Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

(budget) Game Pc ~€600

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-10 16:54
Hey allemaal,
Het is alweer even geleden maar m'n 11 jaar oude pc is wel een beetje aan vervanging toe.
Graag wat advies van jullie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Naast het standaard YouTube, Twitch en Surfen ben ik ook een redelijke gamer. Games als Guild Wars 2, COD serie, Subnautica en nog een redelijke Steam Library zijn op dit moment m'n focus.

Wat mag het systeem gaan kosten?

De grens ligt rond de €600.-
Ik heb een build samengesteld en goed gekeken naar de BestBuy.

Ik ga de pc zelf in elkaar bouwen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik heb nog wel een SSD liggen maar hoeft niet noodzakelijk overgezet te worden. (Samsung EVO nog wat)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 162,66€ 162,66
1ASRock B450M Pro4€ 75,90€ 75,90
1XFX RX 570 RS XXX Edition 8GB€ 138,23€ 138,23
1Cooler Master MasterBox Q300L€ 41,-€ 41,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 87,-€ 87,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 43,95€ 43,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 614,69

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben fan van AMD, hoog BangForBuck gehalte en de Ryzen processors bevestigen dat nogmaals.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Niet echt, spellen moeten lekker lopen, huidig speel ik op 1080p, hoger kan m'n SyncmasterT220 niet aan maar een hogere resolutie is wenselijk indien de build het aan kan. Zodoende kan ik later in het jaar een nieuwe monitor aanschaffen en aanpassen aan m'n setup.

Ga je overklokken?

Nee, geen ervaring mee en niet van plan.

Wat verwacht je van ons?

Graag advies over m'n getoonde build (past het allemaal wel). Hij hoeft niet high end te zijn maar dat kan ook niet met het budget.

Is deze build klaar voor 4k gaming?

Ik ben niet vies van de V&A sectie dus mocht er een top deal aanwezig zijn is dat ook een optie.

Ik ben geen hardcore gamer, momenteel druk met 2 kinderen (eentje 2 en eentje 3 jaar oud) als de oudste straks naar school gaat komt er wat tijd en ruimte om m'n game hobby weer op te pakken.

Pc komt (uiteraard ;)) op zolder te staan, geluidsboxen, monitor etc zijn aanwezig.

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
4k gaming? Heb je benchmarks van de RX570 op 4k gezien? Verwacht geen 60 fps voor de nieuwste games.
Guild Wars en Subnautica zullen mss niet zo zwaar zijn, COD lijkt me wel lastig.
Je wil nu op 1080p gamen, een RX570 is daar prima voor, maar 4k heeft 4x zoveel pixels als 1080p. Je kan niet iets bouwen dat geen overkill is voor 1080p, en goed presteert op 4k.
Er is natuurlijk ook een middenweg in de vorm van 1440p.
De rest van de componenten lijken me prima, je kan ook nog een modulaire voeding overwegen.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:20
4K Gaming (vooral CoD) met een RX 570? Hell Naw. voor 1080p is de RX570 genoeg, maar voor 4K (en eigenlijk ook 1440p) niet. Dat word nog even sparen. De rest van de build (dus alles behalve GPU) is wel goed genoeg voor 4K.

Oh en je moet je wel realiseren dat de Q300L (vind ik) zo'n verschrikkelijke *** behuizing is. De Focus G Mini, is kwalitatief toch een stuk beter voor minder dan een tientje extra.

Don't let perfect be the enemy of good.

• Stef120
SpeedQber schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:44:

4k gaming? Heb je benchmarks van de RX570 op 4k gezien?
nee dat heb ik niet :P het was inderdaad erg voorbarig.
De rest van de componenten lijken me prima, je kan ook nog een modulaire voeding overwegen.
Welke raad je aan?

• Stef120
thanx voor de tip!
Ik heb de kast overgenomen uit de BB geloof ik,
En niet heel veel aandacht aan besteed.

Ik zal ernaar kijken,

En wat betreft 4k gaming, ik kan te zijner tijd dus ook de GPU vervangen mocht ik dat willen.
4k is natuurlijk behoorlijk hardcore en dat was ook weer niet de bedoeling.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-11 15:49
De BitFenix Whisper, of Corsair RMx bijvoorbeeld.
Ik zou idd later naar een GPU upgrade en evt 4k kijken.
Je kan trouwens meerdere quotes in 1 post zetten.
Pagina: 1