Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:23
Al sinds jaar en dag kijk ik tv via de Coax kabel, eerst analoog en later digitaal via Ziggo. In den beginnen nog met een Horizon TV maar inmiddels via een Ci+ module. Mijn tv kan wel opnemen voor die spaarzame momenten dat ik regulier TV kijk. Daarnaast is het hebben van 1 afstandsbediening, geen verdere kabels een verademing. Ook ideaal voor mijn vrouw en kinderen.

De afgelopen jaren wat verschillende mediaspelers gehad en uiteindelijk ben ik blijven hangen bij de Kodi, Youtub en Plex app die op mijn (langzame) Sony Android TV aanwezig zijn.

Inmiddels ben ik verhuisd naar een gebied waar wel glasvezel aanwezig is. Ik heb dan ook wel een voorkeur om over te stappen op glasvezel in verband met de scherpere tv beelden en de hogere upload snelheid. Nadeel vind ik alleen dat je hier dan weer aan een kastje vast zit (voor zover ik weet). Dit vind ik opzich niet een ramp, mits ik dan op dit zelfde kastje ook Kodi en Plex kan draaien.

Ik kan echter niet vinden of zoiets bestaat. Dus 1 kastje voor Glasvezel en ingebouwde Kodi of Plex. Iemand bekend met zoiets?

Verwijderd

Zover bij mij bekend bieden providers geen STB aan waar ook Kodi op zit, maar wellicht dat er 1 is waarvan ik geen weet heb.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk eens hoe de tv via glasvezel wordt aangeboden. In mijn geval is dat via RFOG, oftewel radio frequency over glass. Het signaal komt dus via de glasvezel binnen en in mijn meterkast zit een apparaatje dat er weer een coax-signaal van maakt. Die gaat direct in de tv, zelfs zonder ci-module. Als je een Android tv hebt en RFOG heb je dus precies wat je wil.

En anders inderdaad toch een extra kastje.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is volgens mij helemaal niet nodig, ook als je twee kastjes hebt kun je met 1 afstandsbediening.
Decoderkastje van de glasvezelboer heeft een AB die ook andere dingen aan kan sturen. Als je TV en Lodi doos verbindt met HDMI en CEC, kun je met de ab van je decoder:
- je tv aan en uit en harder en zachter zetten
- Je decoder (automatisch) meeschakelen als je de TV aan zet
- Kodi doosje bedienen met de pijltjestoetsen.

Enige verschil is een andere AB vziw
Moet ik zelf ook nog eens doen trouwens

Wil je het helemaal houden zoals je het nu hebt dan zijn er ook glasvezelproviders die DVB-C leveren. Hoef je alleen je CI kaart te vervangen en blijft alles werken zoals je wilt. Is alleen de vraag of ze bij jou in de buurt ook leveren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)