Een subwoofer aansluiten zonder luidspreker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arno_vw
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-09-2020
Hallo

Ik zou graag een subwoofer kopen, ik gebruik de pioneer a447 versterker en daar heb ik 2 luidsprekers op aangesloten. Ik zou graag een subwoofer er bij hangen maar mijn versterker is te oud dus had ik gedacht of het met een mini jack splitter zou werken met aan de ene uitgang mijn versterker en aan de andere uitgang een actieve subwoofer?

Met vriendelijke groeten
Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:14

Detmer

Professioneel prutser

Dat gaat niet werken. Je subwoofer zal echt aan de versterker moeten. Hoe het precies zit met actief of passief kunnen anderen je beter vertellen dan ik geloof ik.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Een subwoofer zo maar aan een versterker aansluiten zonder een LFE output gaat sowieso een slecht idee zijn, actief of passief nog even daargelaten.

Je wil zorgen dat het signaal wat de subwoofer krijgt al gefilterd is op de lage frequenties only, zodat de subwoofer niet ook gaat proberen om hoge frequenties af te spelen want dat klinkt voor geen meter. Hij probeert het wel maar faalt, dus zorg dat hij het niet hoeft te proberen.

Qua investering: begin met een amp die moderner is en een sub-out heeft, kun je vanuit daar verder naar een actieve woofer...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:02
arno_vw schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:01:
Hallo

Ik zou graag een subwoofer kopen, ik gebruik de pioneer a447 versterker en daar heb ik 2 luidsprekers op aangesloten. Ik zou graag een subwoofer er bij hangen maar mijn versterker is te oud dus had ik gedacht of het met een mini jack splitter zou werken met aan de ene uitgang mijn versterker en aan de andere uitgang een actieve subwoofer?

Met vriendelijke groeten
Arno
De suggestie met de jack splitter zou kunnen werken. Maar dan moet je de volumeregeling doen op het afspeelapparaat (dus voordat je het splitst).

Een mooiere oplossing is om een subwoofer te kopen die overweg kan met een speakersignaal. Je kunt hem dan aansluiten op de speakerterminals van de versterker. Een A447 heeft een A/B-selectie voor de speakers, dus als je de speakers op A zet en de sub op B kun je dan ook nog met een druk op de knop je sub uitzetten.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:31

FeaR

In GoT we trust

Je kan toch ook gewoon een actieve subwoofer kopen met High Level input? Dan sluit je de subwoofer op dezelfde terminals aan als de speakers. De subwoofer tapt dan als het ware het signaal af (alleen signaal, geen vermogen aangezien de subwoofer actief zal zijn en dus een eigen versterker heeft). Er zijn ook subwoofers die je letterlijk tussen de speaker en versterker zet. Andere vorm, zelfde effect. High Level gaat zeker werken. Die connectie is namelijk voor dit soort situaties.

De REC en TAPE Out (dat is dan Low Level) zou je kunnen gebruiken maar ik zou het niet doen aangezien die uitgangen altijd op vol volume staan en dus niet meer of minder worden als je aan de volumeknop draait. Wat die "adaptor" aansluiting aan de achterkant is durf ik zo niet te zeggen (geen veel voorkomende benaming) maar als dat een Pre-Out zou zijn (met de bruggen verwijderd) zou je daar wel Low Level op aan kunnen sluiten en gaat het volume wel mee met de regeling van de speakers.

Edit:
En mocht je al een subwoofer hebben met alleen Low Level connectie. Er zijn converters te koop die van High Level naar Low Level gaan. Dus van speakerkabel naar RCA.

Opties genoeg dus eigenlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 21-03-2019 16:24 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.