Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog nooit naar een netwerk gekeken en altijd alles via de ene ziggo router laten lopen.
nu ik ga verhuizen ben ik aan het rondkijken naar een mooi alternatief en ik heb het idee dat de set-up die ik nu heb bedacht redelijk moet kunnen werken.

Maar ik weet het niet zeker, dus graag advies/ideeen van jullie! dat zou top zijn!

Ik heb de volgende setup ingedachten:

Startpunt:
gewoon in de meterkase een ziggo router
na de ziggo router wilde ik een ubiquiti unifi switch plaatsen. Waarop dan de ziggo wifi modem & bekabeling verder in het huis loopt (kabels liggen er al)

1ste kabel boven
hier dacht ik een ubiquiti unifi UAP-AC-Lite op aan te sluiten.

2de kabel, TV beneden
hier staat een TV, verder niets. dus die gaat direct naar de TV toe

3de kabel, PS4 beneden
hier wil ik eigenijk ook een accespoint, zodat ik ook wifi in de tuin heb.
maar ik wil ook de TV & PS4 aansluiten op internet. Het vaste punt moet ik dan eigenlijk 3x gebruiken.
dus ik denk nu een ubiuquiti unifi UAP-AC-lite & een goedkopere switch (netgear prosafe?) voor de tv & ps4 aansluiting.

gevoelsmatig denk ik dat het dan wel mooi staat en de totale kosten zijn dan rond de 300,-- wat ik (voor nu) ook mooi vind.

mijn vraag is, gaat dit zo werken? en belangrijker nog, kan ik monitoring & controle mogelijkheden (ik twijfel of ik door de netgear switch dan de TV & PS4 wel kan 'zien' binnen ubiquiti).

idealiter gebruik ik deze setup om voor de kinderen profilen in te stellen en zo hun internet tijd op iphone, ipad, netflix & ps4 kan monitoren & beperken.

hebben jullie daar adviezen in? kan dat met bovenstaadne setup? (ik heb ook een meetcircle, dus daar zou ik al de wifi mee kunnen beperken).

heel veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:34
Prima :)
Voor je internet toegang te reguleren heb je wel een andere router nodig. Ik denk dat de usg het kan. Switch in de meterkast zou ik gewoon een simpele netgear neerleggen.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
top!

dus dan doe ik de router van ziggo weg? en daarvoor in de plaatst de USG.
voor een goedkope netgear switch is zo'n GS105 een optie?

dank!

ka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Nee, ziggo zet je in bridge mode en blijft.
Ook al heb je het nu nog niet nodig, altijd voor de ‘e’ (semi managed) variant gaan (bv gs105e) om toekomstig gedoe met iptv en igmp snooping te voorkomen

Edit: de usg lijkt alleen niet echt parental controls te bieden. Als je dit wel wilt zou je verder moeten kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door laurens0619 op 21-03-2019 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik nu lees, kan ik de meetcircle parental control op de USG aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-08 19:54
je kan gewoon parental control doen via een USG, het kost alleen iets meer tijd.
Je gaat dan VLAn's creeren met bepaalde limieten eraan, en die toewijzen aan MAC-adressen.

Wat misschien handig is om te weten: hoe ervaren ben je met dit soort zaken?

[ Voor 19% gewijzigd door Max-Imus op 21-03-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niet erg, zal de eerste keer zijn dat ik het doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik de meetcircle nu al heb, denk ik dat ik die gewoon eerst probeer.

waarschijnlijk direct gekoppeld dan met de ziggo router en dan koop ik nog geen USG..

lukt dat niet, dan koop ik de USG en sleutel ik verder.

of gaat het dan fout met de ziggo modem en de 2 access points?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ah ik had het helemaal gemist dat je al een meetcircle had!
Als je iets van dpi/inzicht wil dan zal toch toch via de usg of de switch moeten gaan :) (alhoewel ik t overrated vond, even aangehad maar nooit meer naar gekeken ;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:05
Mbt de WiFi - je overweegt een UniFi UAP. Mooi spul, maar de toegevoegde waarde ervan is vooral het centraal beheer op een punt ipv elk apparaat apart te moeten instellen. Dat werkt alleen als alle WiFi AP's in huis meedoen. De WiFi op de huidige Ziggo modemrouters is prima (vergelijkbaar met een UniFi UAP AC Pro), maar doet niet mee met UniFi, dus de combinatie van Ziggo modemrouter met UAP AC Lite heeft niet zo'n zin.

Twee keuzes:
1) koop twee UAP AC Lites, plaats eentje beneden (niet in meterkast maar op WiFi-technisch goede locatie) en schakel WiFi op de modemrouter uit.
2) laat UniFi voor wat het is en koop een Ziggo "WifiBooster via een Internetkabel" Ja, zo heten die dingen echt 8)7 wat goedkoper is dan een UAP AC Lite en qua specs dichter in de buurt zit van een UAP AC Pro. Overigens moet je deze dus wel handmatig instellen om netjes een netwerk te vormen met de modemrouter.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1