Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Marktplaatstactiek of wantrouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.080 views

• Kasper
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-04 12:23
Ik heb al jaren niets meer verkocht op marktplaats.
Nu heb ik wat in de weg liggen wat meer geld en moeite kost om het af te voeren.

Heb het op marktplaats gezet in de hoop dat iemand het wilt komen ophalen en er misschien nog wel wat voor wil geven.

5 minuten later had ik al direct een bod. De bieder had een voornaam als accountnaam.
Helaas trok deze zich in de mail terug met als excuus dat degene al iets anders gevonden had.
Dus ik heb handmatig zijn bod verwijderd in de advertentie.
Binnen 5 minuten al weer een bod, een stuk lager dan het verwijderde bod. En nu heeft de bieder een achternaam als accountnaam.

Tussen de 1e en 2e bieder zit een dag en in die dag zijn er hooguit 15 views bij gekomen.

Ik krijg erg het vermoeden dat de 2 bieders dezelfde persoon is om de prijs naar beneden te krijgen. Herkennen jullie deze tactiek of ben ik gewoon te wantrouwend.

Ik heb inmiddels de 2e bieder bericht terug gedaan, dat degene het mag ophalen voor een hogere prijs. (De prijs van het eerste bod.) En ben nog in afwachting van een reactie.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Bieden zegt niet, en heeft geen waarde. een serieuze koper neemt contact met je op @Kasper

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Als het in de weg ligt en afvoeren kostbaar is, waarom niet gewoon gratis laten afhalen? Bij mijn vorige verhuizing zo van de grootste rotzooi afgekomen die je kunt bedenken.

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Erwin schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:36:
Als het in de weg ligt en afvoeren kostbaar is, waarom niet gewoon gratis laten afhalen? Bij mijn vorige verhuizing zo van de grootste rotzooi afgekomen die je kunt bedenken.
Dat was de vraag niet. 8)7

@Kasper Ik zou inderdaad biedingen niet gebruiken (kun je dat uitschakelen op MP?). Ik doe in ieder geval zelf nooit biedingen, ik neem altijd contact op, zoals @Hackus ook suggereert.

Ruimteverspilling

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:35
Het maakt eigenlijk niet uit of het dezelfde persoon is. De eerste is teruggetrokken: so be it. De vraag is: denk je nog een beter bod te gaan krijgen dan het tweede bod nu?

Zo ja, wacht daarop. Zo nee, verkoop het nu aan hem. Hangt ook af van hoe snel je eraf moet en of je zin hebt het over 2 weken weer opnieuw op MP te zetten

• Highfive95
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 19:58
Biedingen op marktplaats moet je niet al te serieus nemen. Ken mensen die meerdere accounts hebben om de prijs op hun eigen artikelen omhoog te bieden. Dat werkt soms wel, maar meestal niet.

Als ik iets koop dan bepaal ik vooraf wat ik wil betalen. Soms biedt ik weleens heel laag. En meestal krijg je dan een reactie of je gek bent. Soms heb je geluk en heb je een koopje. Ooit voor €75,00 een versterker + boxen opgehaald bij iemand. Na jaar voor €550,00 verkocht op marktplaats.

Als je tevreden bent met wat iemand bied prima toch? Wil je nog een hoger bod afwachten ook prima. Soms heb je geluk en soms niet. Courante artikelen ben je zo kwijt. Iets wat minder gewild is dan kan jet wat langer duren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 20:59
Het is Marktplaats, daar zitten op zijn zachts gezegd vreemde types tussen en het zou mij dan ook niet verbazen dat er daadwerkelijk mensen zijn die dit soort mind games met verkopers uitproberen.
Biedingen zijn meestal ook niet echt serieus te noemen maar wel bruikbaar in het geval dat er een serieuze potentiële koper is die contact met je opzoekt, ze zullen dan minder geneigd zijn om met onzinnige lage voorstellen te komen.
Probeer het op die manier te gebruiken, anders kun je het beter uitschakelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 18-04 21:59

Galinsky

--------->

Ongetwijfeld zou dit kunnen.

Ik zou mij er niet aan storen, de prijs dat je ervoor wilde hebben in gedachten houden en je daar aan houden, met de gedachte dat je ook van die zooi af wilt. Hij wilde blijkbaar sowieso niet die prijs geven in het eerste geval.

Daarnaast ook altijd je eigen spul goed naar waarde houden. (Als er een goede redelijke vaste waarde aan te hangen valt)

I7-4930K @4.2Ghz, EVGA ACX 2.0 Overclocked GTX 980 @1535mhz, 16GB @1866mhz, Gigabyte GA-X79-UP4, Crucial MX100 512GB, Corsair RM650x, Corsair H100i, Corsair Obsidian 450D

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:47
Toch hangt het er helemaal vanaf welk soort artikelen worden aangeboden of verhandeld en misschien ook van de regio. Ik heb eerlijk gezegd weinig problemen met bieden op advertenties of laten bieden op mijn advertenties. Maar ik handel wel voor 90% lokaal dwz persoonlijk afhalen en niet verzenden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Highfive95 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:02:
Biedingen op marktplaats moet je niet al te serieus nemen. Ken mensen die meerdere accounts hebben om de prijs op hun eigen artikelen omhoog te bieden. Dat werkt soms wel, maar meestal niet.
Ik laat ook altijd iemand even voor mij bieden, maar dit puur om gelijk klaar te zijn met de onzinbiedingen. Iets met een waarde van zeg 1000 euro hoef ik geen 400 euro biedingen op. Dan laat ik iemand 750 bieden om van dat gezeur af te zijn.

Verder zeggen die biedingen inderdaad niets. Bij Ebay zijn mensen er aan gebonden en zo zijn bepaalde dingen voor of hele lage of hele hoge bedragen verkocht. Bij MP is het hele systeem nutteloos.

Wat betreft de TS, ik zou niet al te moeilijk doen voor iets waar je eigenlijk niets voor hoeft te hebben. Als ze het komen ophalen en je verdient er iets aan, helemaal prima toch ? Het kan best zijn dat sommmige mensen wat vreemde tacktieken gebruiken, niet boeiend in dit geval toch ?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 02:17
Ik word zo ontzettend moe van Marktplaats. Ooit eens een bak met computeronderdelen die ik over had erop gezet, gratis af te halen. Globale beschrijving van de goederen gemaakt. Reageert iemand die graag wil dat ik het ging verzenden. Hij wilde de verzendkosten wel betalen, maar had een ongelooflijke lading vragen over de onderdelen, waarvoor ik ook weer allerlei uitzoekwerk moest doen. Uiteindelijk leverde het zo'n irritante discussie op dat ik de advertentie heb verwijderd en de onderdelen alsnog heb weggepleurd.

Vroegah kon je op Marktplaats een leuke deal sluiten. Als koper kocht je iets voor veel minder, als verkoper kreeg je nog een aardig bedragje voor spullen waar je toch niks meer mee deed.

Maar nu. Als je iets zoekt op Marktplaats, dan vragen mensen idiote prijzen voor waardeloze troep. Als je iets aanbiedt wat daadwerkelijk waarde heeft, dan ben je meer tijd kwijt met het weghalen van onzinbiedingen dan je bezig bent met daadwerkelijk verkopen. Het internet is helaas volkomen verdebiliseerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man. Zeker niet met een overvloed aan smileys.

Yorinn wijzigde deze reactie 22-03-2019 10:48 (84%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kasper
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-04 12:23
Bedankt voor jullie reacties. Ik werd een beetje hebberig na dat ik zo snel een bod kreeg, dacht er misschien nog meer uit te kunnen halen. Hollander hè...

Maar ik moet gewoon blij zijn als iemand het op komt halen. Weg is weg.

Ik zal jullie tip om het bieden uit te schakelen opvolgen als de huidige bieder er van af ziet.

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
Kasper schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:54:
Bedankt voor jullie reacties. Ik werd een beetje hebberig na dat ik zo snel een bod kreeg, dacht er misschien nog meer uit te kunnen halen. Hollander hè...

Maar ik moet gewoon blij zijn als iemand het op komt halen. Weg is weg.

Ik zal jullie tip om het bieden uit te schakelen opvolgen als de huidige bieder er van af ziet.
gewoon gratis weggeven. wat ik doe als ik iets gratis weggeef: buiten in mijn voortuin zetten en dan mag hij het ophalen wanneer hij wil die dag (droog weer uiteraard). ik hoef die mensen niet eens te spreken.

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:04
Kasper schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 22:26:
Ik krijg erg het vermoeden dat de 2 bieders dezelfde persoon is om de prijs naar beneden te krijgen. Herkennen jullie deze tactiek of ben ik gewoon te wantrouwend.
Ja ik herken deze tactiek want ik gebruik 'm zelf ook (voor duurdere producten die niet snel verkopen), alleen niet zo stom als de persoon die jij omschrijft. Het werkt vooral als je het verspreid over langere periode, tenminste een paar dagen ertussen, voor advertenties die al een tijdje online staan.

Ik heb zo wel 40% van de vraagprijs af weten te snoepen (van 600 naar 350) , ver onder de "hij gaat niet weg onder X" in hun 1e reactie. Het is wel vaak bij die mensen die denken dat hun 6 jaar oude product nog steeds 50% van de nieuwwaarde waard is terwijl er al 2 nieuwere versies zijn van het product.

De keren dat ik dit probeerde werkte mijn vrouw en ik hierin samen; eerst neem ik (of zij) contact op, tonen interesse, onderhandelen, en komen dan niet op een goede prijs uit. Dan wacht je een weekje en dan probeer je het opnieuw met ander account (en dan neemt zij contact op, of ik). Opnieuw onderhandelen met dezelfde prijs, en meestal merk je dat er dan al veel meer speling is in de prijs.

Ik heb dit misschien 3 keer gedaan (het is geen dagelijkse bezigheid) en tot nu toe werkte het iedere keer, met het bovenstaande voorbeeld als beste resultaat.

Om mezelf geen slachtoffer te maken van dergelijke "trucs" communiceer ik altijd bij mensen dat de meeneem prijs nu X is, en dat ik het per week zak met Y. Ik hou me er dan ook strak aan. Ik kijk vooraf naar andere advertenties wat het product waard zou moeten zijn. Geduld hebben is ook belangrijk, soms staat bij mij iets weken te koop. Je kan 20 lage biedingen hebben verspreid over 4 weken, en dan opeens 1tje die gewoon voor vraagprijs het product meeneemt zonder onderhandelen.

Gamebuster wijzigde deze reactie 22-03-2019 09:40 (72%)

Ontwikkelaars omg. Hoofddorp gezocht! PM voor details! Freelance, loondienst, thuiswerk, Model-3 lease, ruim salaris & winstuitkering/aandelen

• MicroVAX3400
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 20:39
Of een aanbieder van een vergelijkbare advertentie zet een hoog bod neer bij de concurerende advertenties, om deze uit de markt te prijzen.

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:04
MicroVAX3400 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:34:
Of een aanbieder van een vergelijkbare advertentie zet een hoog bod neer bij de concurerende advertenties, om deze uit de markt te prijzen.
Hah! die ga ik ook eens proberen :+

Ontwikkelaars omg. Hoofddorp gezocht! PM voor details! Freelance, loondienst, thuiswerk, Model-3 lease, ruim salaris & winstuitkering/aandelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• netmeester
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 12:24
Ik was laatst aan het zoeken op Marantz-receivers (SR7005 en nieuwer). Het viel me op dat het model SR7007 voor € 250,- werd aangeboden - dit is RUIM onder de gangbare prijs, maar ik kreeg geen reactie van deze verkoper. Er waren nog een paar verkopers met een overdreven lage prijs die ook niet reageerden. Ik had bij alle verkopers aangegeven dat ik de receiver wel wilde komen ophalen en ik heb hun vraagprijs geboden. Kat in het bakkie zou je zeggen, maar nee. Betrof 3 verschillende verkopers, hun advertenties waren in dezelfde week geplaatst (verschillende locaties).

Ik kreeg hierdoor het idee dat dit advertenties waren van een potentiële KOPER (niet van een verkoper) die op deze manier de prijs van anderen probeerde omlaag te krijgen.

Edit: regeltje toegevoegd ter verduidelijking.

netmeester wijzigde deze reactie 22-03-2019 10:21 (7%)

Ipmi with your rhythm stick. Ipmi, IPMI!

• Hamazaki
  • Niet online
de mooiste mensen zijn die een te hoog bedrag vragen omdat ze ''zoveel'' hebben betaald destijds..terwijl het product voor 1/3 van de prijs staat op MP.

Hamazaki wijzigde deze reactie 22-03-2019 10:27 (3%)

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-04 16:54

LankHoar

Professionele amateur

Volgens mij is hier een heel mooi topic voor:
Marktplaats... ik word er gek van - Deel 2

En voor de andere kant van het verhaal:
Marktplaats, ik word er vrolijk van :-)

@Kasper ik zou me helemaal niet bezig houden met de vraag of iemand de prijs op gekke manieren naar beneden probeert te drijven, want daar zul je uiteindelijk toch niet snel achter komen. Indien de prijs je bevalt proberen een deal te maken, en anders afwachten.

• Hamazaki
  • Niet online
LankHoar schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:29:
Volgens mij is hier een heel mooi topic voor:
Marktplaats... ik word er gek van - Deel 2

En voor de andere kant van het verhaal:
Marktplaats, ik word er vrolijk van :-)

@Kasper ik zou me helemaal niet bezig houden met de vraag of iemand de prijs op gekke manieren naar beneden probeert te drijven, want daar zul je uiteindelijk toch niet snel achter komen. Indien de prijs je bevalt proberen een deal te maken, en anders afwachten.
kunnen wij niet in...

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19:58
Moet je toegang vragen😀

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Modbreak:Gezien dit meer een ervaringentopic begint te worden en we daar andere topics over hebben, gaat dit topic op slot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

@Yorinn In before the lock! O-) :P

Ruimteverspilling

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True