Vraag:
Ik ben op zoek naar een USB C hub voor een MacBook Pro welke wel "goed" werkt.
Hierbij heb ik grofweg de volgende eisen.
Maar het grootste probleem heb ik tot nu toe steeds met de extra monitor aansluitingen de Mini DP en HDPI poorten werken gewoon slecht. Vaak moet ik de mini DP poort stekkers er een aantal keer uit in steken voordat deze gezien wordt, of de hele hub. Hierbij heb ik verschillende monitoren en TV's geprobeerd.
En als ik het dan wel werkend heb, dan werk het "ok". Maar als mijn Macbook in slaap gevallen is en ik maak hem wakker dan komt de externe monitor niet aan. Dan moet ik dus weer vaak stekkers er uit en in doen.
Ik heb overigens ook een USB C naar DP poort kabel/adaptor, deze werkt vlekkeloos. Maar hierbij mis ik dus een aantal poorten, en deze gebruik ik voor een extra 2de monitor.
Geprobeerd:
Ik heb de volgende hub's al getest welke aan mijn eisen voldoen:
Hyper Slim USB C 8 In 1 Docking Station

Deze heb ik inmiddels retour gestuurd.
Satechi TYPE-C Multimedia Adapter

Deze ben ik nu aan het testen, ook veel problemen met detecteren van de aangesloten monitor. Zelfde problemen al de bovenstaande.
Overigens heb ik het idee dat deze beide van de zelfde Chinese maker/chipset zijn binnen in.
Verder heb ik nog heb volgende gedaan, maar heeft ook niet geholpen.
Ik ben op zoek naar een USB C hub voor een MacBook Pro welke wel "goed" werkt.
Hierbij heb ik grofweg de volgende eisen.
- Netwerk poort
- USB 3 poorten
- SD Card slot
- DP en HDMI poort
- pass through charging
Maar het grootste probleem heb ik tot nu toe steeds met de extra monitor aansluitingen de Mini DP en HDPI poorten werken gewoon slecht. Vaak moet ik de mini DP poort stekkers er een aantal keer uit in steken voordat deze gezien wordt, of de hele hub. Hierbij heb ik verschillende monitoren en TV's geprobeerd.
En als ik het dan wel werkend heb, dan werk het "ok". Maar als mijn Macbook in slaap gevallen is en ik maak hem wakker dan komt de externe monitor niet aan. Dan moet ik dus weer vaak stekkers er uit en in doen.
Ik heb overigens ook een USB C naar DP poort kabel/adaptor, deze werkt vlekkeloos. Maar hierbij mis ik dus een aantal poorten, en deze gebruik ik voor een extra 2de monitor.
Geprobeerd:
Ik heb de volgende hub's al getest welke aan mijn eisen voldoen:
Hyper Slim USB C 8 In 1 Docking Station
Deze heb ik inmiddels retour gestuurd.
Satechi TYPE-C Multimedia Adapter

Deze ben ik nu aan het testen, ook veel problemen met detecteren van de aangesloten monitor. Zelfde problemen al de bovenstaande.
Overigens heb ik het idee dat deze beide van de zelfde Chinese maker/chipset zijn binnen in.
Verder heb ik nog heb volgende gedaan, maar heeft ook niet geholpen.
- Resetting the NVRAM
- Resetting the System Management Controller
- Using the "Detect Displays" option in the Displays setting panel
- Verschillende USB C poorten