[Word/PDF-bestand] Groot bestand opsplitsen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 09:17
Dag allemaal,

Ik kan op het internet niet echt wat vinden, wellicht dat jullie mij op weg kunnen helpen.

Ik heb een groot bestand in Word, gevuld met brieven aan verschillende personen. Deze brieven beslaan drie pagina's per persoon achter elkaar.

Wat ik eigenlijk wil is dat ik op een knop kan drukken en dat ik kan kiezen dat per drie opvolgende pagina's een los bestand wordt opgeslagen. Vanuit een Word- of PDF-bestand, ik heb ze in beide vormen.

Kan dat?

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
macro die elke 3 pagina's als een los bestand opslaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03:53

g0tanks

Moderator CSA
Als je zoekt op Google naar 'split pdf every x pages' vind je wel tools.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
CappieL schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:36:
macro die elke 3 pagina's als een los bestand opslaat?
Ik heb daar niet veel ervaring mee, maar ik ga kijken of ik daar iets mee kan (laten) doen. Dankje.
g0tanks schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 21:40:
Als je zoekt op Google naar 'split pdf every x pages' vind je wel tools.
Hmja had ik even moeten vermelden, ik kan hiervoor geen gebruik maken van eigen PC of laptop en bij mijn klant is een losse tool installeren niet mogelijk.

Mochten er nog andere ideeën zijn dan hoor ik het graag nog! Ik zal het ook laten weten of iets met een macro lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[b]-Marco schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 23:05:[/
Hmja had ik even moeten vermelden, ik kan hiervoor geen gebruik maken van eigen PC of laptop en bij mijn klant is een losse tool installeren niet mogelijk.

Mochten er nog andere ideeën zijn dan hoor ik het graag nog! Ik zal het ook laten weten of iets met een macro lukt :)
Dat er niets anders gebruikt kan worden, is inderdaad wel relevante info ;)

Maar je zult (als je ook het doc niet mag mailen naar elders) dus een VBA-macro moeten maken. De basics zijn vrij simpel, ik stel voor dat je eerst zelf wat probeert te maken. We kunnen graag meedenken met jouw code als je vastloopt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
Ik ga het maandag gelijk proberen, dankjewel alvast in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En anders je MacBook meenemen (die kun je vast ergens opsnorren), daar kun je met de standaard Voorvertoning PDF's uit elkaar halen door te slepen. Iedere 3 pagina's selecteren en naar je bureaublad slepen zorgt er voor dat je een nieuwe PDF krijgt.

Net even gekeken maar met Automator kun je wel PDF's splitsen maar dan doet die iedere pagina als aparte PDF, niet handig in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Print ze naar PDF met pagina nummers?

Anders moet je met VBA macro aan de slag. Zie bijv. https://stackoverflow.com...-with-automatic-file-name

Besef wel goed wat je doet met een macro, want die kan veel deleten.

[ Voor 55% gewijzigd door TweakerNummer op 24-03-2019 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
Die macro's ben ik toch niet echt in thuis denk ik.
sypie schreef op zondag 24 maart 2019 @ 07:53:
En anders je MacBook meenemen (die kun je vast ergens opsnorren), daar kun je met de standaard Voorvertoning PDF's uit elkaar halen door te slepen. Iedere 3 pagina's selecteren en naar je bureaublad slepen zorgt er voor dat je een nieuwe PDF krijgt.

Net even gekeken maar met Automator kun je wel PDF's splitsen maar dan doet die iedere pagina als aparte PDF, niet handig in dit geval.
Macbook heb ik, dus dat zou op zich nog wel kunnen. Zijn alleen wel 550 losse bestanden die ik ook nog de naam van de betreffende persoon moet geven, dus het brengt wel dubbel werk met zich mee :+
Dit doet exact wat ik wil, op het hernoemen van de bestanden na dan, maar dat blijft toch een handmatige actie ben ik bang. Kan ik op zoiets vertrouwen wat privacy betreft? De site geeft aan dat de bestanden 24 uur bewaard blijven en dan worden verwijderd. Er staan namen en adressen in de bestanden, verder geen andere persoonsgegevens.
TweakerNummer schreef op zondag 24 maart 2019 @ 07:58:
Print ze naar PDF met pagina nummers?

Anders moet je met VBA macro aan de slag. Zie bijv. https://stackoverflow.com...-with-automatic-file-name

Besef wel goed wat je doet met een macro, want die kan veel deleten.
Kijk ik nog naar, dankje. Wat bedoel je overigens met printen naar PDF met paginanummers? Kan ik dan aangeven dat ie per drie moet opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
-Marco schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 02:35:
Die macro's ben ik toch niet echt in thuis denk ik.

[...]

Macbook heb ik, dus dat zou op zich nog wel kunnen. Zijn alleen wel 550 losse bestanden die ik ook nog de naam van de betreffende persoon moet geven, dus het brengt wel dubbel werk met zich mee :+

[...]

Dit doet exact wat ik wil, op het hernoemen van de bestanden na dan, maar dat blijft toch een handmatige actie ben ik bang. Kan ik op zoiets vertrouwen wat privacy betreft? De site geeft aan dat de bestanden 24 uur bewaard blijven en dan worden verwijderd. Er staan namen en adressen in de bestanden, verder geen andere persoonsgegevens.

[...]

Kijk ik nog naar, dankje. Wat bedoel je overigens met printen naar PDF met paginanummers? Kan ik dan aangeven dat ie per drie moet opslaan?
Ik bedoel: doe het lekker handmatig met de Print to PDF functie :9

Anders moet je dus een Macro (of AutoIT, of PowerShell, of VSTO, ...) waar je niet thuis in bent. Desondanks is het vrij makkelijk (als je alle 1001 edge cases achterwege laat).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Sub PrintSplittedPDFs()
    Dim PagesPerPrint As Integer

PagesPerPDF = 3

For i = 1 To ActiveDocument.ActiveWindow.Panes(1).Pages.Count Step PagesPerPDF
        Call SaveAsPDF(CInt(i), CInt(i + PagesPerPDF - 1))
    Next i
End Sub

Private Function SaveAsPDF(StartPage As Integer, EndPage As Integer)
    ActiveDocument.ExportAsFixedFormat OutputFileName:="C:\Temp\" & _
        CStr(StartPage) & "-" & CStr(EndPage) & ".pdf", ExportFormat:=wdExportFormatPDF, _
        OpenAfterExport:=True, OptimizeFor:=wdExportOptimizeForPrint, Range:=wdExportFromTo, _
        From:=StartPage, To:=EndPage, Item:=wdExportDocumentContent, IncludeDocProps:=True, _
        KeepIRM:=True, CreateBookmarks:=wdExportCreateNoBookmarks, DocStructureTags:=True, _
        BitmapMissingFonts:=True, UseISO19005_1:=False
End Function

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

-Marco schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 02:35:
Nee, nog even los van dat ze niet beloven dat alles wordt verwijderd, alleen dat de originele geuploade pdf wordt verwijderd:

Je moet een fatsoenlijke verwerkersovereenkomst (data processing agreement) hebben als je bedrijfsmatig enige persoonsgegevens gaat laten verwerken. Hun privacy policy is expliciet niet bruikbaar voor zakelijk gebruik (ze noemen zichzelf de data controller, daar kan geen sprake van zijn. De privacy policy zegt ook dat jij van iedereen die in de pdf is genoemd, expliciet een akkoord hebt dat jij hun gegevens geeft aan ilovepdf S.L. Onwaarschijnlijk ;) ).

Als je een web dienst gebruikt: sluit er een business 2 business contract af. Of maak inderdaad zelf een macro in Word. Of een script in any taal die de pdf opsplitst (als een web dienst wordt overwogen, dan zou het doc goed versleuteld aan je zelf sturen ook een optie moeten zijn..) Wel een tijdje goed testen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
TweakerNummer schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 05:36:
[...]

Ik bedoel: doe het lekker handmatig met de Print to PDF functie :9

Anders moet je dus een Macro (of AutoIT, of PowerShell, of VSTO, ...) waar je niet thuis in bent. Desondanks is het vrij makkelijk (als je alle 1001 edge cases achterwege laat).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Sub PrintSplittedPDFs()
    Dim PagesPerPrint As Integer

PagesPerPDF = 3

For i = 1 To ActiveDocument.ActiveWindow.Panes(1).Pages.Count Step PagesPerPDF
        Call SaveAsPDF(CInt(i), CInt(i + PagesPerPDF - 1))
    Next i
End Sub

Private Function SaveAsPDF(StartPage As Integer, EndPage As Integer)
    ActiveDocument.ExportAsFixedFormat OutputFileName:="C:\Temp\" & _
        CStr(StartPage) & "-" & CStr(EndPage) & ".pdf", ExportFormat:=wdExportFormatPDF, _
        OpenAfterExport:=True, OptimizeFor:=wdExportOptimizeForPrint, Range:=wdExportFromTo, _
        From:=StartPage, To:=EndPage, Item:=wdExportDocumentContent, IncludeDocProps:=True, _
        KeepIRM:=True, CreateBookmarks:=wdExportCreateNoBookmarks, DocStructureTags:=True, _
        BitmapMissingFonts:=True, UseISO19005_1:=False
End Function
Haha ja okay maar dat kan dan dus makkelijker op Mac :+ Zal ook vragen of iemand anders het kan fixen wellicht.
F_J_K schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:36:
[...]

Nee, nog even los van dat ze niet beloven dat alles wordt verwijderd, alleen dat de originele geuploade pdf wordt verwijderd:

Je moet een fatsoenlijke verwerkersovereenkomst (data processing agreement) hebben als je bedrijfsmatig enige persoonsgegevens gaat laten verwerken. Hun privacy policy is expliciet niet bruikbaar voor zakelijk gebruik (ze noemen zichzelf de data controller, daar kan geen sprake van zijn. De privacy policy zegt ook dat jij van iedereen die in de pdf is genoemd, expliciet een akkoord hebt dat jij hun gegevens geeft aan ilovepdf S.L. Onwaarschijnlijk ;) ).

Als je een web dienst gebruikt: sluit er een business 2 business contract af. Of maak inderdaad zelf een macro in Word. Of een script in any taal die de pdf opsplitst (als een web dienst wordt overwogen, dan zou het doc goed versleuteld aan je zelf sturen ook een optie moeten zijn..) Wel een tijdje goed testen.
Nee daarom, voor wat simpele dingen zonder noemenswaardige gegevens is het prima, voor dit dus niet.

Dank allebei!
Pagina: 1