Hey allemaal,
Het is alweer even geleden maar m'n 11 jaar oude pc is wel een beetje aan vervanging toe.
Graag wat advies van jullie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het standaard YouTube, Twitch en Surfen ben ik ook een redelijke gamer. Games als Guild Wars 2, COD serie, Subnautica en nog een redelijke Steam Library zijn op dit moment m'n focus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De grens ligt rond de €600.-
Ik heb een build samengesteld en goed gekeken naar de BestBuy.
Ik ga de pc zelf in elkaar bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog wel een SSD liggen maar hoeft niet noodzakelijk overgezet te worden. (Samsung EVO nog wat)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben fan van AMD, hoog BangForBuck gehalte en de Ryzen processors bevestigen dat nogmaals.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, spellen moeten lekker lopen, huidig speel ik op 1080p, hoger kan m'n SyncmasterT220 niet aan maar een hogere resolutie is wenselijk indien de build het aan kan. Zodoende kan ik later in het jaar een nieuwe monitor aanschaffen en aanpassen aan m'n setup.
Ga je overklokken?
Nee, geen ervaring mee en niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over m'n getoonde build (past het allemaal wel). Hij hoeft niet high end te zijn maar dat kan ook niet met het budget.
Is deze build klaar voor 4k gaming?
Ik ben niet vies van de V&A sectie dus mocht er een top deal aanwezig zijn is dat ook een optie.
Ik ben geen hardcore gamer, momenteel druk met 2 kinderen (eentje 2 en eentje 3 jaar oud) als de oudste straks naar school gaat komt er wat tijd en ruimte om m'n game hobby weer op te pakken.
Pc komt (uiteraard
) op zolder te staan, geluidsboxen, monitor etc zijn aanwezig.
Het is alweer even geleden maar m'n 11 jaar oude pc is wel een beetje aan vervanging toe.
Graag wat advies van jullie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast het standaard YouTube, Twitch en Surfen ben ik ook een redelijke gamer. Games als Guild Wars 2, COD serie, Subnautica en nog een redelijke Steam Library zijn op dit moment m'n focus.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De grens ligt rond de €600.-
Ik heb een build samengesteld en goed gekeken naar de BestBuy.
Ik ga de pc zelf in elkaar bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog wel een SSD liggen maar hoeft niet noodzakelijk overgezet te worden. (Samsung EVO nog wat)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 162,66 | € 162,66 |
| 1 | ASRock B450M Pro4 | € 75,90 | € 75,90 |
| 1 | XFX RX 570 RS XXX Edition 8GB | € 138,23 | € 138,23 |
| 1 | Cooler Master MasterBox Q300L | € 41,- | € 41,- |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 87,- | € 87,- |
| 1 | BitFenix Formula Gold 450W | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 43,95 | € 43,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 614,69 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben fan van AMD, hoog BangForBuck gehalte en de Ryzen processors bevestigen dat nogmaals.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, spellen moeten lekker lopen, huidig speel ik op 1080p, hoger kan m'n SyncmasterT220 niet aan maar een hogere resolutie is wenselijk indien de build het aan kan. Zodoende kan ik later in het jaar een nieuwe monitor aanschaffen en aanpassen aan m'n setup.
Ga je overklokken?
Nee, geen ervaring mee en niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Graag advies over m'n getoonde build (past het allemaal wel). Hij hoeft niet high end te zijn maar dat kan ook niet met het budget.
Is deze build klaar voor 4k gaming?
Ik ben niet vies van de V&A sectie dus mocht er een top deal aanwezig zijn is dat ook een optie.
Ik ben geen hardcore gamer, momenteel druk met 2 kinderen (eentje 2 en eentje 3 jaar oud) als de oudste straks naar school gaat komt er wat tijd en ruimte om m'n game hobby weer op te pakken.
Pc komt (uiteraard