Toon posts:

Twee identieke monitoren op verschillende frequenties/resol.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Nu ik een compleet nieuw systeem heb met een RTX2070 en een i7 9700k, wil ik optimaal kunnen genieten van de scenery's in mijn Flight Simulator. Om nog een beetje te kunnen multitasken tijdens het vliegen heb ik 32GB RAM 3200MT/s aangeschaft.

Hiervoor wil ik twee nieuwe monitoren aanschaffen. Klinkt simpel, maar ik ben niet zo thuis in de monitoren. Ik wil het liefste twee 144Hz schermen op 1440p aanschaffen, maar dit gaat een beetje buiten mijn budget (a €750,-). Niet alleen dat, ik denk dat ik naast het besparen van frames ook het geld kan besparen op mijn tweede scherm door een andere frequentie maximum erop te hebben.

Ik zoek dus een soort combinatie tussen mijn main monitor en mijn tweede monitor, waarbij beide schermen exact hetzelfde zijn a 27", maar waarbij:
- de main monitor op 1440p 144Hz draait en de tweede monitor op 1440p 75Hz;
- de main monitor op 1440p 144Hz draait en de tweede monitor op 1080p 144Hz;
- de main monitor op 1440p 144Hz draait en de tweede monitor op 1080p 75/120Hz.

Mijn vraag concreet:
Is het verstandig (geeft het geen conflicten) om twee monitoren op verschillende resoluties te laten draaien? Dus main monitor op 1440p 144Hz en tweede monitor op 1080p 75Hz+?

Ik zoek namelijk twee exact dezelfde schermen, maar om binnen mijn budget te blijven en omdat ik het gewoon zonde vind (kostentechnisch) om mijn tweede scherm op 1440p 144Hz te draaien zoek ik een oplossing. Nu weet ik ook niet of ik VA of TN schermen aan moet schaffen. Ik heb gelezen wat het is maar zegt me niet zo heel veel.

Suggesties zijn altijd welkom!

Relevante software en hardware CQ mijn nieuwe pc:

- 1x Crucial BX500, 120 GB SSD SATA/600
- 1x be quiet! Dark Rock 4 cpu-koeler
- 1x Seagate BarraCuda, 4 TB Harde schijf SATA/600
- 1x Fractal Design Define R6 USB-C TG tower-behuizing Window Kit
- 1x be quiet! Straight Power 11 650W, 650 Watt voeding
- 1x Intel® Core i7-9700K, 3.6 GHz (4.9 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
- 1x GIGABYTE AORUS Z390 PRO (rev. 1.0), socket 1151 moederbord
- 1x Crucial MX500, 1TB SSD
- 1x GIGABYTE GeForce RTX 2070 Windforce 8G grafische kaart
- 1x Corsair Vengeance LPX, XMP 32 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen (2x16GB dual channel)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelf twee opties gevonden misschien:

iiyama G-Master Red Eagle GB2760QSU-B monitor, is een 27" monitor op 1440p 144Hz voor €399,-. Twee van deze schermen vallen dus wel binnen budget. Ik weet alleen niet of dit een beetje oké schermen zijn, ken het merk ook niet. (Link: https://www.coolblue.nl/p...d-eagle-gb2760qsu-b1.html). Ze hebben dit scherm ook in een 1080p uitvoering die €130,- goedkoper is.

Andere optie is misschien de nieuwe lijn van Acer: Acer Nitro VG270UP + Acer Nitro VG270U. Dit is een combinatie van 144Hz en 75Hz schermen op 1440p. De reviews zijn alleen schaars en ik heb daarom ook geen idee of dit een leuk scherm is.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2019 21:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
https://www.pcworld.com/a...-multi-monitor-setup.html
Het lijkt geen problemen te geven om verschillende resoluties en verschillende refresh rates te hebben.

Ik heb zelf goede ervaringen met iiyama en ben geen fan van Acer, maar dat is ieder zijn smaak denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:08
Is inderdaad geen probleem, zijn genoeg Tweakers die dit draaien.

Ook ikzelf overigens, 1440p 144Hz met 1080p 60Hz naast elkaar gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties. Welke schermen hebben jullie als ik vragen mag? @Postman @XFlame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ik heb tweemaal een 1080p iiyama. Zijn al wat oudere schermen, dus helaas zonder DisplayPort aansluiting.
Recentelijk voor een kennis een Philips gekocht voor zijn laptop. 4k en echt een mooie kwaliteit beeld. Had voor dat scherm gekozen na het lezen van de reviews in de pricewatch. Dus ga daar ook even kijken en niet van 1 review uitgaan (ook op internet meerdere bronnen zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:08
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 16:52:
Thanks voor de reacties. Welke schermen hebben jullie als ik vragen mag? @Postman @XFlame
Dit is mijn hoofdscherm:
pricewatch: Acer XF270HUA Zwart

Bijscherm:
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Hoofdscherm gekoppeld met Displayport, bijscherm met HDMI, aan mijn videokaart (Vega 64).

In principe kan je met elke set-up uit de voeten, zolang je maar de juiste aansluitingen op je videokaart hebt zitten.

Voor wat het waard is, de switch tussen de verschillende resoluties vind ik best onhandig. Achtergronden zijn niet gelijk en wanneer je met je muis van je ene naar je andere scherm beweegt komt deze op een net andere plaats terecht, wat irritant kan zijn. Als je budget het toelaat, koop dan 2 schermen met dezelfde resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@XFlame bedankt voor je reactie. Oh ja.. helemaal niet bij stilgestaan. Dan zal ik toch voor 2x 1440p schermen moeten gaan, op 144Hz en eentje op 75Hz.

De RTX2070 heeft 3 displayport aansluitingen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2019 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Het werkt prima, ik vond het toch ontzettend irritant. Met 2 verschillende resoluties, is alles ook ineens in 2 verschillende maten. Als je een schermpje verplaatst van een 1080 scherm, naar de 1440 monitor, is dat schermpje ineens een stuk kleiner.
Ik vond het persoonlijk heel erg irritant.

Oh, zie nu dat @XFlame dat ook al gezegd heeft. :z

[ Voor 7% gewijzigd door WEBGAMING op 23-03-2019 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@WEBGAMING bedankt voor de toevoeging. Is mij duidelijk dat ik hiermee alleen maar problemen creëer in plaats van op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben uitgekomen op twee opties, waarbij ik iemand nodig heb die meer bekend is met de monitoren.

2x Acer Predator XB271HUAbmiprz (144Hz 1ms)

Totaalprijs €1050,-

OF

1x iiyama G-Master Red Eagle GB2760QSU-B1 (144Hz 1ms)
1x iiyama G-Master GB2730QSU-B1 (75hz 1ms)

Totaalprijs €658,-

Het verschil zit 'm voornamelijk in het feit dat de Acer schermen allebei 144Hz zijn en G-sync ondersteunen. De iiyama schermen zijn aparte refresh rates met FreeSync (welke volgens reviews zo op het eerste oog wel ondersteund wordt door Nvidia)

Of wellicht BenQ monitoren? Schijnen ook goed te zijn voor een goede prijs.. Of twee AOC AGON AG271QX 144Hz schermen a €399,- per stuk? Moet Nvidia wel de Freesync ondersteunen.

Help!!! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2019 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Persoonlijk zou ik dan voor tweemaal zelfde refresh rate gaan, minste kans op problemen hierdoor.

FreeSync wordt als het goed is nu ondersteund door Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu toch met een andere vraag..

Nu weet ik niet zo goed of ik wel wil investeren in G-sync of niet. De twijfel tussen bijvoorbeeld de Acer Predator schermen a 1000 euro, of twee AOC AGON AG271QX schermen a 800 euro. Ik lees over beide schermen hele verschillende reviews en kom er dus niet echt uit..

De AOC schermen zijn niet G-sync compatible (de adaptive freesync als ik het goed heb), maar ik lees dat dat eigenlijk niet zo uitmaakt zolang je games boven de 55 - 75 frames draait. Nu komt het: de Flight Sim applicatie is dusdanig ontworpen dat deze zelfs op de meest high-end systemen eigenlijk niet boven deze frames komen in de "wat drukkere omgevingen", dus bijvoorbeeld een landing in een drukbevolkt gebied. Hier zou die freesync / g-sync optie dus wel een uitkomst bieden lijkt mij?

Het gaat mij eigenlijk voornamelijk om de reviews die zo gevarieerd zijn. Iemand ervaring met beide merken of die mij advies hierover kan geven?

Bij voorbaat dank!
Pagina: 1