[Win10] Windows update doet noppes nada.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Sinds enkele maanden doet Windows updates eigenlijk niks. Ik zie een "Op uw apparaat ontbreken belangrijke beveiligings-en kwaliteitsfixes." melding.Ik kan drukken op: zoeken naar updates maar na enkele minuten zoeken (kwartier, halfuur of maar 10 minuten) zie ik een fout melding: blablabla er zijn problemen...blabla en dan (0x8024a21e) als fout code.

Die gooi ik dan door Google en ik krijg dan enkele oplossingen voorgeschoteld:
- Draai de troubleshooter; geen effect. Ja er word wat gedetecteerd (downloaden/zoeken naar updates geeft problemen) maar meer niet;
- Restart de Background Inteligence Transfer Service; geen effect;
- Haal de inhoud van C:\Windows\SoftwareDistribution\Download leeg en restart de update service en de computer; geen effect

Handmatig de update downloaden vanuit Microsoft zelf resulteert ook in niks. Er gebeurd dan gewoon niks, Ik heb eens in het ervaringen topic dit "probleem" benoemd Mrjraider in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2" dit was echter op 1803 en intussen draait mijn laptop 1809 build: 17763.107.
Destijds kreeg ik dus een "deze update is niet voor uw computer melding" intussen dateert de laatste "echte" update van mijn laptop uit eind 2018 en dat vind ik wel wat raar.

Iemand advies/tips?
De rigoreuze oplossing is een refresh/reinstall maar daar heb ik tijd noch zin in :X

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phytorank
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 21:02
Hi, was toevallig aan het zoeken of iemand hier toevallig ook ervaart dat zijn pc bij windows update aangeeft dat hij helemaal up-to-date is, terwijl hij nog op 1803 zit ipv 1809... Inmiddels handmatig aan het installeren, maar vindt het vervelend dat ik hier helemaal geen melding ofzo van krijg. Kwam er nu bij toeval achter via een artikel.

Maar even terug naar jouw probleem, heb je dit al geprobeerd:
https://pureinfotech.com/...0-fix-downloads-installs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik zou via dit script Windows Update resetten. Heeft mij al vele malen geholpen. (y)
Link: https://gallery.technet.m...e/201129/1/ResetWUEng.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Gisteren per toeval eens opnieuw handmatig de allerlaatste update handmatig geinstalleerd. Tot mijn verbazing werkte dat en is de melding zoals in de TS staat omschreven weg. Zoeken naar updates levert tot op heden nog niets op, ik kan mij haast niet voorstellen dat die ene update de maanden van gemiste updates inhaalt?

Ik krijg nu een andere fout code: (0x800705b4)

@dannyke01 wat doet dat scriptje? Behalve resetten, ik ben altijd wat huiverig zomaar scriptjes en toebehoren te downloaden en te gebruiken.. :)

Ik probeer nu de bijna laatste fix vermeld in de link van @phytorank zal nadien terug reporten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyke01
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-05-2024
Het script zet de bijbehorende service uit, hernoemd de folder waarin de updates staan en zet daarna de service weer aan. Snap dat je niet zomaar scripts gebruikt maar deze is legit. Komt ook van TechNet is een betrouwbare site (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
dannyke01 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 20:18:
Het script zet de bijbehorende service uit, hernoemd de folder waarin de updates staan en zet daarna de service weer aan. Snap dat je niet zomaar scripts gebruikt maar deze is legit. Komt ook van TechNet is een betrouwbare site (y)
Scriptje loopt momenteel. na de opties, behalve de laatste in de post van @phytorank doet ie nog steeds niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:37
Windows Media Creation Tool gebruiken. Kies niet voor een nieuwe installatie, maar de stap 'Update deze pc nu'.

[ Voor 58% gewijzigd door NotSoSteady op 22-03-2019 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Windows 10 wordt gedownload... even afwachten tot de optie update deze pc nu naar voren komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
De tool is klaar met installeren, ik ben benieuwd en wacht braaf af. Installatie verliep foutloos dus wie weet is het dan gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
NotSoSteady schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 22:11:
Windows Media Creation Tool gebruiken. Kies niet voor een nieuwe installatie, maar de stap 'Update deze pc nu'.
Gedaan en de volgende melding:
Er zijn problemen bij de installatie van de updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas: (0x800705b4)

Ik weet het niet meer, dat word dus een reinstall maar daar heb ik nu dus geen tijd en zin in en ik weet niet eens of dat dan de boel oplost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phytorank
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 21:02
Vervelend dude... Ik zou niet weten waar het aan kan liggen, soms is reinstall enige optie (en ook meest tijd besparende) bij dit soort issues.

Ik heb inmiddels, na 2 pogingen, windows 1809 succesvol weten te installeren (met handmatige update van de windows site, omdat het niet via windows update werkte).

Ik zal je iig op de hoogte houden of ik met deze nieuwe versie nog issues ervaar!

Hoor graag of je er nog uitgekomen bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Mrjraider schreef op Sunday 24 March 2019 @ 11:30:
[...]

Gedaan en de volgende melding:
Er zijn problemen bij de installatie van de updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas: (0x800705b4)

Ik weet het niet meer, dat word dus een reinstall maar daar heb ik nu dus geen tijd en zin in en ik weet niet eens of dat dan de boel oplost...
Waar komt je Windows versie vandaan? Neem aan dat hij legaal is aangeschaft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Geüpgraded destijds van Windows 7. Gewoon legaal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 06:55
Uhm, laatste optie, WSUS.

Dit gebruikte ik toen ik een oudere windows 7 sp1 installeerde en windows updates 4uur aan het zoeken was maar geen resultaten liet zien.

Werkte toen perfect en moest wel een aantal keer opnieuw zoeken

http://download.wsusoffline.net/

Misschien dat dit helpt, maar anders zou ik het niet weten behalve een reinstall (ik bedenk me dat eventueel een andere update in de weg zit, misschien de laatste 5 geinstalleerde updates terug draaien ? maar dit kost wel erg veel tijd, dus zou een reinstall beter zijn :D _/-\o_

Succes in ieder geval

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Pagina: 1