Ram sticks niet compatibel?
Ik heb me pc schoongemaakt van binnen, dat doe ik regelmatig.
Maar nu had ik ineens een opstart probleem. Pc had 8 gig.
Na veel proberen, pc werkend gekregen met 4 gig..
Toen nieuw geheugen gekocht. 2 x 2 gig Zelfde merk, zelfde snelheid.
Als ik naar de ram stick kijk, zie ik wel iets verschil.
De oudere hebben meer chips (die zwarte blokjes)
Kan het zijn dat de sticks ondanks zelfde merk en snelheid, toch niet compatible zijn ?
Pc start met 4 gig oude plankjes en ook met de 4 gig nieuwe , maar niet met alle 4 de plankjes in.
Met 4 bankjes in brand er ook een rode led. (asus mobo)
Als ik dan de memory oke knop even vast houd, dan lijkt het goed te gaan en kom ik in de bios, met een mededeling dat me ram goed is.
Zo gauw in echter linux of windows probeer te starten gaat het mis meteen nadat ik uit de bios kom, en er op me scherm staat checking nv ram ?
Ik typ dit vanaf de probleem pc, vanaf opensuse, met 4 gig van de twee nieuwe plankjes.
Ik heb me pc schoongemaakt van binnen, dat doe ik regelmatig.
Maar nu had ik ineens een opstart probleem. Pc had 8 gig.
Na veel proberen, pc werkend gekregen met 4 gig..
Toen nieuw geheugen gekocht. 2 x 2 gig Zelfde merk, zelfde snelheid.
Als ik naar de ram stick kijk, zie ik wel iets verschil.
De oudere hebben meer chips (die zwarte blokjes)
Kan het zijn dat de sticks ondanks zelfde merk en snelheid, toch niet compatible zijn ?
Pc start met 4 gig oude plankjes en ook met de 4 gig nieuwe , maar niet met alle 4 de plankjes in.
Met 4 bankjes in brand er ook een rode led. (asus mobo)
Als ik dan de memory oke knop even vast houd, dan lijkt het goed te gaan en kom ik in de bios, met een mededeling dat me ram goed is.
Zo gauw in echter linux of windows probeer te starten gaat het mis meteen nadat ik uit de bios kom, en er op me scherm staat checking nv ram ?
Ik typ dit vanaf de probleem pc, vanaf opensuse, met 4 gig van de twee nieuwe plankjes.