Koppelingskabel vervangen

Pagina: 1
Acties:

• antibull
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 17:41
Halloo mede tweakers,

van de week had ik al een topic gepost over mijn auto dat hij niet meer schakelde. Nu wilde ik mijn koppelingskabel vervangen maar is hij te kort ( zo lijkt het) maar het moet echt de juiste zijn. Ik heb een koppelingskabel van hitec K28910. Ik heb deze bevestigd in het pendaal en vervolgens wil ik hem verder monteren maar lukt dit niet. Heb ik iets over het hoofd gezien ?

Joejoe

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-11 20:08
Wat voor auto? Heb je wat meer info? Hier kunnen we weinig mee..

• antibull
Sorry, Peugeot 306 cabrio 1.6 uit 2000

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Aan je foto's te zien moet hij inderdaad 20 centimeter langer (De kabel moet 1.40 zijn voor het merk en model auto wat je hebt gepost)

Zonder gekheid:

Welk merk - model auto ?
Wat voor kabel heb je gekocht ?
Wat heb je al geprobeerd ?
Waar loop je precies op vast ?
Foto's zijn handig in dit soort situaties

Try SCE to Aux

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:44

Emiel1984

Made in NL

Is de kabel net zo langs als de kabel die je eruit hebt gehaalt ?
Hoe weet je zo zeker dat je het juiste onderdeel hebt besteld, is deze identiek aan wat er al in zat ?

[LTS][MTS][HTS]

• antibull
Wat er in zat was niet de orginele. Van orgine hoort er een zelfstellende kabel in. Deze heb ik nu gekocht. Ik heb de dealer opgebeld en oen nummer opgevraagd en volgens andere sites zou deze ook moeten passen. Ik zou zo wat foto's plaatsen. Mobiel is op het moment leeg.

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
antibull schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:44:
Wat er in zat was niet de orginele. Van orgine hoort er een zelfstellende kabel in. Deze heb ik nu gekocht. Ik heb de dealer opgebeld en oen nummer opgevraagd en volgens andere sites zou deze ook moeten passen. Ik zou zo wat foto's plaatsen. Mobiel is op het moment leeg.
Hoe lang is die ? Want er zijn modellen van een cm of 62 maar ook van 67.6 cm

Try SCE to Aux

• antibull
Lengte binnenkabel: 642mm
Lengte buitenkabel: 365mm

als het goed is.

• antibull
Ik heb inmiddels een oplossing. Althans dat hoop ik. Ik had de kabel los gemaakt bij het pendaal en daarna vast gemaakt aan de motor. Wanneer ik hem toen weer in het pendaal wilde doen miste ik een mm. Dus weer losgemaakt bij de motor en vast gemaakt bij het pendaal. Toen paste de kabel wel ineens. Heel raar. heb wel een beetje speling op het pendaal (meer dan voor heen voor mijn gevoel) Hopelijk wordt het minder aangezien de kabel zich zelf zou moeten stellen.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-11 09:04
antibull schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 14:25:
Ik heb inmiddels een oplossing. Althans dat hoop ik. Ik had de kabel los gemaakt bij het pendaal en daarna vast gemaakt aan de motor. Wanneer ik hem toen weer in het pendaal wilde doen miste ik een mm. Dus weer losgemaakt bij de motor en vast gemaakt bij het pendaal. Toen paste de kabel wel ineens. Heel raar. heb wel een beetje speling op het pendaal (meer dan voor heen voor mijn gevoel) Hopelijk wordt het minder aangezien de kabel zich zelf zou moeten stellen.
https://www.problemcar.nl...zelfstellende-koppel.html
https://www.problemcar.nl...zelfstellende-koppel.html

Nou ben ik geen automonteur, maar heb een beetje het gevoel dat dat zelf-stellen al bij monteren gebeurt...

[ Voor 5% gewijzigd door Meester_J op 21-03-2019 14:52 ]

• antibull
Ik had idd van te voren opgezocht en het zelfstellen gebeurt bij andere kabels altijd na dat je een zegel er af haal maar die zat op deze niet. Ik heb uiteindelijk aan de kabel kunnen trekken met heel veel kracht en dat is volgens mij de verzegeling van deze kabel
Pagina: 1