Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik heb last van ''radio'' ruis via mijn speakers. Ik zal proberen zoveel mogelijk informatie te geven welk apparatuur ik gebruik en hoe het is aangesloten.

Versterker: Pioneer A30
Speakers: KRK R6 passief

Voeding: Cooler Master V750 750W
GPU: MSI 1070 Ti
CPU: i7 6700K

Als ik alleen mijn PC aansluit op de versterker, is er geen probleem. Maar ik heb ook een Pioneer XDJ RX DJ controller, en zodra ik die ook op mijn versterker aansluit, krijg ik enorme ruis. Als ik 1 van de loskoppel, is de ruis verdwenen. Ik heb alles op 2 geaarde stopcontacten zitten, met 2 stekkerdozen er tussen.

Ik heb het gevoel dat mijn PC de veroorzaker is. Want als ik mijn laptop (aangesloten op voeding), aansluit op de versterker + DJ controller, is er geen ruis. Als de PC uit staat, ook niet.

Mijn PC heb ik enkele maanden vernieuwd. Nieuwe voeding, nieuw moederboard, nieuwe videokaart. Bij mijn oude PC waren deze problemen er ook. Dus ik kan haast een defect component van mijn PC ook uitsluiten.

Ik heb ook regelmatig dat ik ''plukjes'' of ''popjes'' hoor door mijn geluid als ik muziek afspeel via mijn PC (Als de DJ controller is afgekoppeld van versterker). Lastig uit te leggen, maar het zijn kortstondige geluiden van 0.5sec en klinkt alsof je een kabel verbind. Soort gekraag + ruis, in een ''plop''. Wellicht heeft dit iets met het bovenstaande probleem te maken.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Alvast bedankt!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De twee geaarde wandcontactdozen, zitten deze bij elkaar of enigszins van elkaar verwijderd? Met andere woorden zitten zij beiden op dezelfde groep of zijn het mogelijk twee Groepen? Daarnaast weet je heel zeker dat de aarde in orde is?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Ricardo_1994
Ze zitten letterlijk naast elkaar. Ze lijken samen een geheel. Aarde is 100% in orde.

• Ricardo_1994
/

[ Voor 98% gewijzigd door Ricardo_1994 op 22-03-2019 00:33 ]

Verwijderd

Die plukjes of plopjes hebben mogelijk iets met latency te maken, check dat eens met latencymon.

• Ricardo_1994
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 01:25:
Die plukjes of plopjes hebben mogelijk iets met latency te maken, check dat eens met latencymon.
Heb het programma een uurtje laten draaien. Dit is het resultaat:
https://imgur.com/VwZIwnv

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07
Je kunt gemakkelijk nog wat oorzaken uitsluiten:
- draai van de PC OF de versterker de netstekker eens om (i.v.m. een mogelijk negatief uitpakkende capacitieve koppeling naar randaarde van de voedingen)
- sluit de versterker eens voor proef ongeaard aan (dus via een ongeaard verlengsnoer) en probeer eens of het verschijnsel dan weg is?

• Ricardo_1994
Renault schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:23:
Je kunt gemakkelijk nog wat oorzaken uitsluiten:
- draai van de PC OF de versterker de netstekker eens om (i.v.m. een mogelijk negatief uitpakkende capacitieve koppeling naar randaarde van de voedingen)
- sluit de versterker eens voor proef ongeaard aan (dus via een ongeaard verlengsnoer) en probeer eens of het verschijnsel dan weg is?
Helaas geen resultaat.

Inmiddels ben ik er ook achter dat de ruis erger word bij zware PC taken. Zodra ik een game op start word de ruis veel heftiger. Zelfs als ik met mijn muis scroll op een internetpagina, hoor ik de ruis verergeren.

• Renault
Hoe zit de controller op je PC aangesloten?

• Ricardo_1994
Renault schreef op zondag 24 maart 2019 @ 17:36:
Hoe zit de controller op je PC aangesloten?
Controller is niet op PC aangesloten. Controller is op de versterker aangesloten via RCA. Ook PC is via RCA aangesloten op de versterker.

• Renault
Dan neem ik aan dat je de onboard "RCA-uitgang" gebruikt en dat je moederbord onder belasting wat problemen heeft om het geluid storingvrij te houden.

Je zou nog eens bij wijze van trial and error kunnen proberen of een losse audiokaart of een andere voeding verbetering geven.
En ik neem aan dat je je kabels netjes gebundeld hebt? Dat zou je eens kunnen wijzigen (van gebundeld naar ongebundeld of andersom, om storing-straling vanuit je voedingskabels te elimineren).

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 12:04
Klinkt als een aardlus. Heb je de mogelijkheid één van de twee op een ongeaard stopcontact aan te sluiten of op een andere manier (tijdelijk) de aarde te onderbreken?

Als dat het is kun je wellicht één van de twee optisch (toslink) aansluiten, of een aardlus isolator ertussen.

• Ricardo_1994
Renault schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:21:
Dan neem ik aan dat je de onboard "RCA-uitgang" gebruikt en dat je moederbord onder belasting wat problemen heeft om het geluid storingvrij te houden.

Je zou nog eens bij wijze van trial and error kunnen proberen of een losse audiokaart of een andere voeding verbetering geven.
En ik neem aan dat je je kabels netjes gebundeld hebt? Dat zou je eens kunnen wijzigen (van gebundeld naar ongebundeld of andersom, om storing-straling vanuit je voedingskabels te elimineren).
Ik gebruik de aux uitgang op mijn moederboard. Ik heb de MAXIMUS VIII HERO, dus dta is geen goedkoop moederboard. Dus het lijkt mij sterk dat het moederboard de veroorzaker is. Ik heb nog niet heel lang geleden een nieuwe voeding gekocht. Bij mijn poude voeding was dit probleem er ook.

• Ricardo_1994
mcDavid schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:26:
Klinkt als een aardlus. Heb je de mogelijkheid één van de twee op een ongeaard stopcontact aan te sluiten of op een andere manier (tijdelijk) de aarde te onderbreken?

Als dat het is kun je wellicht één van de twee optisch (toslink) aansluiten, of een aardlus isolator ertussen.
Ik heb alleen geaarde stopcontacten.

Ik heb wel de Behringer HD400 Hum destroyer gekocht, die ook een aardlus onderbreekt. Maar dit maakte helaas geen verschil.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

dit is toch wel een klassieke vraag. De onboard geluidskaart veroorzaakt dit ook gezien het dus met belasting / gebruik pc erger wordt. Zelfs het scrollen met je muis over tweakers kan je dan horen in sommige gevallen...

oplossing, indien mogelijk, die altijd werkt. maak een optische verbinding tussen moederbord en versterker.

mm ff google gedaan op je versterker maar die heeft geen digi inputs.

dan eventueel een externe usb dac

edit. of tik ergen een m-audio audiophile 24/96 op de kop. uit ervaring weet ik dat die , in mijn situatie, wel stil is.

ik heb namelijk hetzelfde euvel als jij ook met een asus bord en de aux output. met de m-audio is dat vrijwel weg. later een andere amp gekocht met optisch in en dan is het 100%

[ Voor 39% gewijzigd door Ray op 26-03-2019 08:59 ]

Pagina: 1