Toon posts:

Ethernetverbinding stopt plots met werken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik het probleem dat mijn laptop wel internetverbinding heeft maar bijna geen enkele website kan laden (enkel fb en youtube werken) en ook spotify, steam, LoL client zeggen dat ik offline ben. Ik zit op kot en mijn laptop is via een ethernetkabel verbonden aan het netwerk, maar zelf kan ik dus niet aan de router. Ik heb al de drivers geüpdatet en ook nieuwste versie van windows geïnstalleerd. Ik heb ook al het netwerk van privé naar openbaar gewijzigd en ook omgekeerd. Vreemd genoeg werkt mijn internet soms plots wel weer normaal. Het wisselt dus wat af en weet niet echt hoe ik er iets kan aan doen. Ik pruts meestal wat met instellingen tot het plots weer werkt. Het viel mij op dat mijn netwerk plots ‘netwerk 3’ heette, terwijl het normaal ‘netwerk 2’ heet. Maar momenteel werkt mijn internet normaal en zit ik op netwerk 3 dus dat is ook niet direct een mogelijk antwoord. Wanneer ik mijn laptop met wifi verbind werkt alles normaal.

Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? Ik had hier voordien nooit problemen mee.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Brand het lampje van de ethernet poort als je de kabel aansluit als je geen verbinding hebt (misschien trekt iemand het andere eind van de kabel eruit)
Als het internet het wel doet, kom je op de jusite gateway/router uit? (misschien heeft iemand een ander device er tussen geplaatst)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:19
Ben jij de enige in huis die het probleem heeft of hebben anderen het ook op het moment als jij het hebt? Kun je een tekening van het netwerk posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
Probeer is een andere netwerk kabel. Had zelf recent ook vage problemen met mijn netwerk (verbinding was goed voor uren en dan opeens verbroken).. Bleek achteraf aan een netwerkkabel te liggen die blijkbaar niet helemaal compatible was ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik opnieuw het probleem. Het lampje van de ethernetpoort brandt en eronder knippert er een oranje lichtje, ik weet niet of dit ook gebeurt wanneer ik wel internet heb. Normaak gezien heeft er niemand toegang tot de router en betwijfel ik dat er een ander device is tussengeplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
De enige manier om hier duidelijkheid over te krijgen is testen, zoals boven ook gevraagd wordt. Alleen zeggen dat je nog steeds problemen hebt, is niet zo informatief, het kan aan veel verschillende dingen liggen...

1. Maakt het verschil als je een andere kabel gebruikt?
2. Hebben jullie ook een WiFi verbinding, en zo ja, werkt die wel?
3. Hebben andere mensen in huis ook problemen?
4. Test een andere client, leen een laptop van iemand en test of die ook het probleem heeft.
5. Test eens wat het probleem precies is. Je geeft aan dat sommige sites wel werken, andere niet. Post eens een "ipconfig /all" van als je geen probleem hebt en van als je wel een probleem hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Cpt.Morgan op 26-03-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ps4 kan via de ethernetkabel ook geen verbinding maken met het netwerk.
We hebben geen Wifi. Ik weet ook niet of andere mensen op kot er last van hebben, maar ik vermoed van niet.
Hieronder een afbeelding van ipconfig/all wanneer het wel werkt en wanneer niet.
Wanneer ik een hotspot maak met mijn laptop en dan mijn ps4 eraan verbind, geeft mijn ps4 de melding dat hij het ip-adres niet kan ophalen.Ondertussen kan ik al wat meer websites openen maar nog steeds niet allemaal. Ik krijg dan de foutmelding ERR_CONNECTION_TIMED_OUT.

wanneer het niet werkt: https://paste.pics/12ca883c152ef142da5d5fc16c0b58af
wanneer het wel werkt: https://paste.pics/91e175dbdc1da6962563f169f1fdea24

Netwerkeigenschappen wanneer het niet werkt: https://paste.pics/d5183bb6bae01f73c6054ca32481f6a1

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2019 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Aan de ipconfig plaatjes zie ik verder niets bijzonders, je hebt dezelfde ip uit dezelfde lease periode

Als het weer gebeurt, ping/tracert de website voor bereikbaarheid en probeer telenet op het adres op poort 80 of 443 om te kijken of je wel een verbinding krijgt. Probeer ook eens een andere browser, chrome of firefox. Als je in je browser extensies aan hebt staan zet deze uit. Probeer een andere kabel en vraag je huisgenoten of zij de problemen kennen....

Even voor de duidelijkheid, de sites die je niet kan bereiken zijn altijd de zelfde, en die kan je nooit bereiken, of kan je ze soms wel en soms niet een bepaalde site bereiken

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:54:
We hebben geen Wifi. Ik weet ook niet of andere mensen op kot er last van hebben, maar ik vermoed van niet.
Vraag dat eens na. Is er iemand in huis die het netwerk beheert of er kijk op heeft?

Kun je een beschrijving (tekening) van het netwerk geven? Hoeveel huisgenoten? Is er een switch aanwezig? Is er een tweede router aanwezig?

Als het probleem optreedt flush dan DNS cache voor alle zekerheid: https://www.siteground.co...cal_dns_cache_in_windows/ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:54:
Hieronder een afbeelding van ipconfig/all wanneer het wel werkt en wanneer niet.
Wanneer ik een hotspot maak met mijn laptop en dan mijn ps4 eraan verbind, geeft mijn ps4 de melding dat hij het ip-adres niet kan ophalen.Ondertussen kan ik al wat meer websites openen maar nog steeds niet allemaal. Ik krijg dan de foutmelding ERR_CONNECTION_TIMED_OUT.

wanneer het niet werkt: https://paste.pics/12ca883c152ef142da5d5fc16c0b58af
wanneer het wel werkt: https://paste.pics/91e175dbdc1da6962563f169f1fdea24

Netwerkeigenschappen wanneer het niet werkt: https://paste.pics/d5183bb6bae01f73c6054ca32481f6a1
Een verschil tussen de 2 situaties is dat je bij de bovenste (niet werkend) ook een WiFi verbinding hebt in een ander subnet (192.168.137.x, terwijl je LAN in 192.168.0.x zit). In de onderste situatie (wel werkend) bestaat die verbinding niet.

Ben je niet per ongeluk (ook) verbonden met een niet werkend WiFi netwerk als je problemen hebt?

Of is dat een WiFi hotspot die je maakt met je PC? En zo ja, treed het probleem ook op als je die niet maakt?

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 29-03-2019 21:18 ]

Pagina: 1