Toon posts:

Excel Gegevensvalidatie afhankelijk van andere Geg.Vali

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met het maken van een excel sheet. Hier moet ik een uitgebreide planning maken namelijk.

1. Ik voer de naam in plus extra naam
2. Aantal reisgenoten (dit is nu niet relevant)
3. Dag van aankomst (dit is een datum) met gegevensvalidatie (simpel)
4. Veerdienst met gegevensvalidatie (simpel)
5. Afvaar tijd van de veerdienst met gegevensvalidatie, hier zit mij knelpunt namelijk: afhankelijk van de dag van aankomst en type veerdienst moeten hier de opties staan van de tijden.
6. afhankelijk van punten 2, 3, 4 moet er een prijs berekent worden.

Ik zelf kom even niet uit hoe ik dit het simpelste kan maken omdat mijn kennis met formules niet zo ver gaat.

Heeft er iemand tips? Alvast ontzettend bedankt :D

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/f9b4rnx

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03:53

g0tanks

Moderator CSA
Ik vraag me af of dat makkelijk kan zonder een boel extra hulptabellen te maken.

Is de tijd zowel afhankelijk van datum als veerdienst? Als het alleen van veerdienst afhangt (zoals in je voorbeeld lijkt) is het in ieder geval een variabele minder waar je rekening mee moet houden.

Dan krijg je zoiets: https://exceljet.net/form...ion-with-conditional-list

Hierbij moet je een extra tabel maken met in een rij de verschillende veerdiensten naast elkaar. Onder elke veerdienst staat dan de mogelijke tijden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik al wel bang voor, dat gaat dan mijn pet te boven.

Het hangt vooral van de Veerdienst af, per datum is er een veerdienst met drie verschillende vertrektijden op die dag.

Misschien moet ik hem simpelere benaderen en kijken in de richting van VLookup als volgt:

1. Datum invullen
2. Afhankelijk van de datum een dropdown met opties van verschillende boten, het zijn er uiteindelijk maar zes of negen (afhankelijk van de datum) dus dat houd het over dropdown venster overzichtelijk genoeg om mee te werken.