Radeloos. Nog Coil Whine (Complex geval) ondanks UPS & Kprdr

Pagina: 1
Acties:
  • 1.904 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Goed. Nou begin ik toch best confused te worden...

Na veel advies van Facebook ICT-Forums & Tweakerleden, een UPS & Koperdraadje geprobeerd tegen de Coil Whine van mijn PSU. Coil Whine nog steeds aanwezig!

(Voor de mensen die het niet gevolgd hebben: Al mijn PSU's geven Coil Whine, geaard of ongeaard stopcontact, maakt geen reet uit. Maar, sluit ik mijn PC bijvoorbeeld aan bij een computerwinkel hier verderop, geen ene Coil Whine. Zelfde PC, zelfde Benchmark, Thuis Coil Whine, Bij andere mensen niet...)

Contact gehad met woningstiching, die stuurt mij door naar Reefman Elektriciens. Die weigeren om bij ons de meterkast na te kijken. Want. hun zien geen probleem in het stopcontact...

De UPS geeft aan dat mijn stopcontact's output schommelt tussen de 231 en 235 Volt, met een Frequency van tussen de 47.7 en 50.0 Hz.

Als ik een koperdraadje tussen de PC en verwarming doe, de PC aan doe en dan het draadje aanraak, krijg ik een flinke tik. Dus die is wel goed verbonden.

Voedingen waarmee getest is: Corsair HX1000 V2, HX750i.

PC:
i7 8700k
RTX 2080 Ti
3 SSD's, 2 HDD"s, 6 Fans, 3x 140mm 1x,120mm, 2x 200mm.

Iemand die mij in godsnaam nu nog kan uitleggen waar dit gekut vandaan komt?

Nogmaals, het ligt niet aan de PSU of GPU*, want thuis maakt hij Coil Whine, op andere locaties niet....

*Dit weet ik zeker, ben namelijk met een Microfoon lang al mijn apparatuur gegaan, en de GPU is muisstil :-)

EDIT: Nogmaals ge-edit om 17:25

Het is inmiddels gevaarlijk om m'n poten tegen de verwarmingsbuis onder m'n pc aan te duwen. (Hier leun ik soms op :P ). Ik voel dan 'm flinke lading door me heen gaan. Voelt erg verdovend :P
De tik is er af, maar als ik er te lang op leun (3 minuten) krijg ik buikpijn...? (Stekende)

EDIT 2:

Onze koelkast, magnetron en TV-Ontvanger hebben ook een brommend geluid. Terwijl alle 3 gloedje nieuw zijn (6 maanden maximaal). En de Koelkast zou 'Fluister stil' moeten zijn. (Tenzij hij aanslaat om extra te koelen). De magnetron maakt ook een brommend/sissend geluid. En zo ook de Tv-Ontvanger.

Foto.
Foto2
Foto3
Foto4
Foto5
Foto6

[ Voor 38% gewijzigd door AltTabKeys op 21-03-2019 17:26 ]

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat voor apparatuur heb je nog meer op dezelfde stekkerblok/stopcontact/stroomgroep aangesloten?
Dingen als koelkasten en ventilatoren kunnen hier in meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolletje08
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-09 19:56
Weet je zeker dat je stopcontact/verwarming goed geaard is?
Wat je beschrijft is dat jij je verwarming onder spanning zet met je installatie, deze is dus zeker *niet* geaard! (dit treedt onder andere op als je verwarming gebruik maakt van bv kunstof leidingen)

Heb het er thuis even over gehad, maar alles wat jij omschrijft zijn duidelijk tekenen van dat er iets niet goed geaard is. Als je verwarming (goed) geaard is dan zou je *nooit* een schok ervan mogen krijgen.

Je kan bijvoorbeeld met een duspol op de laagomighe stand zetten en dan tussen de fase en je aarde meten. In principe zou je aardlek dan moeten gaan werken. Doet hij dit niet dan is je aarde dus niet goed. (aarde kan in het stopcontact zijn of je verwarming).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Als je een geaard stopcontact gebruikt mag er volgens mij geen spanningsverschil tussen de kast en de verwarming zitten.

Dit probleem heb ik ook(minus de coil whine). Bij mij zit bij de PC echter op een stopcontact met aarde pool waarvan ik weet dat deze niet aangesloten is. Heeft mij al een keer een kapotte HDMI poort op mijn TV opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:22
AltTabKeys schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:08:

Als ik een koperdraadje tussen de PC en verwarming doe, de PC aan doe en dan het draadje aanraak, krijg ik een flinke tik. Dus die is wel goed verbonden.

....

Het is inmiddels gevaarlijk om m'n poten tegen de verwarmingsbuis onder m'n pc aan te duwen. (Hier leun ik soms op :P ). Ik voel dan 'm flinke lading door me heen gaan. Voelt erg verdovend :P
Dan is die dus niet goed verbonden.. Dat zou er voor moeten zorgen dat er GEEN spanning meer op de kast staat. Maar verbinden met de verwarming is ten sterkste af te raden. In steeds meer gevallen word er plastic in de leidingen gebruikt waardoor deze niet geaard is. Mocht er iets fout gaan met de pc kan er spanning komen te staan op de verwarming, waardoor je een flinke schok kan krijgen.

Is met dit draadje aangesloten de pc ook verbonden met een geaard stopcontact? Voel je dan nog steeds die "tik"? Want in dat geval betwijfel ik dat de aarde goed is aangesloten in dat stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Bonthouse schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:13:
Wat voor apparatuur heb je nog meer op dezelfde stekkerblok/stopcontact/stroomgroep aangesloten?
Dingen als koelkasten en ventilatoren kunnen hier in meespelen.
Al dat soort huishoudelijkapparatuur zit bij ons op 2 andere groepen.

Mijn Stopcontact zit in groep 3 van de 4. En Groep 3 is de hele bovenverdieping. Maar op de stopcontacten boven is niks aangesloten. Nooit eigenlijk.

Het enige wat er dan is aangesloten is in mijn kamer en dat is 1x de UPS en daarop de PC. En op de 2e stopcontact 2 stekkerdozen (stek in stek) met 2 monitoren, Router, Subwoofer, En opladers.

1x 'n 4K monitor en 1x 'n 2k 144hz monitor. de 2K is nieuw, de 4K is wat ouder (4 jaar). Maar als ik deze afkoppel, blijf ik Coil Whine hebben.

Ze hebben enkele jaren geleden wel de aardpin vervangen i.c.m het verwijderen van onze CV-Ketel.
Dus ik gok maar zo dat de aardpin niet goed gegrond is. Want alle lampen in huis gaan ook snel kapot (8 maanden. En dan dure lampjes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
heggico schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:45:
[...]

Dan is die dus niet goed verbonden.. Dat zou er voor moeten zorgen dat er GEEN spanning meer op de kast staat. Maar verbinden met de verwarming is ten sterkste af te raden. In steeds meer gevallen word er plastic in de leidingen gebruikt waardoor deze niet geaard is. Mocht er iets fout gaan met de pc kan er spanning komen te staan op de verwarming, waardoor je een flinke schok kan krijgen.

Is met dit draadje aangesloten de pc ook verbonden met een geaard stopcontact? Voel je dan nog steeds die "tik"? Want in dat geval betwijfel ik dat de aarde goed is aangesloten in dat stopcontact.
Huis is uit 1983. Denk niet dat dit het geval is :p

Stopcontact heeft geen aarde. En in de keuken (met aarde) blijft de Coil Whine er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
lolletje08 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:37:
Weet je zeker dat je stopcontact/verwarming goed geaard is?
Wat je beschrijft is dat jij je verwarming onder spanning zet met je installatie, deze is dus zeker *niet* geaard! (dit treedt onder andere op als je verwarming gebruik maakt van bv kunstof leidingen)

Heb het er thuis even over gehad, maar alles wat jij omschrijft zijn duidelijk tekenen van dat er iets niet goed geaard is. Als je verwarming (goed) geaard is dan zou je *nooit* een schok ervan mogen krijgen.
Don't look at me voor het aarden :P. Is het probleem van de Woningstichting :(
Je kan bijvoorbeeld met een duspol op de laagomighe stand zetten en dan tussen de fase en je aarde meten. In principe zou je aardlek dan moeten gaan werken. Doet hij dit niet dan is je aarde dus niet goed. (aarde kan in het stopcontact zijn of je verwarming).
Ik heb geen kaas gegeten van elektriciteit.. Dus wat je me nu uitlegt snap ik geen drol van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 16:04
OK! echt vaag probleem inderdaad.
Contact gehad met woningstiching, die stuurt mij door naar Reefman Elektriciens. Die weigeren om bij ons de meterkast na te kijken. Want. hun zien geen probleem in het stopcontact...
Dan zou je van hun toch heel graag een verklaring horen waarom het buiten het huis wel goed werkt!?
Hoe is het bij de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Gman schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:49:
OK! echt vaag probleem inderdaad.

[...]

Dan zou je van hun toch heel graag een verklaring horen waarom het buiten het huis wel goed werkt!?
Hoe is het bij de buren?
Dat zou ik inderdaad heel graag willen. En ik dring hier ook bij hun op aan. Maar daar krijg ik figuurlijk simpelweg een middelvinger....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08 08:59
Het is gevaarlijk om je verwarming te gebruiken als aarde, mocht er een kortsluiting in je computer voorkomen dan gaat die stroom dus door jou als je je verwarming aanraakt...

De grote reden voor aarde is juist dat de stroom niet door jou gaat als je iets aanraakt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:07
Is het de hele dag?
Eigenlijk zou je dit op meerdere apparaten moeten horen.
In een winkel is het natuurlijk niet zo stil als thuis.

Mocht je het net toch verdenken dan kun je eea uitsluiten;

Misschien is je netspanning vervuild door omvormers van zonnepanelen of andere geschakelde elektronica. Kan in je eigen huis zitten maar net zo goed van buiten komen.

Je kunt uitsluiten of het in je eigen huis zit door alle groepen behalve je computergroep af te schakelen.
Zet op die groep ook enkel je computer aan.

Als het nu weg is komt het van buiten. En zou je kunnen vragen om een installateur die een net analyzer heeft.

Is weg dan kun je stapsgewijs groepen en gebruikers inschakelen totdat de ellende begint.
Zo moet de bron te vinden zijn.

"Het is inmiddels gevaarlijk om m'n poten tegen de verwarmingsbuis onder m'n pc aan te duwen. (Hier leun ik soms op :P ). Ik voel dan 'm flinke lading door me heen gaan. Voelt erg verdovend :P"

Als je pc op een niet geaard stopcontact zit dan is dit heel normaal. Door het netfilter (y filter) in de voeding staat de halve netspanning op je behuizing. De stroom die door je loopt als je een geaard deel aanraakt is irritant maar ongevaarlijk.
Eigenlijk elk apparaat met een schakelende voeding heeft dit.

[ Voor 38% gewijzigd door ronnie vd op 21-03-2019 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Zou het niet kunnen dat jouw verdenking van het lichtnet niet klopt en dat ie het in de computerwinkel niet had gewoon toeval was? Coil whine is niets bijzonders en ligt w.s. gewoon aan een trillende/resonerende component in de voeding. Dat het aan het lichtnet cq aarding ligt zit vermoedelijk ten onrechte in jouw hoofd. Coil whine heeft ook niets met aarding te maken, gewoon een trillend component als er stroom doorloopt afhankelijk van de (variërende) stroomsterkte.

Het verbaast me dat er zoveel speculatie en niet-systematische handelingen aan te pas komen, ook in het andere topic. Koop gewoon een goede voeding in plaats van UPS'en en beveiligde contactdozen die je probleem niet gaan verhelpen.

Hier een goed artikel over wat het is en waardoor het komt (hint: niet door het lichtnet en /of aarding):

https://www.notebookcheck.net/FAQ-Coil-Whine.225152.0.html

[ Voor 12% gewijzigd door Bart2005 op 21-03-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolletje08
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-09 19:56
AltTabKeys schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 15:49:
Ik heb geen kaas gegeten van elektriciteit.. Dus wat je me nu uitlegt snap ik geen drol van :P
Als jij je weg weet met een multimeter (of iemand kent ;)) kan je het volgende proberen: (heb het net thuis uitgeprobeerd, het is veilig ;))

Om de nul in je stopcontact te bepalen kan je het volgende doen (dit werkt alleen in je keuken, want daar heb je een geaard stopcontact):
zet de multimeter op AC spanning en meet tussen de "gaatjes" en je aarde. een van deze twee moet (bijna) nul zijn (tadaa je hebt je nul gevonden en dus ook je fase).

Nu je de nul hebt gevonden zet de multimeter op weerstandmeting:
meet vervolgens de weerstand tussen de nul en de aarde. Dit moet laag zijn (wij hadden rond de 100 ohm). Ik verwacht dat het bij jou in de zelfde orde van grote zit (van enkele ohms tot maximaal enkele honderden ohms).

Als deze waarde anders zijn; spanning tussen aarde en nul is hoog (vanaf enkele volts al) of de weerstand tussen de aarde en nul kan niet gemeten worden dan mag jij de woningbouw even snel op hun flikker gaan geven dat jij in een onverantwoord huis woont (ik hoop dat je wasmachine/droger wel goed geaard zijn.. anders eermmm…..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
ronnie vd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:02:
Is het de hele dag?

Misschien is je netspanning vervuild door omvormers van zonnepanelen of andere geschakelde elektronica. Kan in je eigen huis zitten maar net zo goed van buiten komen.

Je kunt uitsluiten of het in je eigen huis zit door alle groepen behalve je computergroep af te schakelen.
Zet op die groep ook enkel je computer aan.

Als het nu weg is komt het van buiten. En zou je kunnen vragen om een installateur die een net analyzer heeft.

Is weg dan kun je stapsgewijs groepen en gebruikers inschakelen totdat de ellende begint.
Zo moet de bron te vinden zijn.
Ik weet dat er in onze straat (iets van 150 huizen. Lange straat) hebben minstens 2 huizen binnen een straal van 50 meter sowieso zonnepanelen. En dan een straat naast ons huis ook minstens 1 huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
lolletje08 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:17:
[...]

Als jij je weg weet met een multimeter (of iemand kent ;)) kan je het volgende proberen: (heb het net thuis uitgeprobeerd, het is veilig ;))

Om de nul in je stopcontact te bepalen kan je het volgende doen (dit werkt alleen in je keuken, want daar heb je een geaard stopcontact):
zet de multimeter op AC spanning en meet tussen de "gaatjes" en je aarde. een van deze twee moet (bijna) nul zijn (tadaa je hebt je nul gevonden en dus ook je fase).

Nu je de nul hebt gevonden zet de multimeter op weerstandmeting:
meet vervolgens de weerstand tussen de nul en de aarde. Dit moet laag zijn (wij hadden rond de 100 ohm). Ik verwacht dat het bij jou in de zelfde orde van grote zit (van enkele ohms tot maximaal enkele honderden ohms).

Als deze waarde anders zijn; spanning tussen aarde en nul is hoog (vanaf enkele volts al) of de weerstand tussen de aarde en nul kan niet gemeten worden dan mag jij de woningbouw even snel op hun flikker gaan geven dat jij in een onverantwoord huis woont (ik hoop dat je wasmachine/droger wel goed geaard zijn.. anders eermmm…..)
Ik heb geen Multimeter :P.. Maar, de woningstichting heeft zoiets al gedaan afgelopen maandag. Volgens hem was alles prima. Maar, ik kreeg niet het idee dat ze heel serieus waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Bart2005 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:12:
Zou het niet kunnen dat jouw verdenking van het lichtnet niet klopt en dat ie het in de computerwinkel niet had gewoon toeval was? Coil whine is niets bijzonders en ligt w.s. gewoon aan een trillende/resonerende component in de voeding. Dat het aan het lichtnet cq aarding ligt zit vermoedelijk ten onrechte in jouw hoofd. Coil whine heeft ook niets met aarding te maken, gewoon een trillend component als er stroom doorloopt afhankelijk van de (variërende) stroomsterkte.

Het verbaast me dat er zoveel speculatie en niet-systematische handelingen aan te pas komen, ook in het andere topic. Koop gewoon een goede voeding in plaats van UPS'en en beveiligde contactdozen die je probleem niet gaan verhelpen.

Hier een goed artikel over wat het is en waardoor het komt (hint: niet door het lichtnet en /of aarding):

M'n PC heb ik inmiddels meerdere malen gebracht. En nooit Coil Whine gehad daar. Ik breng hem v.d nog eens. En durf je te wedden dat er weer geen Coil Whine is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:24
Waar woon je? Ik heb wel een oscilloscoop, als je die aan het net hangt kun je misschien zien wat voor vervuiling er op de 50Hz staat.

//EDIT: Laat maar, staat in je profiel. Stuur maar een PM, je mag hem lenen.

[ Voor 22% gewijzigd door BernardV op 21-03-2019 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
bernardV schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:34:
Waar woon je? Ik heb wel een oscilloscoop, als je die aan het net hangt kun je misschien zien wat voor vervuiling er op de 50Hz staat.

//EDIT: Laat maar, staat in je profiel. Stuur maar een PM, je mag hem lenen.
Haha., dankje. Maar dat doe ik liever niet. Want als ik iets mol of fout doe, kan de woningstichting zeggen: Jaa, maar jij hebt dit dat zus en zo gedaan. Nu mag je er lekker zelf voor betalen.

Ik heb ook inmiddels de Woningstichting gebeld, ik heb ze verteld dat ik bloed pissig ben, en het idee heb dat Reefman Electriciens geen luisterend oor bied en niet serieus te werk gaat.

Ik moet maar een klachtenformulier invullen bij de afdeling 'Klachten over klachtenafhandeling'...

Reefman heeft gewoon stront aan de knikker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

offtopic:
Wat ik niet snap, is waarom er telkens een nieuw topic aangemaakt wordt...

On-topic:
Neem een elektricien in de arm en ga niet zelf rommelen.
Edit: sorry, ik zie net dat je al een elektricien hebt gecontacteerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Bas170 op 21-03-2019 16:53 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Bas170 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:52:
offtopic:
Wat ik niet snap, is waarom er telkens een nieuw topic aangemaakt wordt...

On-topic:
Neem een elektricien in de arm en ga niet zelf rommelen.
Edit: sorry, ik zie net dat je al een elektricien hebt gecontacteerd.
Geeft niks.

Ik omdat het onderwerp elke keer verandert van onderwerp :P. Daarnaast zijn de vorige gesloten :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
#Voor #Iedereen. Ik heb mijn starterspost hierboven aangepast. 6 foto's van mijn meterkast zijn toegevoegd, voor de nieuwsgierigen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

AltTabKeys schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:55:
#Voor #Iedereen. Ik heb mijn starterspost hierboven aangepast. 6 foto's van mijn meterkast zijn toegevoegd, voor de nieuwsgierigen :-)
Die foto's doen het niet (je linkt naar je fotoalbum en die schijnt leeg te zijn)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Bas170 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:57:
[...]

Die foto's doen het niet (je linkt naar je fotoalbum en die schijnt leeg te zijn)
Huh, ze zitten in de public folder?

Edit: Opnieuw geplaatst.

[ Voor 5% gewijzigd door AltTabKeys op 21-03-2019 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
Je hebt links naar je eigen fotoalbum, daarmee kom ik op mijn eigen album en zie ik dus niets.
Klik even op je foto's en kopieer dan de GoT code en zet die in je post.

//EDIT: Opgelost zie ik

[ Voor 7% gewijzigd door BernardV op 21-03-2019 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
AltTabKeys schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:58:
[...] Huh, ze zitten in de public folder?
Je linkt niet naar de afbeelding maar de beheerinterface. De GoT-code's staan er nota bene onder :+

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnie vd
AltTabKeys schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:43:
[...]

Haha., dankje. Maar dat doe ik liever niet. Want als ik iets mol of fout doe, kan de woningstichting zeggen: Jaa, maar jij hebt dit dat zus en zo gedaan. Nu mag je er lekker zelf voor betalen.

Ik heb ook inmiddels de Woningstichting gebeld, ik heb ze verteld dat ik bloed pissig ben, en het idee heb dat Reefman Electriciens geen luisterend oor bied en niet serieus te werk gaat.

Ik moet maar een klachtenformulier invullen bij de afdeling 'Klachten over klachtenafhandeling'...

Reefman heeft gewoon stront aan de knikker...
Probeer redelijk te blijven richting woningstichting en installateur. Hier schiet je niets mee op.

Mijn uitsluit procedure al geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@AltTabKeys : wil je aub stoppen met dubbelposten? Als je meerdere keren wilt quoten, plak die reacties dan aub in 1 reactie en ga niet per reactie een reply sturen. Je bent hier al eerder op gewezen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Het zou mij niets verbazen als het zogenaamde geaarde stopcontact niet eens correct is aangesloten; dus dat het contact dat voor de aarding moet zorgen, niet verbonden is met een aardedraad.
Bart2005 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:12:

Heb je nog een andere locatie waar je zou kunnen testen? B.v. bij vrienden of familie? Dan kun je in ieder geval uitsluiten dat de computerwinkel een toevalstreffer is.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV

Dit lijkt op een probleem met je aarde, als jij onder "spanning" staat als je je verwarming aanraakt is er waarschijnlijk ergens een onderbroken aarde. Dit klopt sowieso niet.

//EDIT: Dit is heel gevaarlijk, aangezien alles in je badkamer ook aan dezelfde aarde hangt. Stel dat de onderbreking verder zit dan je badkamer kun je daar dus prima onder spanning komen te staan met veel water... Dus laat dit zeker nakijken.

[ Voor 20% gewijzigd door BernardV op 21-03-2019 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
ronnie vd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:01:
[...]

Probeer redelijk te blijven richting woningstichting en installateur. Hier schiet je niets mee op.

Mijn uitsluit procedure al geprobeerd?
Ik blijf sowieso vriendelijk :P. Maar ik heb ze wel even (rustig) verteld dat ik geen vertrouwen heb in Reefman en dat ik het idee heb dat ze geen luisterend oor bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:06
Er zijn flink wat apparaten die een behoorlijke vervuiling op het net kunnen genereren. Denk aan een telefoon adapter van inferieure kwaliteit, of modem / router adapters, magnetrons met schakelende voedingen etc. Ook omvormers van zonnepanelen oid. kunnen wat vervuiling veroorzaken, maar ik verwacht niet in die frequentie range en dan zou het probleem 's avonds ook opgelost moeten zijn ;)

Maar het kan natuurlijk ook bij je buren vandaan komen, dan wordt uistluiten van het een en ander wel lastig natuurlijk. Tenzij je de stekker uit je UPS trekt en hem op de batterij laat lopen. Kijken of de coil whining dan wel weg is (hopelijk hoor je dat boven het geluid wat je UPS gaat maken...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:39

OmeJoyo

This is me

Wat ik heb gemist, heb je al eens alles uitgezet, afgekoppeld behalve enkel je pc?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
OmeJoyo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:51:
Wat ik heb gemist, heb je al eens alles uitgezet, afgekoppeld behalve enkel je pc?
Yep. Ik heb alle groepen (behalve boven) al eens uitgezet. Zonder extra resultaat.
Coil Whine bleef gewoon aanwezig :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:39

OmeJoyo

This is me

AltTabKeys schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:58:
[...]

Yep. Ik heb alle groepen (behalve boven) al eens uitgezet. Zonder extra resultaat.
Elke stekker was er toen uit, ook van je scherm, speakers etc? Zou zo jammer zijn om erachter te komen dat dit het probleem was :) wel een naar probleem, echter let op dat je niet te kritisch wordt naar andere apparatuur. Vrijwel alles maakt geluid als je er maar op let, zou zonde zijn als je hier half paranoia uitkomt ;)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
OmeJoyo schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:06:
[...]

Elke stekker was er toen uit, ook van je scherm, speakers etc? Zou zo jammer zijn om erachter te komen dat dit het probleem was :) wel een naar probleem, echter let op dat je niet te kritisch wordt naar andere apparatuur. Vrijwel alles maakt geluid als je er maar op let, zou zonde zijn als je hier half paranoia uitkomt ;)
Ook al getest :P .

De Coil Whine nam een ietsiepietsie beetje af :P .

Daar ligt het helaas ook niet :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
AltTabKeys schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:58:
[...]

Dan zou het van buitenaf kunnen komen.
Misschien een netfilter toepassen maar denk niet dat het gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
ronnie vd schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 18:54:
[...]

Dan zou het van buitenaf kunnen komen.
Misschien een netfilter toepassen maar denk niet dat het gaat helpen.
Dat zou een UPS toch ook moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 11:59

SA007

Moderator Tweaking
Dit hoort niet in electronica.

En in WVB heb je al een topic over exact dit probleem, dus deze gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.