java probleem? - internet pagina's laden niet in chrome

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691303

Topicstarter
hallo,

ik had voor een bepaald usb apparaat een Chinese installatie cd erbij. en deze heeft iets van java geinstalleerd, (baidu java 1.6.0.77).
hierna kan ik geen internet pagina's meer openen met chrome, Mozilla en opera, maar wel nog met explorer 10.

ik heb het geinstalleerde programma verwijderd. tevens de nieuwste java update geinstalleerd. pc opnieuw opgestart. maar problem is er nog steeds.

heeft iemand een oplossing?
(mijn pc heeft geen herstelpunten aangemaakt)

bedankt.!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 12:07

Ravefiend

Carpe diem!

Mogen we ook weten over wel USB apparaat het precies gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Check de netwerkinstellingen van de browser en van Windows (? Meer info is wel zo handig ja). Misschien is er een proxy ingesteld en zit je nu achter de Great Chinese Firewall :P

offtopic:
Ik zou als het even kan Java helemaal van de PC willen gooien, maar dat terzijde. En, leermoment: oppassen met wat je installeert en dan nog backup backup backup :X

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 21-03-2019 12:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:15

Standeman

Prutser 1e klasse

Controleer ook of er geen nieuwe (java?) plugins geinstalleerd zijn. Recente versies van chrome / firefox weigeren dat sowieso.

Eerste stap is om java geheel te verwijderen van je machine. Ook zou het handig zijn om versies van je browsers/windows te noemen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
een diagnose scanner om autos uit te lezen. maar die heb ik verder niet geinstalleerd. enkel wat daar voor nodig was; een vaag java programmatje met enkel Chinese tekens.

Afbeeldingslocatie: http://levink.net/java.jpg

-

ik heb java verwijderd (zelfs met special java verwijder tool). en opnieuw geinstalleerd.

-

win7 64bit - nieuwste versies van chrome/ Mozilla/ opera (allen ook opnieuw geinstalleerd)

- alle java plugins/updates wat in de lijst stonden van configuratiescherm-programmas heb ik verwijderd, voordat ik de nieuwste java installeerde.

- de browser toont zelfs een fractie van een seconden de geopende pagina. en verdwijnt dan en toont iets van 'pagina kan niet getoont worden'

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 691303 op 21-03-2019 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
in veilige modus werkt chrome wel gewoon!

ik heb met glary utilities pc en register opruiming gedaan. geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

En de netwerkinstellingen?
Anoniem: 691303 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:53:

- de browser toont zelfs een fractie van een seconden de geopende pagina. en verdwijnt dan en toont iets van 'pagina kan niet getoont worden'
Al wijst dit erg op malware. Sowieso goed om makwarescans te doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb malware scan gedaan en verwijderd alles. geen effect.

netwerkinstellingen zal het niet aan liggen. in veilige modus werkt chrome wel. en normal opstarten werkt het in oude explorer ook gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Toch moet er iets op de achtergrond draaien wat niet in safe mode draait dat dit veroorzaakt. Niet alle malware wordt fatsoenlijk gedetecteerd. Welke software heb je bijvoorbeeld gebruikt om te scannen?

Ik zou het systeem iig niet meer vertrouwen en bij voorkeur een compleet schone installatie doen (dus geen Windows reset).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Anoniem: 691303 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 17:15:
heb malware scan gedaan en verwijderd alles. geen effect.
Malware verwijderen lost niet per se de bijwerkingen op. Welke malware was het concreet, wat zeggen beschrijvingen er van wat het doet? Je helpen zou prettiger verlopen als dergelijke info meteen was gegeven ipv dat je steeds info achterhoudt ;)

Al ben ik het eens met bovenstaande: bij problemen na een malwareinfectie (zeker een onbekende) heeft (backup, nog een backup, en) format en herinstallatie de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zei alleen ter info dat ik de malware resultaten verwijderd had. maar mijn scanner (malwarebytes) vind altijd wel iets op mijn pc. de oorzaak kwam niet door malware.

het problem kwam direct nadat ik dat Chinese programmatje opened welke 'java installeert' , heb deze in het verleden ook wel eens gebruikt, zonder problemen. dit programma kwam ook niet naar boven in de malware scan.

er moet een problem zijn met java. al is dat gek want ook zonder java op de pc doet de oude explorer het wel gewoon maar chrome, opera, Mozilla nog steeds niks. ik kan nog niet eens in de instellingen van google chrome komen.

ik ben bang dat ik ergens een windows installatie kan gaan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar dat zeggen we ook, er is meer rommel aanwezig dan je ziet en dat zorgt voor problemen. Door Java zal het echt niet zo snel komen, want de browsers ondersteunen het tegenwoordig niet meer.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Anoniem: 691303 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:28:
ik ben bang dat ik ergens een windows installatie kan gaan downloaden.
Voor de volledigheid: dat kan voor Windows 10 (mits je een licentie hebt natuurlijk) gewoon bij Microsoft.com. Zeker je OS (en virusscanner etc) wil je niet 'ergens' vandaan halen maar netjes bij de bron :)

Pagina: 1