WiFi signaal versterken en splitsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:00
hi,
Ik heb een situatie waarbij ik een WiFi signaal wil brengen op een plaats in de woning waar geen signaal is. En is het mogelijk om het versterkte signaal een aangepaste login te verschaffen?

Wel product is hiervoor het meest geschikt?
cheerz!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
tweakn00b schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:00:
hi,
Ik heb een situatie waarbij ik een WiFi signaal wil brengen op een plaats in de woning waar geen signaal is. En is het mogelijk om het versterkte signaal een aangepaste login te verschaffen?

Wel product is hiervoor het meest geschikt?
cheerz!
Kan dit JA.
Maar mijn eerste vraag zou zijn.... Wat heb je zelf al gevonden?
Want deze vraag is ook veel voorgekomen. Wat eigen inzet is verplicht of op zijn minst gewenst bij Tweakers.

Beste mogelijkheid is gewoon een WiFi accesspoint met een UTP kabel daar te krijgen. Dat is het beste en meest stabiele oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
Ik zal bijv. de TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender. Een kabel trekken zie ik niet zitten. Het moet dus een WiFi in -> extended + new login (of WPS) -> WiFi out

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Als je een kabel trekken niet ziet zitten kun je dit plan beter helemaal uit je hoofd zetten. Wifi "Range extenders" maken je verbinding alleen maar kutter. Voor een whatsappje versturen is het nog wel te doen, maar to be honest, ik zou in dat geval de ellende niet eens aanhalen en gewoon mobiele data gebruiken. Werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
Mss. kan ik het omdraaien? Het is een oude pc met een WiFi netwerkkaart. Wellicht dat als ik de antenne 7 meter verplaats ik dan wel verbinding heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik denk dat je op zoek bent naar een Mesh netwerk, eventueel met VLAN

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
Imnoa schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:43:
Grappig. Ik zat net de mesh video van Linus tech tips te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
tweakn00b schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:39:
Mss. kan ik het omdraaien? Het is een oude pc met een WiFi netwerkkaart. Wellicht dat als ik de antenne 7 meter verplaats ik dan wel verbinding heb?
Je wilt de antenne ook niet 7 meter verplaatsen. USB-kabels gaan tot max 5 meter, en een coax-kabel van die lengte gaat je signaal ook geen goed doen.

Daarnaast stelt een afstand van 7 meter niets voor. Het gaat om de obstakels tussen je computer en accesspoint. DIe moet je overbruggen. Met een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakn00b
Als je dmv. kabel verlengen ook obstakels elimineert dan is dat hetzelfde. En kan je na 5 meter geen signaal versterker plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Imnoa schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:43:
Dat denk ik niet. Lijkt me veel beter om eerst eens goed naar het probleem te kijken. Het is echt zeldzaam dat in htk-omgevingen "mesh" een goed idee is.
tweakn00b schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:39:
Als het om maar een PC gaat (waarom wil je daar dan een "aparte login"?) dan kun je kijken naar een client bridge. Die maakt dan verbinding met je bestaande AP en levert een ethernet-signaal voor je pc.

Je kan ook kijken of je mischien wat kan doen aan de dekking in het gehele huis door bijvoorbeeld de wifi op je CPE uit te schakelen en een AP (niet een router, een AP) op een betere plek op te hangen, waar je dan wel bij kan komen met een kabeltje.
tweakn00b schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 11:57:
Als je dmv. kabel verlengen ook obstakels elimineert dan is dat hetzelfde. En kan je na 5 meter geen signaal versterker plaatsen?
Met USB? Ja, ga maar rondkijken, is makkelijk te vinden.

Als je gaat rommelen met coax, daar zit gauw veel verlies in. Je kan wellicht beter kijken naar een high gain antenne (antenne gain telt voor TX én RX, binnen het afstraalgebied, maar hoe hoger de gain hoe kleiner dat afstraalgebied), maar dat is wel even uitzoekwerk en zorgen dat je een klein beetje van antennetheorie snapt. Je kan natuurlijk wel even kijken hoe die pc z'n antenne heeft zitten. Mischien dat de kast omdraaien voldoende is voor een beter signaal.

Maar begin maar eens met wat meer uitleg over wat je wil en waarom. Een plaatje van de situatie zou ook wel helpen.
Pagina: 1