Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ivm leek-heid, graag hulp.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sirtacoz
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-03-2022
Goedemiddag Tweakerland,

Na een aantal uur getracht te hebben te zoeken wat ik wil, lijkt het me beter de hulp van de professionals er bij te halen. Ik zoek een moederbord, werkgeheugen en kast wat bij mijn al bestaande artikelen past.

Wilt iemand me helpen?
EDIT: Oja, ook wil ik binnen nu en een jaar een VR setje kopen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er moet voor de komende jaren gegamet kunnen worden. Hoeft niet perse op Ultra High settings, maar ik wil nog geen hardware lag.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het enige dat ik nodig denk te hebben zijn een moederbord, DDR4 geheugen en een nieuwe kast. Ik wil hier ongeveer E400,- voor uitgeven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, mijn Corsair CX750m koeling, intel R Core i7 6700 @ 3.4 ghz, 3408 mhz, 4core., MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een nieuw moederbord en DDR4 geheugen. Sta open voor tips.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, als alles maar compatibel met elkaar is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb nu een kleine kast, het mag een stapje groter maar het kleine compacte bevalt me wel. Wel past het nu allemaal Net icm mijn voeding en de grote videokaart.

Ga je overklokken?
Standaard is prima voor mij.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat iemand me kan ondersteunen bij het kiezen van in ieder geval een goed moederbord welke compatibel is met mijn I7 en MSX 480, een duwtje in de juiste richting is al voldoende maar ik zie door de bomen en afkortingen het bos niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Sirtacoz op 22-03-2019 08:43 ]

Alle reacties

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-11 22:19
Laat even weten welke i7 je hebt, want zonder het type kan je geen moederbord adviseren?

Strava & Untappd - Do not combine!

• Sirtacoz
Excuus, kijk daar heb je het al.
Uit mijn hoofd zeg ik : Intel® Core™ i7-6600U Processor maar dit zal ik vanavond verifieren.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:20
de i7 6600U is een laptop CPU. ik denk dat je die niet bedoeld. Of wil je je laptop upgraden? :+

Oh en welke voeding heb je precies (maak anders even een foto van de voeding, inc. zijkanten) want ''Corsair 750W'' zegt namelij niet veel, het kan namelijk ook een hele slechte en/of oude voeding zijn. en dat wil je niet.

Don't let perfect be the enemy of good.

• Sirtacoz
Het gaat inderdaad niet om een laptop, hehe.

Bedankt beide, ik zal vanavond al mijn speccs door sturen. Sorry, slordig en ongeduldig van me. Dit volgt rond 19:00.

• LocoRoco
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sirtacoz schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:49:
Goedemiddag Tweakerland,

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, mijn Corsair koeling (750 watt), Intel Core i7 processor, MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
Ik hoop dat je "Voeding" bedoeld :*)

• Sirtacoz
Goedemorgen,
Origineel bericht aangepast maar:
Processor : intel R Core i7 6700 @ 3.4 ghz, 3408 mhz, 4core.
Voeding : Corsair CX750M .

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Leuk dat je een upgrade wil, maar wat mis je nu? Je beschrijft nergens tekortkomingen. Upgraden om het upgraden is namelijk altijd een slecht idee. Over xx tijd krjjg je immers méér voor je geld en hetzelfde voor minder. Als je nu geen duidelijke "klachten" hebt zou ik vooral niet gaan upgraden :).

• Sirtacoz
br00ky schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:30:
Leuk dat je een upgrade wil, maar wat mis je nu? Je beschrijft nergens tekortkomingen. Upgraden om het upgraden is namelijk altijd een slecht idee. Over xx tijd krjjg je immers méér voor je geld en hetzelfde voor minder. Als je nu geen duidelijke "klachten" hebt zou ik vooral niet gaan upgraden :).
Bedankt voor je reactie en ik begrijp wat je bedoeld.
Echter zijn de klachten nu dat ik merk te weinig werkgeheugen te hebben.
Het lijkt me onzin dee ddr3l te upgraden wetende dat ik een nieuw moederbord nodig heb

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Mwa, waarom? Er is nog voldoende DDR3 RAM te krijgen. Voor de volledigheid, hoeveel ram heb je nu? Dat staat volgens mij nergens.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 22-03-2019 08:18 ]

• Sirtacoz
br00ky schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 07:53:
Mwa, waarom? Er is nog voldoende DDR3 RAM te krijgen. Voor de volledigheid, hoeveel ram heb je nu? Dat staat volgens mij nergens.
Er zit nu een setje van 2x 4 gb DDR3 in. 1600 mhz DIMM (?)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik ga er even vanuit dat je moederbord over 4 RAM sleuven beschikt. Dan ben je toch klaar met het bijplaatsen van pricewatch: HyperX Fury black HX316LC10FBK2/8? Als er maar twee DIMMs in passen, vervang je het geheel door pricewatch: HyperX Fury black HX316LC10FBK2/16. In beide gevallen ben je voor <100 euro klaar. Waarom meer upgraden als je tevreden bent met de rest :).

• Sirtacoz
Omdat ik niet perse tevreden ben :p, Aardig dat je mijn portomonnee wilt besparen (Waar was je vroeger?) maar ik wil graag een nieuw moederbord en een nieuwe kast kopen :).

Oja, en ik wil binnen nu en een jaar een VR setje kopen. wellicht belangrijke informatie

[ Voor 21% gewijzigd door Sirtacoz op 22-03-2019 08:43 ]

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Sirtacoz schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:39:
Omdat ik niet perse tevreden ben :p, Aardig dat je mijn portomonnee wilt besparen (Waar was je vroeger?) maar ik wil graag een nieuw moederbord en een nieuwe kast kopen :).

Oja, en ik wil binnen nu en een jaar een VR setje kopen. wellicht belangrijke informatie
Ik denk dat het verstandig is dat je gewoon vermeld wat er volgens jouw beter kan/moet/wilt. We kunnen wel gokken maar je niet op de juiste weg helpen. Helaas werkt de glazen bol op dit moment ook niet. Voor mij klinkt het alsof je opzoek bent naar een volledige systeem upgrade maar je zelf eigenlijk niet eens weet waarvoor :)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat inderdaad. Je verhaal komt nu heel gefragmenteerd door. Geen volledige beschrijving van je systeem, geen beschrijving van je problemen/klachten en geen volledige beschrijving van waar je heen wilt. Dat is okay, want je geeft aan een leek te zijn, maar dan stel ik voor dat je gestructureerd te werk gaat.

1. Een volledige lijst van je systeem inclusief merken en types.
2. Waar loop je op dit moment tegenaan? Om het helemaal compleet te maken kan je dit aanvullen met harde meetgegevens ("Mijn RAM is ontoereikend want bij actie x zie ik in taakbeheer het RAM op maximaal lopen").
3. Een volledige beschrijving van wat je zou willen. In je openingspost staat dat alleen dat je niet hard core gamet op ultra. Maar wat dan wel? Nu komt namelijk ineens een VR setje voorbij.

Als leek kan je niet volledig genoeg zijn. Eigen is het zo, hoe minder jij weet, hoe meer informatie je moet verschaffen voor zo volledig en goed mogelijk advies. Even terug naar het begin dus.
Sirtacoz schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 08:39:
Omdat ik niet perse tevreden ben :p, Aardig dat je mijn portomonnee wilt besparen (Waar was je vroeger waarom heb ik geen account geopend toen ik mijn systeem kocht?) maar ik wil graag een nieuw moederbord en een nieuwe kast kopen :).
FTFY.

[ Voor 15% gewijzigd door br00ky op 22-03-2019 09:24 ]

Pagina: 1