Rtc batterij voor Toshiba cdt420

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:50
Hoi,

Omdat ik toch graag een keer weer eens een oud spelletje wil opstarten heb ik besloten om een oude Toshiba 420cdt laptop op de kop te tikken. Nu zit ik met het probleem dat de rtc (cmos) batterij niet meer goed is in dit exemplaar. Een redelijk lange zoektocht levert geen directe resultaten op qua geschikte onderdelen.

Nou heb ik al een onderzoekje gedaan en gezien dat het om een 3.6 volt nimh batterij met een capaciteit van 30mAh gaat. Nu heb ik online een batterij gevonden die ook 3.6 volt nimh maar 20mAh is. Kan ik, als de connectoren passen deze zomaar gebruiken of gaat dit niet werken?

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is mAh en ja, je doet alleen minder lang met de batterij (10mAh minder). Maar dat zijn nog steeds jaren.
Wat voor type batterij moet er in?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Room42 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:46:
Het is mAh en ja, je doet alleen minder lang met de batterij (10mAh minder). Maar dat zijn nog steeds jaren.
Wat voor type batterij moet er in?
Het lijkt een beetje op zo'n soort batterij:

https://www.replacedirect...erijen.html?prrel=1377149

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je die openmaakt zitten er volgens mij gewoon wat van die knoopcellen in (parallel aangesloten), niks meer. Die kun je dus gewoon uitwisselen of zelf uitbreiden. Je kunt zelfs proberen je huidige te vervangen. Check even of die rechargeable moet zijn, maar dat verwacht ik niet.

[ Voor 26% gewijzigd door Room42 op 22-03-2019 10:20 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
@Room42 Bedankt voor de tip. Ik heb het uitgezocht maar het gaat in dit geval om oplaadbare batterijen. Ik heb zelf weinig ervaring met het maken van elektronica maar het klinkt wel als een dankbaar projectje om eens goed uit te zoeken en op mijn gemak in elkaar te knutselen.

Idempotent.