Mannen,
ik draai al een tijdje mee met een I5 4460 die nu toch wel laat blijken dat de beste tijd geweest is. (task manager geeft tijdens games en mijn werk steeds vaker 100% cpu load aan)
Zeker nu ik net ben begonnen met the division 2 merk ik dat die net te weinig power heeft.
Tijd voor een upgrade dus. Maar omdat een 4460 nog op socket 1150 draait moet het mobo en ram dus ook vervangen worden. (ga met de oude onderdelen een freenas servertje opzetten voor o.a. plex)
Ik zoek een?
Ik zoek dus een nieuwe cpu mobo en ram.
Wat is je budget?
ik zat een beetje rond de 300 - 400 euro te denken voor het volledige plaatje.
Meer is mogelijk maar dan moet ik toch zeker weten dat ik een lange tijd niet hoef te investeren.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd op een intel cpu gedraaid. Echter zie ik steeds meer goeie verhalen over de amd ryzen's. Niet echt voorkeur dus. Is het de beste keus in deze tijd dan ga ik ervoor.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
mijn huidige set-up
waar ik aan zat te denken:
Ik zat eerst te kijken naar een 2700 maar na vele benchmarks en reviews concludeer ik eigenlijk dat de 2600x wellicht de betere keus is. hij is goedkoper en doet niet onder aan een 2700. (correct me if i'm wrong).
Aan overclocken zit ik (nog) niet te denken. echter als het klaar maken voor oc niet veel meer geld kost dan zal ik dit zeker overwegen.
Vrienden, iemand nog raad?
dingen die ik over het hoofd zie? Wellicht betere keuzes? misschien toch intel?
ik draai al een tijdje mee met een I5 4460 die nu toch wel laat blijken dat de beste tijd geweest is. (task manager geeft tijdens games en mijn werk steeds vaker 100% cpu load aan)
Zeker nu ik net ben begonnen met the division 2 merk ik dat die net te weinig power heeft.
Tijd voor een upgrade dus. Maar omdat een 4460 nog op socket 1150 draait moet het mobo en ram dus ook vervangen worden. (ga met de oude onderdelen een freenas servertje opzetten voor o.a. plex)
Ik zoek een?
Ik zoek dus een nieuwe cpu mobo en ram.
Wat is je budget?
ik zat een beetje rond de 300 - 400 euro te denken voor het volledige plaatje.
Meer is mogelijk maar dan moet ik toch zeker weten dat ik een lange tijd niet hoef te investeren.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd op een intel cpu gedraaid. Echter zie ik steeds meer goeie verhalen over de amd ryzen's. Niet echt voorkeur dus. Is het de beste keus in deze tijd dan ga ik ervoor.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
mijn huidige set-up
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 264,99 | € 264,99 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Define S - Window | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 72,80 | € 72,80 |
| 1 | Corsair CX500M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 97,62 | € 97,62 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 511,41 | |
waar ik aan zat te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 198,- | € 198,- |
| 1 | ASRock B450M Pro4 | € 75,99 | € 75,99 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 87,- | € 87,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 360,99 | |
Ik zat eerst te kijken naar een 2700 maar na vele benchmarks en reviews concludeer ik eigenlijk dat de 2600x wellicht de betere keus is. hij is goedkoper en doet niet onder aan een 2700. (correct me if i'm wrong).
Aan overclocken zit ik (nog) niet te denken. echter als het klaar maken voor oc niet veel meer geld kost dan zal ik dit zeker overwegen.
Vrienden, iemand nog raad?
dingen die ik over het hoofd zie? Wellicht betere keuzes? misschien toch intel?
Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle