Relay Z-Wave op hotel schakeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ven0x
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik heb een z-wave relay module ontvangen. Zie hieronder :
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6vcSFwP/Knipsel.jpg

Volgens mij als ik het schema zo lees. Is "L" mijn bruine fase draad, en "N" mijn neutrale draad, blauw draad.

Echter, waar ik de relay module wil installeren, zit een hotel schakelaar. (volgens mij heet dat zo)
Nu heb ik daar, op een aan/knop ; Bruin en Zwart.

Klopt het dat als ik mijn bruine draad uit de schakelaar haal, en in mijn relay stop op "L" in monteer, een nieuwe bruine draad op NO1 (loadout) weer op mijn schakelaar stop dat de relay al zou moeten werken ?

De relay wil ik gebruiken namelijk met domoticz, in mijn z-wave netwerk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:08

DukeBox

loves wheat smoothies

Is het een relay of relais module ? Lijkt mij eerder die laatste en daarmee is een hotel schakeling niet zondermeer mogelijk.

De S is dus voor een wallswitch, je moet dus even uitzoeken of dat puls of maak/verbreek is. In geval van het laatste moet je de schakeldraad van de lamp daar op aansluiten, die zeg maar 'uit' je hotel schakeling komt.

[ Voor 50% gewijzigd door DukeBox op 21-03-2019 18:49 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ven0x
Het is een Relay Switch Module.

Maar ik denk dat ik het al begrijp, de module zelf heeft ook stroom nodig. Dus ik zal ergens een blauwe draad moeten trekken om hem van spanning te voorzien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

In NL heet dat een relais.. maar relay is niet een handige omschrijving op ali want dat kan ook iets anders zijn.
Maar ik denk dat ik het al begrijp, de module zelf heeft ook stroom nodig. Dus ik zal ergens een blauwe draad moeten trekken om hem van spanning te voorzien..
Jup, dat is eigenlijk altijd het geval als je geen batterij gevoedde hebt. Hoe dan ook is een hotel schakeling i.c.m. een smart switch niet logisch, daar gebruik je meestal 2 (of meer) zwave switches voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ven0x
Tof, maar dan sluit ik straks gewoon dit aan op een gewone contactdoos, bruin aan op L, een nieuwe draad op op NO1 naar de vorige bruine draad. Blauw op N en dan een blauwe van S naar de vorige blauwe draad?

[ Voor 9% gewijzigd door ven0x op 21-03-2019 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ven0x schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:00:
..bruin aan op L, een nieuwe draad op op NO1 naar de vorige bruine draad. Blauw op N en dan een blauwe van S naar de vorige blauwe draad?
Van de bestaande hotel schakeling moet de schakeldraad (fase) die naar de lamp gaat op S
Daarnaast heb nog een fase draad nodig voor je dimmer (op een van de L's) en inderdaad ook een nul draad nodig voor de dimmer (op een van de N's), zorg dat je deze van dezelfde groep haalt als de lamp. Een schakeldraad vanaf de lamp moet dan op NO1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KN6zSnrhlpTiX9jb226NqvKo/full.png

Maar zoals eerder genoemd, het zou kunnen dat het alleen met een puls schakelaar werkt..

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 21-03-2019 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 12:07

-36-

Trust me. I'm an amateur

edit: dubbel

+1 voor wat dukebox zegt

[ Voor 197% gewijzigd door -36- op 21-03-2019 21:00 ]

Pagina: 1