HP Envy 5644 print niet met nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 10:09
Situatie: Printer: HP Envy 5644, Nieuwe laptop met een kale windows installatie door mijzelf. Dus geen bloatware. Laptop: Lenovo Ideapad 320-17ABR.

Nieuwste driver/install van hp site geinstalleerd. Alles lijkt er correct op te staan. Maar bij elke printopdracht komt er niks uit de printer. Maar ook geen foutmelding en niks in de wachtrij.

Bij printers, de printer verwijderd. Printer handmatig toevoegen..vind m..moet ik een code invoeren die op de display van de printer staat en ik kan een testpagina uitrinten, wat ook gebeurd. Echter, vanuit word of notepad printen kan niet, zegt hij geen printer geinstalleerd. Bij config van printer geeft hij aan dat het stuurprogramma ontbreekt.

Volledige herinstall van stuurprogramma brengt me terug bij af. Op de oude laptop werkt de printer wel. Enige verschil is dat de oude laptop win 10 1803 heeft en de nieuwe 1809. Zou dat het zijn?

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Check je Windows Logboeken even om te zien of daar de print wel voorbij komt.
Uit je verhaal neem ik aan dat je draadloos print. Heb je het al via USB getest?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
Ja, maar via usb doet ie dat ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok, dan geeft ie vast wel ergens errors. Ik had een iets langer antwoord verwacht.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-10 13:11
Zit er wel papier in?

edit; heb je van de website al de stuurpogramma's geinstalleerd ;)?

[ Voor 62% gewijzigd door Tiagoo op 22-03-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
@Room42 Ik was onderweg, dus ff een snelle reactie met het mobieltje.
Hij geeft netjes een printopdracht, er komt geen foutmelding terug en er blijft niks in de wachtrij staan, maar er komt niks uit de printer. Het logboek heb ik nog niet nagekeken, dat zal ik doen als ik komende week weer naar toe ga.

@Tiagoo Ja, de nieuwste stuurprogramma's geïnstalleerd vanaf de support site van hp. Helaas werkt het niet met de hp software.

Vreemde is, dat wanneer ik de printer verwijder, en zelf op het netwerk laat zoeken, hij de printer vind, en ik kan hem installeren, zelfs een testpagina afdrukken die ook daadwerkelijk uit de printer komt, echter dan is er een ontbrekend stuurprogramma waardoor een applicatie ( webbrowser, word of notepad ) geen printer ziet welke geselecteerd kan worden.

Ik had mijn hoop een beetje gevestigd op iemand met deze printer die wellicht kan bevestigen dat het aan de 1809 update ligt en er nog geen stuurprogramma/oplossing is...of wel een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewal
Het is uiteindelijk gelukt. Echter, de software op de site is verouderd en daarmee werkt het dus niet. De enige manier op die printer aan de praat te krijgen met 1809 ( zo lang de software niet is bijgewerkt op de hp site ) is de hp software verwijderen, dan de printer handmatig opzoeken en met wps code op de display van de printer de printer installeren. Echter, dan ontbreekt het stuurprogramma. Deze is bij te werken met HP Print en Scan doctor ( https://support.hp.com/in-en/topic/printscandoctor ), die maakt de handmatige installatie af, zonder dat er een heel pakket aan software wordt geïnstalleerd. Maar dan kun je wel printen. (Voor wie ook tegen dit probleem aan loopt.)
Pagina: 1