Soundbar of speakers voor TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik zoek een?
Soundbar of speakers voor mijn TV, en om in mijn kamer muziek te kunnen luisteren.

Wat is je budget?
~500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het betreft deze TV: pricewatch: LG OLED55C8PLA Zwart. Het geluid is redelijk maar ik wil graag toch iets beters.

Wat heb je zelf al gevonden?
Soundbars zijn erg populair laatste jaren maar ik denk dat speakers beter zijn voor mij, mijn TV staat op mijn bureau en er is onder genoeg ruimte voor grotere speakers. Ik neem dat je voor het zelfde geld beter speakers (van redelijk formaat) kan kopen dan soundbar als je uiterlijk buiten beschouwing laat omdat een soundbar een stuk minder ruimte heeft om mee te werken. Ik vroeg me af of er nadelen zouden zitten aan een 2.0 PC speakerset voor het geluid. 5.1 of meer is erg lastig om te realiseren want mijn TV staat niet in het open, er is rechts een muur.

Ik zat nu te denken aan deze 2.0 speakerset, maar hij is dus 'eigenlijk' voor PC. Zou dit uitmaken?

Dit is de 2.0 speakerset.
pricewatch: Edifier S2000PRO V2

De reviews van de S2000PRO (niet V2) zijn zeer goed en ik vind de speakers er zelf mooi uit zien. Hij heeft alleen geen Dolby Atmos o.i.d.

Dit is de soundbar waar ik ook aan dacht: pricewatch: Sonos Beam Zwart

Maar ik neem dus aan dat er uit de Edifier mooier geluid uitkomt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:52
Hoe wil je je speakers opstellen? Ik lees 'onder', bedoel je onder je TV maar op het bureau? Kijk je TV in een bureau stoel aan je bureau, op welke afstand zit je? Het grote voordeel van twee stereo speakers is het stereo geluid O-) dat is vooral merkbaar bij muziek luisteren , dan staat er links en rechts van de tv een speaker. Als je vooral TV en films kijkt speelt dat minder, dan voldoet een soundbar

[ Voor 3% gewijzigd door martyw op 22-03-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-10 09:32
pricewatch: Pioneer X-HM86D Zilver
Ik heb een tijdje geleden zelf vol bewondering naar deze zet mogen luisteren. Vol bewondering omdat ik het eigenlijk veel beter vond klinken dan mijn eigen bowers & wilkins speakers. Ik heb niet zoveel ervaring met soundbars ervan uitgaande dat de sonos die je zelf hebt uitgezocht ook gewoon zeer goed zal klinken is het zoals martyw hierboven aangeeft afhankelijk van hoe de kamer waar het neergezet word ingedeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
martyw schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:23:
Hoe wil je je speakers opstellen? Ik lees 'onder', bedoel je onder je TV maar op het bureau? Kijk je TV in een bureau stoel aan je bureau, op welke afstand zit je? Het grote voordeel van twee stereo speakers is het stereo geluid O-) dat is vooral merkbaar bij muziek luisteren , dan staat er links en rechts van de tv een speaker. Als je vooral TV en films kijkt speelt dat minder, dan voldoet een soundbar
Een foto van hoe het er op dit moment uitziet:

https://i.imgur.com/iJ2q52b.jpg

Aan de andere kant van de kamer staat mijn bureau met bureaustoel. Ik kijk vanaf mijn bureaustoel op ong. 3 meter afstand, 2,5 als ik iets intens doe.

Ik kan mijn TV meer naar links positioneren zodat er twee speakers naast kunnen, of op de grond zodat de meest rechter speaker niet wordt gehinderd door de rode bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Speakers zoals de Edifiers zijn bedoeld om van dichtbij te beluisteren. Je bent in jouw geval beter af met een stereo versterker en twee losse speakers, bijvoorbeeld deze Pricewatch:Q Acoustics en een versterker zoals deze Pricewatch:Cambridge Audio of deze Pricewatch:Onkyo. Als je je TV op de grond zet zorg er dan voor dat je speakers ongeveer een meter van de vloer komen, met stands, of iets dergelijks. Mocht de Bluetooth belangrijk zijn dan kun je altijd een eenvoudige adapter nemen, zoals deze pricewatch:Logitech. Als je de versterkers te groot vindt zou je een mini versterker kunnen nemen, ik heb goede ervaring met dit merk

[ Voor 22% gewijzigd door martyw op 24-03-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
martyw schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 18:11:
Speakers zoals de Edifiers zijn bedoeld om van dichtbij te beluisteren. Je bent in jouw geval beter af met een stereo versterker en twee losse speakers, bijvoorbeeld deze Pricewatch:Q Acoustics en een versterker zoals deze Pricewatch:Cambridge Audio of deze Pricewatch:Onkyo. Als je je TV op de grond zet zorg er dan voor dat je speakers ongeveer een meter van de vloer komen, met stands, of iets dergelijks. Mocht de Bluetooth belangrijk zijn dan kun je altijd een eenvoudige adapter nemen, zoals deze pricewatch:Logitech. Als je de versterkers te groot vindt zou je een mini versterker kunnen nemen, ik heb goede ervaring met dit merk
Zou dit misschien een goede set zijn? pricewatch: Edifier S350DB

Ik weet niet veel van speakers af maar met headphones weet ik dat verstandiger is om meer te investeren in je koptelefoon en dan een wat minder dure AMP/DAC. Want die speakers leken me wel erg goedkoop vergeleken met de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
De prijs van de Q Acoustics die ik eerder linkte is per stuk, een paar kost dus bijna 300 euro. De set die ik voorstelde is dus bijna 500 euro, en dat verschil in prijs met bijvoorbeeld die Edifier set ga je terug horen in de geluidskwaliteit.
Pagina: 1