Laptop naar laptop data-transfer d.m.v. thunderbolt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-09 09:36
Beste mensen!

Fijne avond. Ik hoop dat jullie weer bij zijn van de verkiezingen. :)
Ik heb een vraagje aan de 'nerds' onder ons.. Normaal ben ik ook een nerd maar hier kwam ik helaas niet uit. Vandaag heb ik mijn nieuwe laptop ontvangen en ik dacht door middel van thunderbolt 3.0 alle data van de ene laptop naar de andere over te kunnen zetten. Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?
Recent heb ik een usb-c to usb-c 10GBs aangeschaft..

Ik hoor graag van jullie!

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
Bedankt voor je link! Maar ik krijg geen melding als ik de twee laptops aansluit.. De laptops herkennen wel dat er iets is aangesloten maar meer niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat wil je dan overzetten? Is een clouddienst (als je voldoende opslag hebt tenminste) geen optie?

Ik zet altijd alles op onedrive, kost je 70 euro per jaar voor 1TB. Het voordeel is wel dat je altijd en overal bij je bestanden kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
En als je de volgende stappen uitvoert? Hij zou nml een extra netwerk aan moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
hoi1234 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:20:
Wat wil je dan overzetten? Is een clouddienst (als je voldoende opslag hebt tenminste) geen optie?

Ik zet altijd alles op onedrive, kost je 70 euro per jaar voor 1TB. Het voordeel is wel dat je altijd en overal bij je bestanden kunt.
OneDrive heb ik! Zeeer handig en ik heb daar ook alles opgeslagen. :) Alleen vroeg ik me af of het kon om een paar grote games en rest bestanden over te zetten. Nu ik toch Thunderbolt heb.. 8)7
fm77 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:21:
En als je de volgende stappen uitvoert? Hij zou nml een extra netwerk aan moeten maken.
Daar kan ik op de nieuwe laptop de oude vinden, maar op de oude de nieuwe niet. En als ik op de nieuwe laptop de oude probeer 'binnen te treden', krijg ik een melding dat het niet mogelijk is... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet gewoon je bestaande lan/wifi netwerk gebruiken? Snel? Nee. Maar dan loopt het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:56:
Waarom niet gewoon je bestaande lan/wifi netwerk gebruiken? Snel? Nee. Maar dan loopt het in ieder geval.
Dat lukt namelijk ook niet omdat ik de laptop niet kan vinden het netwerk...
Verder geen ramp, dan maar één voor één alles installeren. Zou alleen leuk zijn als ik eindelijk de thunderbolt functie kon gebruiken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Thunderbolt maakt gewoon een extra netwerk aan. Het is niet alsof je een harde schijf aansluit ofzo.
Je zal je toch moeten verdiepen in je netwerk kennis, en het delen van mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SultanYasin
fm77 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:25:
Thunderbolt maakt gewoon een extra netwerk aan. Het is niet alsof je een harde schijf aansluit ofzo.
Je zal je toch moeten verdiepen in je netwerk kennis, en het delen van mappen.
Dan is er bij mij iets mis met de netwerk instellingen. Dank voor je reactie.
Pagina: 1