto onderaan) zit.
Ik heb geen idee waar ze vanaf blijven komen of wat ik hieraan kan doen.

Ik denk dat de insecten van de zolder komen. hier is namelijk nog niets aan gedaan en het is niet meer dan asbest platen en dakpannen (merk je ook veel tocht). en de badkamer zit naast de opening naar de zolder dus de insecten komen denk ik richting het licht.

Wat ook apart is, is dat de vliegen echt super langzaam zijn. Ze zijn allemaal met de hand te vangen gewoon van de raam af... nog nooit mee gemaakt met vliegen.

Op de zolder heb ik al van die plakstrips hangen maar hier zitten amper vliegen op...

Iemand tips wat ik hieraan kan doen of misschien al eens zoiets meegemaakt?

Kent iemand dit insect?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dZ8uoid.png

[ Voor 34% gewijzigd door dongilles op 22-03-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:09

WCA

-edit- intussen doet je plaatje het weer :)

[ Voor 73% gewijzigd door WCA op 22-03-2019 13:29 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:06
dongilles schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:12:

Wat ook apart is, is dat de vliegen echt super langzaam zijn. Ze zijn allemaal met de hand te vangen gewoon van de raam af... nog nooit mee gemaakt met vliegen.
Langzame vliegen die je makkelijk kunt vangen kunnen wellicht klustervliegen zijn. Die kunnen volgens mij door de kleinste kiertjes naar binnen komen en het schijnt dat je er niet heel makkelijk vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 19:23
Inderdaad even je plaatje reparen want die doet het inderdaad niet.
Geen lekkage van riool of dak ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-07 18:56
Is het niet een idee om een ongediertebestrijder erbij te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Bedankt voor de reacties!

Foto doet het nu wel als het goed is. voor mij deed de foto het goed maar zal wel iets met dropbox te maken hebben.

@maussert
Als ik de foto's bekijk lijken ze er wel op, maar via google foto's zijn het er allemaal 100den bij elkaar. zo veel heb ik er gelukkig niet.

@SniperGuy
Het dak lekt niet, daar is naar gekeken, maar het riool (buiten) wel, dit wordt morgen vervangen.
Maar wat heeft dit met deze vliegen te maken?

@Marco1994
Eigenlijk niet aan gedacht, omdat het "maar" om vliegen gaat.
Ik heb wel toen we het huis kochten het hout laten behandelen tegen hout rot boktor. Toen lag het huis vol met 1000den dode vliegen na de behandeling. Ik hoop niet dat zo een agressieve behandeling weer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:28
Komen die vliegen toevallig naar buiten als het warm weer is? Dan hebben ze overwinterd en zijn ze zwak.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
LED-Maniak schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:21:
Komen die vliegen toevallig naar buiten als het warm weer is? Dan hebben ze overwinterd en zijn ze zwak.
Dat zou ook kunnen, we hebben ze in de winter nu een paar keer gehad en dat is telkens nadat de zon flink heeft geschenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 11:19
Screenshot lijkt op de Groene Gaasvlieg: https://www.plaagdierbehe...teraars/groene-gaasvlieg/

Vermoedelijk dus overwinterende beestjes in huis die nu weer actief worden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 14:27
Heb je toevallig een ventilatie systeem in je huis? Onze intake van de ventilatie zit vrij dicht bij het maaiveld en deze beestjes lijken op wat ik in de filter soms aantref.
Soms weten ze er ook door te raken (bij onderhoud of vervanging filter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-07 16:36
Groene gaasvlieg.

De groene gaasvlieg wordt vaak ingezet als bestrijder van bladluis.

Zijn er kassen in jouw omgeving? of heb je toevallig een wietplantage op je zolder gehad? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
@XyritZz
Thanks voor het vinden. het is inderdaad een groene gaasvlieg

@zwiep
Ik heb een afzuiging op de badkamer zitten, maar deze buis is 3 meter lang, en allemaal compleet nieuw. lijkt mij niet dat ze in deze getalen hierin zitten te overwinteren.
Maar ik zal toch een controleren dit weekend.
Een paar deuren verderop zit een maisveld dus ze kunnen hiervan komen.
Ik heb eigenlijk geen idee of er een filter bij de uitgang zit.

@xinix03
Nee geen kassen in de buurt en geen wietplantage 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:50

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dit zijn inderdaad overwinterende insecten. Is ook de reden dat ze zo traag zijn, ze zijn nog niet genoeg opgewarmd (maar wel genoeg om wakker te worden en op zoek te gaan naar voedsel)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 14:27
Ik heb een afzuiging op de badkamer zitten, maar deze buis is 3 meter lang, en allemaal compleet nieuw. lijkt mij niet dat ze in deze getalen hierin zitten te overwinteren.
Maar ik zal toch een controleren dit weekend.
Een paar deuren verderop zit een maisveld dus ze kunnen hiervan komen.
Ik heb eigenlijk geen idee of er een filter bij de uitgang zit.
Ik denk dat je je daar weinig zorgen moet maken want de reden dat ze zo gemakkelijk in de ventilatie komen is volgens mij omdat ze zo traag en onderhevig aan luchtstroom zijn, bij jou zou dat dus het omgekeerde effect moeten hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
Ongediertebestrijders zijn niet heel duur (denk aan €100-€150). Ik zou hier niet zelf gaan lopen klooien, kost je waarschijnlijk veel tijd en moeite.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Marco1994 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:33:
Ongediertebestrijders zijn niet heel duur (denk aan €100-€150). Ik zou hier niet zelf gaan lopen klooien, kost je waarschijnlijk veel tijd en moeite.
Waarom nou gelijk weer bestrijden en nuttige beestjes doodmaken? Het is maar een beetje natuur wat probeert te overleven, niets engs en gevaarlijks.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:09

WCA

FooLsKi schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:37:
[...]

Waarom nou gelijk weer bestrijden en nuttige beestjes doodmaken? Het is maar een beetje natuur wat probeert te overleven, niets engs en gevaarlijks.
Tot het jou, in jouw huis constant begint lastig te vallen. Dan wil je er ook vanaf.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

GreNade schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:45:
[...]

Tot het jou, in jouw huis constant begint lastig te vallen. Dan wil je er ook vanaf.
Zolang het bij een paar beestjes blijft? Neuh. Heb zelf 'last' van zilvervisjes maar daar ga ik echt geen gif voor strooien. Langpootspinnen helpen daar goed bij. Ik zal ook eerder een vlieg naar buiten wieberen dan doodslaan. Bestrijdingsmiddelen (anders dan de stofzuiger) komen bij mij mijn huis niet in. Er zit al meer dan genoeg troep in de lucht en als we zo doorgaan houden we geen insect meer over. Dan zijn we pas echt de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Verse vliegen die net ontpopt zijn zijn ook langzaam, misschien heb je ergens een open verbinding met het riool? Had het bij mijn vorige huis ook, door onderdruk werden de sifons telkens leeggezogen waardoor er latrinevliegjes rondvlogen. Maar die zien er anders uit dan het beest op de foto's. Als ze zeker weten niet van buiten komen iedere dag even de sifons doorspoelen en kijken of het uitmaakt, kan iig geen kwaad. Zou trouwens ook op een lekkage kunnen wijzen stilstaand rioolwater is een broedplaats voor beestjes.

[ Voor 11% gewijzigd door -36- op 22-03-2019 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-07 17:49
FooLsKi schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:50:
[...]

Zolang het bij een paar beestjes blijft? Neuh. Heb zelf 'last' van zilvervisjes maar daar ga ik echt geen gif voor strooien. Langpootspinnen helpen daar goed bij. Ik zal ook eerder een vlieg naar buiten wieberen dan doodslaan. Bestrijdingsmiddelen (anders dan de stofzuiger) komen bij mij mijn huis niet in. Er zit al meer dan genoeg troep in de lucht en als we zo doorgaan houden we geen insect meer over. Dan zijn we pas echt de sjaak.
Die reacties op jouw post doen me ook denken aan een topic een tijd terug waarin geadviseerd werd om gif in België te halen voor een beetje onkruid in de tuin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
@FooLsKi
Nou het is echt niet fijn om op een dag een stuk of 10 vliegen en 10 gaasvliegen op de badkamer te hebben hoor. En ik jaag de insecten al een half jaar naar buiten maar ze blijven maar komen.
De lamp op de badkamer zit vol met vliegenlijken zag ik gisteren en dat is ook niet fris.
Dan bestrijd ik ze toch echt liever.
Een enkele vlieg heb ik geen problemen mee maar dit wordt echt te veel.
Maar ieder zijn eigen natuurlijk.
Het beste is natuurlijk de oorzaak vinden en die oplossen.

@-36-
We houden sinds vanmorgen de badkamerdeur even consequent dicht om te kijken of de vliegen afkomstig zijn van de badkamer of toch zolder. Want inderdaad door de rioolproblemen hebben we ook wat problemen met onderdruk. Dit is gelukkig morgen opgelost en misschien helpt het wel tegen de insecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

dongilles schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:18:
@FooLsKi
Nou het is echt niet fijn om op een dag een stuk of 10 vliegen en 10 gaasvliegen op de badkamer te hebben hoor. En ik jaag de insecten al een half jaar naar buiten maar ze blijven maar komen.
De lamp op de badkamer zit vol met vliegenlijken zag ik gisteren en dat is ook niet fris.
Dan bestrijd ik ze toch echt liever.
Een enkele vlieg heb ik geen problemen mee maar dit wordt echt te veel.
Maar ieder zijn eigen natuurlijk.
Het beste is natuurlijk de oorzaak vinden en die oplossen.

@-36-
We houden sinds vanmorgen de badkamerdeur even consequent dicht om te kijken of de vliegen afkomstig zijn van de badkamer of toch zolder. Want inderdaad door de rioolproblemen hebben we ook wat problemen met onderdruk. Dit is gelukkig morgen opgelost en misschien helpt het wel tegen de insecten.
Ik zou idd naar de oorzaak zoeken en daar een fysieke oplossing proberen aan te brengen. Ik heb bijv. de roosters van mijn ventilatiekanalen (ik woon in een flat) voorzien van horregaas aan de buiszijde. Dit scheelt me een paar 100 (zonder te overdrijven!!) langpootspinnen. De spinnetjes die daar toch doorheen weten te komen mogen zich tegoed doen aan zilvervisjes, zolang ze niet teveel halloweendecoratie ophangen.

Edit: wellicht dat een insectenhotel buiten ervoor zorgt dat ze liever daarin zitten dan in jouw huis?

[ Voor 3% gewijzigd door FooLsKi op 22-03-2019 15:25 . Reden: Kreeg ineens een ingeving :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1994
FooLsKi schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:37:
[...]

Totdat je samenwoont met iemand die alles bij elkaar schreeuw zodra ze iets van een insect ziet. Dan kies ik, egoïstisch als ik ben, mijn gehoor boven het welzijn van wat beestjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dongilles
Hallo allemaal,

Nog een update betreffende dit topic.
Sinds het lekkage van de riolering is gemaakt hebben wij significant minder overlast.

Ik had ook een ongediertebestrijder ingeschakeld maar deze kwamen niet omdat de insecten (vliegen gaasvliegen en wantsen) geen schade aanrichten.
Het advies was om gaten en kieren op de zolder te dichten.
Pagina: 1