Toon posts:

internet sharing

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik internet(mxstream basic) delen over mijn lan. Ik heb het geprobeerd met winroute en wingate maar die gooien mijn ftp (poort 21) en webserver (poort 80) dicht. Ik heb de beschikking over een server maar wil er geen linux server van maken i.v.m gebrek aan kennis over linux

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

DeX searc

Resultz:

[topic=167517]

[topic=174958]

[topic=182032]

[topic=105465]

[topic=155383]

[topic=182038]

End of results

Zeg gewoon dankjewel...

Verwijderd

Euh, Win2k heeft naar mijn weten NAT (tenminste in Win2K Advanced Server). Is dat geen optie? Je gaf zelf al aan dat linux niet de oplossing was, dus dat valt af.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Gebruikersnaam: ybraat
Voornaam: yves
Achternaam: braat
Aantal posts: 1
Gem. aantal posts/dag: 1

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/bcobelen/faqey.gif

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/bcobelen/utfsey.gif

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
mmm ik heb hier nt server liggen maar daarbei kon ik nergens vpn adapter instaleren misschien weet een van jullie hoek ik dat wel kan doen want zonder vpn geen internet :'(.
(p.s. tnx(beetje laat)) >:)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 25 juli 2001 10:47 schreef DeX het volgende:
DeX searc

Resultz:

[topic=167517]

[topic=174958]

[topic=182032]

[topic=105465]

[topic=155383]

[topic=182038]

End of results

Zeg gewoon dankjewel...
Heb je tijd over ofzo :P

• DeX

DeX

Op woensdag 25 juli 2001 11:09 schreef PolarBear het volgende:

[..]

Heb je tijd over ofzo :P
Ja..
Erg he...
verveel me dood hierzo..

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 11:09 schreef DeX het volgende:

[..]

Ja..
Erg he...
verveel me dood hierzo..
Hej als je verstand hebt van VPN, leg dat eens uit als je wil :9

• DeX

DeX

DeX... Over VPN

Virtual private networking. Origineel gemaakt voor het wan/gan netwerk. Maar word hedendaags gebruikt voor de asyncronic dynamic subscription line (adsl). Waarmee je dus kan "inbellen" op een netwerk.

Voor de rest weet ik het niet zo. (weinig ervaring mee. Ik schaam me wel omdat ik netwerkbeheerder ben.)

DeX Search:
Resultz:

[topic=26371]

[topic=160522]

[topic=115620]

[topic=185867]

[topic=123290]

[topic=119809]

[topic=115639]

End of resultz

Gebruik de search.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Als je de beschikking hebt over een aparte routing server zou ik altijd kiezen voor linux. Is ook echt niet zo moeilijk. Nog eenmaal dan:
Installeer RH 7.0 (kun je downen dus kost niets :) )
Noem netwerkkaart 1 eth0 en netwerkkaart 2 noem je eth1 (dit gebeurt al standaard bij de installatie als het goed is)
eth0 krijgt adres 10.0.0.100, subnetmask 255.255.255.0
eth1 krijgt adres 192.168.0.1, subnetmask 255.255.255.0

Ga naar de site www.adsl4linux.nl. Gebruik die scripts en binnen 10 minuten ben je online met je linuxrouter!
Dan nog delen van internet. Dit doe je met ipchains. Zet deze regels in /etc/rc.local. Dit doe je door vi rc.local (vi is een editor, voor uitleg daarover dan moet je hem eerst openen en dan -h)

Starten van de inetverbinding:
adsllogin (of adsl start bij de nieuwere versie)

Eerst even wat algemene toestemmingen:
ipchains -F
ipchains -P forward REJECT
ipchains -P output ACCEPT
ipchains -P input ACCEPT

Dan de firewall:
ipchains -A inpput -i ppp0 -p tcp --dport telnet -j REJECT
doe dit voor o.a. telnet, ssh, smtp, ftp-data, ftp, www enz. (en ja, je kunt iedere keer dezelfde regel daarvoor gebruiken alleen vervang je dan telnet door ....., je raadt het al!)

Daarna inet delen:
ipchains -A forward -j MASQ -s 192.168.0.0/24 -d 0.0.0.0/0

Uiteraard alleen de regels overnemen en niet mijn commentaar.

Daarna stel je op alle clients (windows neem ik aan) in dat zij ipadres 192.168.0.x hebben, waarbij x niet 1 mag zijn.

Bij gateway vul je 192.168.0.1 in.
Bij dns ook, verder vul je bij dns het dns adres van je provider in.

Surfen maar!

/edit
uiteraard moet je poorten die je wel wilt gebruiken niet op REJECT zetten maar op ACCEPT!!!!!! in je firewall, was ik ff vergeten te zeggen maar lijkt me ook wel erg logisch

• komaki
  • Laatst online: 26-03 11:42

komaki

The Hot Zone

Router gebruiken of gewoon Ishare op de pc's installeren (client en server)
en dan hebbie het al voor mekaar >:)

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Op woensdag 25 juli 2001 12:05 schreef x-wolf het volgende:
Als je de beschikking hebt over een aparte routing server zou ik altijd kiezen voor linux. Is ook echt niet zo moeilijk. Nog eenmaal dan:

[Linux-gibberish]

Bij gateway vul je 192.168.0.1 in.
Bij dns ook, verder vul je bij dns het dns adres van je provider in.

Surfen maar!

/edit
uiteraard moet je poorten die je wel wilt gebruiken niet op REJECT zetten maar op ACCEPT!!!!!! in je firewall, was ik ff vergeten te zeggen maar lijkt me ook wel erg logisch
Ik heb de beschikking over een server maar wil er geen linux server van maken i.v.m gebrek aan kennis over linux
Linux-propaganda: 1 + 1 = 11.

Gebruik Internet Connection Sharing van Windows 2000 (Pro/Server) of Windows 98 Second Edition (98 "First Edition" heeft deze feature niet). Zit een hele duidelijke help-file bij die optie.

Bloed, zweet & koffie

• x-wolf
Op woensdag 25 juli 2001 12:14 schreef Vilenin het volgende:

Linux-propaganda: 1 + 1 = 11.
No flamewar intended maar ik dacht als ik nou uitleg erbij geef begrijpt hij het tenminste en zie je ook meteen dat het niet ingewikkeld is! :)
Gebruik Internet Connection Sharing van Windows 2000 (Pro/Server) of Windows 98 Second Edition (98 "First Edition" heeft deze feature niet). Zit een hele duidelijke help-file bij die optie.
Dit moet je dus echt niet doen!!! Heb dit zelf ook geprobeert. Ervaringen:
w98: voor als je 3 dagen 8ter elkaar al lang vindt, anders gezegd, het is geen server OS dus blijft niet lang stabiel.

nt/w2k, kan heel goed maar ik zou niet ICS gebruiken. Heb ikzelf gehad en kreeg grote e-mail problemen die ik nooit heb kunnen oplossen (ook niet met hulp van GOT forum). Ik heb deze problemen al meerdere ontmoet hier op het forum dus ik ben niet de enige. Probleem was dat ik alleen hele kleine e-mails kon versturen (van 5 regels of minder, zonder attachments).

Als je nt/w2k gebruikt, gebruik dan routing software zoals bv. winroute, winproxy, sygate enz.

• x-wolf
Wat is trouwens linux-gibberish? Ken dat woord niet ;)

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34
Op woensdag 25 juli 2001 11:08 schreef DEM0N het volgende:
Gebruikersnaam: ybraat
Voornaam: yves
Achternaam: braat
Aantal posts: 1
Gem. aantal posts/dag: 1

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat heb je hieraan?
Is het verboden voor mensen om een vraag te stellen als ze net ge registeredd zijn? d8 het niet.

Verwijderd

Topicstarter
TNx voor jullie reply's Ik heb het al eerder geprobeerd met 98se maar dat werkte met coax goed. Maar toen ik mijn utp (i.v.m snelheid en adsl) netwerk had geinstaleerd werkte het ineens niet meer. |:( . Ook ishare werkt niet zo als ik zou willen. Als de server niet aan staat blijft ie irritante berichten geven die je niet weg kan krijgen overgens werkt deze niet onder windows 2k en 2000. Wat betreft linux ik denk er wel over na maar moet er dan echt veel tijd in gaan steken :( . Hopelijk nog andere oplossingen maar toch bedankt verder.

Waar ik ook aan zat te denken was freesco is dat iets wat jullie weten en hoe werkt het?

(p.s. server is een amd k-6 200 en word binnenkort een pentium 3 600)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58

Arno

PF5A

--> [forum=19] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• x-wolf
Freesco is ook vrij simpel. Moet je ff kijken op www.xs4all.nl/bleekerm~/ (dit adres schrijf ik uit mijn hoofd, in de NT FAQ staat iig het goede adres).

Freesco is trouwens ook Linux.....

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm misschien had je eventjes de search kunnen gebruiken, dan weet je dat winroute de poorten standaard dicht zet, net als een willekeurige andere router, maar dat je die kan open zetten door te poortmappen.

En ook voor internet-deel alternatieven was de search erg bruikbaar geweest. Als je dus wil weten hoe je met Freesco aan de slag kan, kijk dan eens hier:

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=freesco&data%5Border%5D=relevance#hitstart]Zoeken naar 'freesco'[/url]

Meer links staan ook in de FAQ.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.