Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans Man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-09 08:03
Mijn vraag
Mijn Netgear Nighthawk R7000 functioneert al een hele poos goed, maar de laatste tijd loopt hij regelmatig vast. Het gekke is dat meestal de Wifi verbindingen in orde blijven, maar de wired verbindingen verdwijnen. Bij de laatste keer kon ik ook niet meer via LAN naar de R7000 om aan te loggen. Het enige dat ik nog kon doen is power off/on.
Hoe kan dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Divers, enkele Win-10 laptops en PC's, een Samsung laser printer, een NAS, een paar Raspberry-Pi's, en een hele handvol ESP units.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb de instellingen van de router gechecked, maar zie niks geks.
Overweeg een factory reset, maar gezien het werk (opschrijven van alle instellingen, en daarna weer aanbrengen) sta ik niet te trappelen. Maar als het moet, dan moet het...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 22:48
Als eerste stap zou ik zeggen check of er updates beschikbaar zijn.

Aangezien de wifi verbindingen wel up blijven heb je dus waarschijnlijk wel internet op het moment dat de boel plat gaat.

Maar kijk eens wat je nog wel kan bedraad. Dus ping bijvoorbeeld de ene pi vanaf de andere.

Je kan eens overwegen om alternatieve firmware te gebruiken. Je zal die ook vanaf 0 moeten opzetten maar de stock firmware van routers staan nou niet bekend als stabiel en bovendien ook niet als veilig. Voor de R7000 heb je een grote variatie aan custom open source firmware beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:38
Ik heb hetzelfde probleem sinds de update naar R7000-V1.0.9.64_10.2.64.chk. In mijn geval viel ook 2G uit en kon ik via LAN niet op de admin config komen. Ondertussen liep 5G vrolijk door. Helaas is dit niet de eerste keer dat Netgear met een update de stabiliteit van de R7000 sloopt.

Custom firmware is in de regel trager: https://wiki.dd-wrt.com/w...Netgear_R7000#Performance AFAIK komt dat doordat je in dat geval de hardware acceleratie mist. Tomato heeft dat dan weer wel maar die lijkt sinds 2017 niet meer geupdate.

Ik ga wel terug naar 60 en indien nodig naar 42.

[ Voor 34% gewijzigd door sdk1985 op 02-04-2019 23:41 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 15:16
Hier ook het zelfde probleem met .60 en .64
Vooral als er veel apparaten op de wifi kwamen (met een verjaardag bijvoorbeeld)

Ik ben terug gegaan naar .42 So far so good

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-10 09:07
Hier een probleem met .64. Zelfde problemen als hierboven, zodra er een apparaat op de wifi bijkomt valt internet weg, of heel traag. Nu terug gegaan naar .60, kijken of dat helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36
Ik weet uit eigen ervaring dat sommige switches de Netgear R7000 als ook de R7800 over de rooie kunnen laten gaan. In dat geval valt de LAN-kant weg, maar de Wifi (incl. internet) blijft werken.
In mijn geval was het nota bene een Netgear GS205 switch die problemen veroorzaakte. Iedere keer als er verkeer van de Playstation over de switch ging, dan ging vervolgens de LAN-kant van de router op tilt. Switch vervangen door een TP-Link variant, en sindsdien nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
ik zit met soort gelijk probleem.... heb de router nu een 2 maanden.
Maar de laatste week is het bal.

Dan stort de hele boel in, merk het omdat ik een Du meter heb lopen op me taakbalk.
Dus zie meteen als de boel weg zakt.
Speedtest op Wifi verloopt 'soepel' en stabiel. maar via de kabel stort het helemaal in.

Doe dan weer eens een reboot van me R7000 en hij gaat weer als de brandweer.
Maar word beetje moedeloos van, om dit steeds te moeten blijven doen.

Me vorige asus, hoefde ik dit misschien eens per maand te doen ofzo.
en nu om de dag |:(

Download begint 400 en zakt helemaal weg... up en ping blijft gelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2uqyrzt.jpg

En dit als ik me netgear weer een reboot geeft...

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2ypbw5f.png

Edit :
exponential schreef op maandag 10 juni 2019 @ 14:05:
Hier een probleem met .64. Zelfde problemen als hierboven, zodra er een apparaat op de wifi bijkomt valt internet weg, of heel traag. Nu terug gegaan naar .60, kijken of dat helpt.
Zojuist ook maar eens terug gestapt in me FW. van 64>60 kijken of dit soelaas gaat bieden.
Of over stappen op Tomato, lees daar goede dingen over hier

[ Voor 22% gewijzigd door Roberto538 op 24-06-2019 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-10 09:07
Na wat proberen ben ik nu terug via .42 naar .34, nu werkt alles weer naar behoren.

Tomato heb ik niet geprobeerd, ik wil graag bij de originele rom blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
exponential schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:11:
Na wat proberen ben ik nu terug via .42 naar .34, nu werkt alles weer naar behoren.

Tomato heb ik niet geprobeerd, ik wil graag bij de originele rom blijven.
hier haalde de terug stap naar 60 niets uit... De lan snelheid blijft instorten.
Welliswaar minder als op de 64 . daar zakte hij naar onder de 100
nu tot +-200 mbit op speedtest, maar als langer had geduurd verder terug gaan zakken.

we gaan weer verder testen ...

Edit : Was dr helemaal klaar mee, ik dacht laat ik eens Netgear proberen.
Was weer een les... eens en nooit meer. 8)7 Weer terug gestapt op Asus , heb de RT-AC85P aangeschaft.

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto538 op 27-06-2019 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:02
Heb deze problemen ook zo uit het niets, heb deze firm ware V1.0.9.88_10.2.88

wifi als bekabeld heeft hier last van , soms na 3 min word de verbinding hersteld, soms moet ik hem een reboot geven .

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

dj.verhulst schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:44:
... deze firm ware V1.0.9.88_10.2.88 ...
Waarom draai je een twee jaar oude firmware versie waar al vier updates voor zijn geweest?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@dj.verhulst wil je even een nieuw topic aanmaken? Een topic kicken uit 2019 is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.