Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1194168

Topicstarter
Mijn vraag

Tot voor kort verscheen het oproepscherm meteen in beeld zodra ik gebeld werd, zodat ik meteen kon opnemen. Plotseling is dat niet meer het geval en moet ik de meldingen bovenin mijn scherm eerst naar beneden vegen, de regel vinden waarin staat dat ik gebeld wordt en daarna pas kan ik 'opnemen'. 9 van de 10 keer ben ik dus te laat. Hoe stel ik in dat ik meteen kan opnemen zodra ik gebeld word, door meteen bij een oproep het oproepscherm in beeld te krijgen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 9.0 (pas een update voor gehad) op een Motorola G6 Plus

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het hele instellingenmenu doorgespit. Ik kan alleen dingen vinden mbt geluid, en blokkeringen. Ook gegoogled maar niets gevonden. Alle machtigingen gecontroleerd en alles staat aan. Ook is de app als TELEFOON app geregistreerd. Zou het te maken kunnen hebben met de laatste Android update?

...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kunt proberen om de data en instellingen van de phone app te wissen/resetten. Maar hoe ziet het er dan uit als je telefoon uit stond en je dan gebeld wordt? Wat zie je?

Je kunt nog een alternatieve dialer app testen uit de play store (check wel even de privacy settings/requirements, voordat straks alles op straat ligt ;) ). En wat als je via WhatsApp, Telegram of Skype etc. gebeld wordt?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 1194168 heeft de 'Telefoon' app ook alle machtigingen die hij nodig heeft? Heb je daarnaast alle meldingen toegestaan / dan wel goed ingesteld?

Wat betreft de alternatieve dialer, ik kan Telefoon (van Google) aanraden, werkt perfect en heeft ook een dark mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1194168

Topicstarter
Bedankt. Ben inmiddels op vakantie. Ga daarna weer verder proberen. Een andere telefoon app heb ik ook al geprobeerd, maar dat veranderde niets aan de situatie. Eenmaal weer thuis ga ik een reset proberen. Eens zien of die eea oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papillon57
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09-2023
Beetje late reactie maar ik, en velen met mij, blijken hetzelfde probleem te hebben met de Google telefoonapp. En ook andere telefoonapps installeren helpt niet omdat deze gebruikmaken van dezelfde instellingen.
Uiteindelijk heb ik een oude versie (24.0.214850721) teruggezet en deze handleiding gevolgd. Het werkt nu, helaas nog steeds een kleine melding om op te klikken ipv een schermvullende melding met foto etc. Updaten heb ik tot nu toe achterwege gelaten want ik was op vakantie en als werkt, werkt t en moet ik er vooral afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dealleswetende
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23-12-2022
Wat bij mij het geval was wanneer mijn telefoon op "niet storen" stond dan had ik hetzelfde probleem. Als niet storen uit staat, krijg je wel een oproepscherm te zien. ;)
Pagina: 1