Ik wil hier een nieuwe bak op kantoor installen om alles met de hand op te bouwen. Welke distro zal ik nemen?
de distro die jij het meest beheerd, om alles goed te draaien
ik raad je redhat linux aan, maar je moet er WEL mee om kunnen gaan.
ik raad je redhat linux aan, maar je moet er WEL mee om kunnen gaan.
Verwijderd
Ik zou inderdaad RedHat nemen. Veel RPM's voor, goede support (updates op de redhat site), werkt gewoon lekker..
Maarja, ik ben ook met RedHat begonnen, als je met Slackware begint wil je niets anders meer, als je met Debian begint wil je niets anders meer, etc.
Maarja, ik ben ook met RedHat begonnen, als je met Slackware begint wil je niets anders meer, als je met Debian begint wil je niets anders meer, etc.
Verwijderd
RedHat werkt gewoon lekker. Wel 6.2 natuurlijk. En dan moet je nog alles met de hand installeren hoor.Op woensdag 25 juli 2001 10:08 schreef RenevdVeen het volgende:
"alles met de hand"
En dan RedHat aanraden..
Verwijderd
Ik zou toch voor debian gaan, daar kun je ook alles met de hand opbouwen (als in helemaal zelf bepalen welke pakketjes er geinstalleerd worden) en het heeft IMHO nog een fijnere package manager dan Red Hat ook..
Jij snapt me ! Het gaat er niet om welke ik nu het best beheer of waar ik het meeste van weet, ik zit te twijfelen tussen Slackware en Debian of zelfs FreeBSD. Het moet wel safe zijn, hij gaat draaien als een webhostingserver.Op woensdag 25 juli 2001 10:08 schreef RenevdVeen het volgende:
"alles met de hand"
En dan RedHat aanraden..
Verwijderd
Ik zou voor OpenBSD gaan (is eigenlijk geen distro), anders Slackware of Debian. In ieder geval geen RedHat, SuSe, Mandrake oid. Debian heeft een fijne package-management. Slackware is het meest UNIX van alle distro's en OpenBSD is gewoon ultra-secure.
We need more info, ten eerste wat voor een doeleinden moet zoiets ondersteunen, zoals:Op woensdag 25 juli 2001 10:01 schreef Magio het volgende:
Ik wil hier een nieuwe bak op kantoor installen om alles met de hand op te bouwen. Welke distro zal ik nemen?
- Netwerk (Server, workstation, komt ie in het newerk?)
- Grafisch (KDE, Gnome, etc..?)
- software (wat wil je erop gaan draaien?)
Uit je stukje neem ik aan dat je advies wil over een linux distro?
edit:
Ok, een webhostingserver... * Renegade is too late with responding
Welke distro je ook kiest, neem er een met een goede update frequentie, en een distro die goed in te stellen valt.
FreeBSD is een goede om mee te beginnen, of inderdaad OpenBSD, die staan standaard behoorlijk dicht, en zijn goed te configgen. Plus ze hebben een goed beleid voor updates
Ok, een webhostingserver... * Renegade is too late with responding
Welke distro je ook kiest, neem er een met een goede update frequentie, en een distro die goed in te stellen valt.
FreeBSD is een goede om mee te beginnen, of inderdaad OpenBSD, die staan standaard behoorlijk dicht, en zijn goed te configgen. Plus ze hebben een goed beleid voor updates
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Het wordt een webserver voor een hostingbedrijf. Er gaat op draaien :Op woensdag 25 juli 2001 10:25 schreef Renegade het volgende:
[..]
MS-DOS
We need more info, ten eerste wat voor een doeleinden moet zoiets ondersteunen, zoals:
- Netwerk (Server, workstation, komt ie in het newerk?)
- Grafisch (KDE, Gnome, etc..?)
- software (wat wil je erop gaan draaien?)
Uit je stukje neem ik aan dat je advies wil over een linux distro?
- webserver
- mailserver
- ftpserver
Geen grafische zooi als Gnome enz.
Verwijderd
RedHat kun je zo maken als je wilt. Gewoon alleen installeren wat je nodig hebt (default dingetjes, compiler, enz), en de rest lekker zelf. Zoals ook in de FAQ staat: de meest veilige distro kun je zelf onveilig maken, maar een onveilige (hoewel ik dat van redhat niet vindt) kun je ook veilig maken.
T'is maar net wat je gewend bent, waar je de voorkeur aan geeft.
Maar als je er wat langer over wilt doen & want meer wilt moeten doen, installeer dan Slackware..
T'is maar net wat je gewend bent, waar je de voorkeur aan geeft.
Maar als je er wat langer over wilt doen & want meer wilt moeten doen, installeer dan Slackware..
Mijn mening: Slackware. Kaal, strak,
stabiel, alles handmatig. Kortom: heerlijk!
[edit]
enig minpuntje: geen RPM. Maar die zal je niet nodig hebben voor hetgeen je hem gaat gebruiken
stabiel, alles handmatig. Kortom: heerlijk!
[edit]
enig minpuntje: geen RPM. Maar die zal je niet nodig hebben voor hetgeen je hem gaat gebruiken
Ik frut, dus ik epibreer
het wordt denk ik slackware. Waar kan ik die downloaden? slackware.com ligt eruit en ik kon zo snel niks anders vinden? Misschien iets voor de FAQ
Verwijderd
Staat 'ie niet op dl.xs4all.nl? (ftp)Op woensdag 25 juli 2001 10:33 schreef Magio het volgende:
het wordt denk ik slackware. Waar kan ik die downloaden? slackware.com ligt eruit en ik kon zo snel niks anders vinden? Misschien iets voor de FAQ
Verwijderd
ff gekeken: hij staat op dl.xs4all.nl. pub/mirror/slackware. Die's sneller dan linux iso 
ftp://dl.xs4all.nl/pub/mirror/slackware/slackware-8.0/isos/install.iso
ftp://dl.xs4all.nl/pub/mirror/slackware/slackware-8.0/isos/install.iso
Verwijderd
probeer ftp.nl.uu.net, die is best snel:
[root@oxonium public] # wget ftp://ftp.nl.uu.net/pub/mirrors/ftp.kernel.org/linux/kernel/v2.4/linux-2.4.7.tar.gz
<knip hele boel output>
26650K -> .......... .......... .......... .. [100%]
10:40:28 (3.30 MB/s) - `linux-2.4.7.tar.gz' saved [27322566]
Dat is voor mij de unix mirror. Alles staat er snel op en hun verbinding is goed.
edit: Die kernel-download-actie was slechts een benchmark om te kijken welke mirror het snelste was.
[root@oxonium public] # wget ftp://ftp.nl.uu.net/pub/mirrors/ftp.kernel.org/linux/kernel/v2.4/linux-2.4.7.tar.gz
<knip hele boel output>
26650K -> .......... .......... .......... .. [100%]
10:40:28 (3.30 MB/s) - `linux-2.4.7.tar.gz' saved [27322566]
Dat is voor mij de unix mirror. Alles staat er snel op en hun verbinding is goed.
edit: Die kernel-download-actie was slechts een benchmark om te kijken welke mirror het snelste was.
Goed, voor meer informatie kan je nog de faq van NWOS lezen.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()