Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 16:30
Mijn vraag
...
Afgelopen week heb ik op mijn Motorola G6 Plus de nieuwe android versie (Pie) geinstalleerd. Een van mijn apps die ik al jaren gebruikte (Stay Busy) werkt nu helaas niet meer.

Wanneer ik aan het werk ben (en niet gestoord wil worden) schakelde ik Stay Busy in en op het moment dat iemand mij belde werd meteen die verbinding verbroken en kreeg die persoon direct automatisch een SMS-bericht waarin ik vertelde dat ik mijn telefoon niet kon opnemen omdat ik aan het werk was.

Helaas werkt die app dus niet meer sinds de update. Geen groot probleem, dacht ik, want ik gebruik dan wel een andere app die hetzelfde doet. Maar nu heb al twee andere apps geinstalleerd maar ook die werken niet. En met 'niet werken' bedoel ik dat wanneer iemand mij nu belt, die verbinding niet automatisch verbroken wordt. Verbreek ik handmatig die verbinding, dan wordt er op dat moment wel een SMS-bericht verstuurd, maar dat is niet echt de bedoeling. Het gaat er mij juist om dat wanneer ik aan het werk ben, en mijn telefoon dus niet bij me heb, er automatisch een bericht wordt verstuurd.

Ik neem aan dat dit komt door de PIE-update, want voorheen werkte ik dus al jaren met een app en dat werkte perfect.

Mijn vraag is nu of iemand een app weet die wel automatisch de verbinding verbreekt en een berichtje verstuurd en werkt onder PIE.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb dus al meerdere apps geprobeerd.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 19:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Denk het niet, deze apps werken met GPS, dus wanneer je aan het autorijden of fietsen bent werken deze apps wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Je hebt toch gewoon in Android de optie niet storen? Dan komen er geen oproepen binnen.

Maar zie je wel wanneer iemand gebeld heeft, en kan je ook bijvoorbeeld instellen dat wanneer iemand meer dan 3 keer gebeld heeft binnen 15min de tel wel over gaat. Want dan kan het bijvoorbeeld belangrijk zijn.

bij mij staat het (Samsung S9) staat het -> instellingen -> meldingen -> Niet storen -> en dan kan je hem instellen naar smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@Knee-Buckler , klopt, maar daar zie ik geen optie dat mijn telefoon automatisch een SMS-bericht verstuurd naar degene die me belt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:41

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik denk dat je zoiets met Tasker wel kan oplossen. Die heeft onlangs ook een uitzondering gekregen op de regel dat SMS niet zomaar toegankelijk is voor ontwikkelaars.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-06 16:57

EnnaN

Toys in the attic

103720 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:39:
Denk het niet, deze apps werken met GPS, dus wanneer je aan het autorijden of fietsen bent werken deze apps wel.
Zeg je dat uit vooroordeel of heb je ervaring cq actually geklikt?
Ik klikte deze: https://play.google.com/s...smalltalkapps%2Etextdrive
en daar staat.
Can be used for various purposes such as safe driving, meetings, good sleeping, etc
Kan me niet voorstellen dat dat alleen voor meetings in de trein werkt, of slapen op de fiets?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
@EnnaN ,
geloof het of niet, maar bij het installatiescherm van deze app moet ik 3 schermpjes doorlopen (introductie). En bij het laatste schermpje moet ik (denk ik) een bevestigingsknop indrukken, maar...............die is niet zichtbaar op mijn scherm. Die knop zit net buiten beeld en ik kan niet naar beneden scrollen.

Serieus....

Vandaar dat ik 'm niet kan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-06 16:57

EnnaN

Toys in the attic

103720 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:12:
@EnnaN ,
geloof het of niet, maar bij het installatiescherm van deze app moet ik 3 schermpjes doorlopen (introductie). En bij het laatste schermpje moet ik (denk ik) een bevestigingsknop indrukken, maar...............die is niet zichtbaar op mijn scherm. Die knop zit net buiten beeld en ik kan niet naar beneden scrollen.

Serieus....

Vandaar dat ik 'm niet kan uitproberen.
Ow, ik geloof je prima hoor!
Ik reageerde vooral op het feit dat je zei dat de apps allemaal met GPS werken, en de eerste waar ik op klik lijkt dat toch niet te doen, vandaar mijn reactie. Dat ie het niet doet kan ik verder ook weingi meer aan veranderen :)

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
Helaas, heb 'm kunnen instaleren maar ook deze app laat de telefoon gewoon overgaan totdat ik zelf de verbinding verbreek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushtuckerman
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-12-2022
Dit is voor mij een hele groote frustratie Google heeft gewoon deze automatisch sms functies verboden in pie ,ik had als loodgieter een mooie functie zodra een van mijn klanten belden na werk tijd een sms krijgt en nu zit ik mij te verbijten dat ik nu als ik gebeld word en niet kan antwoorden omdat ik bv met mijn zoon ook is ff wil voetballen ofzo.
Ik heb tasker nu wel op mijn mobiel maar je moet wel een hele baas zijn om dit te kunnen programmeren. Is er iemand die mij kan helpen hoe ik tasker kan programmeren????.
Zo dat ik ook nog een normaal leven kan lijden in deze 24 uurs economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:48

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Er is nog zoiets als een uitknop op je mobiel heren! Even in de voicemail tekst aangeven dat je soms bewust je telefoon buiten werkuren uitzet tbv werk/privebalans.

Begrijpen ze dat niet, dan hebben ze pech ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon telefoon op stil, naar voicemail laten gaan en dan de melding bel zsm terug, en dat dan ook doen.
Om de een of andere reden denkt men tegenwoordig dat het sociaal verplicht is je telefoon altijd meteen op te nemen. Daggetnie ;)
Zeker na werktijd. Je bent loodgieter, werk zat toch? Dus normale werkuren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bushtuckerman schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 10:14:
Dit is voor mij een hele groote frustratie Google heeft gewoon deze automatisch sms functies verboden in pie ,ik had als loodgieter een mooie functie zodra een van mijn klanten belden na werk tijd een sms krijgt
Gewoon in je voicemail-mededeling je werktijden cq. bereikbaarheid noemen :?

"Ik ben telefonisch het beste te bereiken op maandag t/m vrijdag tussen 8 en 17u.
U kunt wel na de toon een bericht inspreken, dan neem ik zsm. contact met u op. Dank u en tot ziens."

Klaar en lekker met je zoon gaan voetballen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civillian1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-04 09:07
ik zoek een gelijkaardige app. inderdaad moeilijk te vinden 8)7

wat voicemail betreft: allemaal goed en wel, maar dat is de TS zijn vraag niet. Ik snap hem wel, sommige dingen kun je gewoon niet met voicemail en het is bovendien echt onoverzichtelijk...

ik wil bijvoorbeeld in een sms mijn e-mailadres en een website zetten die handig zijn voor klanten. Kun je in een voicemail niet echt...

ik volg dit topic nog even (het ligt al even stil, maar er is ook geen echt antwoord gekomen)
Pagina: 1