Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• coenraad7
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23-04 12:03
Ik zoek een?
smartphone die goede foto's kan maken, dagelijks gebruik, geen gekke dingen. de telefoon moet een goede acuuduur en de beste camera hebben.

Wat is je budget?
500/800

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
goede foto's te kunnen maken, ook in low-light omgevingen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit momenteel te twijfelen tussen de Huawei p20 pro en de Samsung Galaxy S10.

Welke vragen heb je hier nog over?
Als ik bijvoorbeeld op DXOMark kijk dan zie ik dat de p20 pro op #2 staat en de s10 op #3. Maar ik ben laatst naar de MediaMarkt geweest om beide telefoons uit te proberen maar ik vind de camera van de s10 vele male beter dan de p20 pro. Ook als ik close-up foto's wil gaan maken met de P20 Pro dan is de scherpte weg en hij kan moeilijk focussen. Ook vind ik kwaliteit een stuk minder.

Zijn er mensen die beide telefoons al hebben gehad om mij meer kunnen vertellen waarom ik de ene over de andere zou moeten kiezen?

coenraad7 wijzigde deze reactie 21-03-2019 12:57 (0%)
Reden: Spelling, zinsopbouw

Beste antwoord (via coenraad7 op 21-03-2019 16:47)

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10:56
De nummer 2 en 3 op de lijst zitten natuurlijk erg dicht bij elkaar, het verschil komt dan uit de instellingen en hoe handig je daarmee wil zijn. Schiet je gewoon plaatjes vanaf de heup, neem dan de S10 want daar werkte het gelijk goed mee voor jou toen je het testte.
Wil je de leercurve door en er meer tijd in steken voor een shot, neem de P20 pro, want die is beter, of ga voor de nummer 1 uit de lijst....

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 12:02
voor de prijs van de p20 pro kun je ook een galaxy s10e kopen of een xiaomi mi 9 met de beste hardware. die cameras zijn erg mooi. deze telefoon staat ook hoog in dxomark en specs

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10:56
De nummer 2 en 3 op de lijst zitten natuurlijk erg dicht bij elkaar, het verschil komt dan uit de instellingen en hoe handig je daarmee wil zijn. Schiet je gewoon plaatjes vanaf de heup, neem dan de S10 want daar werkte het gelijk goed mee voor jou toen je het testte.
Wil je de leercurve door en er meer tijd in steken voor een shot, neem de P20 pro, want die is beter, of ga voor de nummer 1 uit de lijst....

• coenraad7
Bedankt voor het advies. Ik zal me wat meer verdiepen in de P20

• JDV808
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 11:21
Wacht op de nokia 9 pureview. Ik heb een aantal foto's gezien gemaakt met die telefoons en was persoonlijk erg onder de indruk. ook nog android one.

• stijnvbml
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22-04 21:52
DXOMark is erg subjectief en niet super goed te vertrouwen. In de reviews moet je even kijken aan de onderkant wat je belangrijk vindt voor foto's en welk toestel waar beter in is. DXOMark kiest namelijk zelf de weging van bepaalde onderdelen, zoals zoom of video uit. Daarnaast houdt DXOMark niet met alles rekening, bijvoorbeeld audiokwaliteit van video's, terwijl dit natuurlijk wel van belang is. Tot slot lijkt het erop dat fabrikanten ook wat invloed op de score's hebben.
Ik zou eerder reviews kijken om te kijken waar elke camera beter in is. Wil je een groothoeklens, dan is de S10 (of bijv. de Mate 20 Pro) een betere keuze. Ik raad je aan om de telefoon te kopen die je graag wil, want beide hebben gewoon echt een hele goede camera.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• coenraad7
Bedankt voor de reactie, ik heb eerder deze dag de beslissing genomen om voor de P20 Pro te gaan. Ben benieuwd hoe de camera me bevalt.

• nexuscomeon
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 23-04 10:52
ben uitiendelijk voor de p20 pro gegaan scheelt enorm veel in prijs.
p20 pro voor 400 gehaald en S10 is ruim 350 euro duurder.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True