Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegtuigje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-09 11:52
Dames, Heren,

Ik weet niet eens of wat ik probeer wel goed mogelijk is, ik heb na overleg met de Dell helpdesk te horen gekregen, nadat we de BIOS hebben gecontroleerd dat mijn laptop geen meerdere beeldschermen zou kunnen detecteren ??

De setup die ik gebruik bestaat uit een Inspiron 7577 Laptop met een 1060 MAX-Q kaart, doorverbonden via een Delock HDMI (4kx2k@30Hz of 4k @60Hz) male naar DP Female adapter door verbonden met 2 x een U2518D met MST (Multi-Stream Transport) geactiveerd, echter de beide monitoren worden maar als 1 gedetecteerd dus in plaats van 3 beeldschermen heb ik er maar 2, zijnde de laptop en de 2518D als een (mirror ipv expand).

Ik heb de meest recente drivers geïnstalleerd, de beeldscherm adapter zijnde 1060 Max-Q in en uitgeschakeld via apparaat beheer.

Kan het zijn dat ik het met een USB-C adapter naar DP, mijn probleem verhelpt ... voor zover dat mogelijk is.

Of ondersteunt mijn computer daadwerkelijk mijn behoefte niet ... want de Latitude, XPS laptops etc zouden dit wel moeten ondersteunen maar uit de Inspiron serie niet.

Wat zie ik over het hoofd ?! Al vast dank voor de suggesties / tips.

[ Voor 4% gewijzigd door Vliegtuigje op 22-03-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegtuigje
Hints zijn welkom :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:32

Detmer

Professioneel prutser

Voor zover mij bekend kan je niet chainen met HDMI. Grote kans dus dat dit met een HDMI naar DP adapter/converter nog steeds niet kan.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:29
Inderdaad HDMI en chaining werkt niet zomaar. Dat je deze omzet naar een DP aansluiting, wilt niet zeggen dat je DP protocol gebruikt.

Je USB-C port is Thunderbolt 3 compatible (als de online specs kloppen), en zou dus DP signaal moeten kunnen uitsturen. Zoek dus een USB-C naar (mini) DP kabel en gebruik die, dat zou moeten lukken.

De schermen zouden het zonder verdere configuratie moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegtuigje
Helder, zo leer je weer eens wat bij over 'standaarden' dank voor jullie input.