Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:48
Hallo allen,

Ik heb in december 2018 een Logitech G430 Headset gekocht bij Alternate. Dezelfde headset had ik hiervoor ook en daar heb ik ruim 3,5 jaar mee gedaan, en aangezien ik er wel tevreden over was, heb ik nadat deze eindelijk een keer kuren begon te tonen, gewoon dezelfde gekocht.

Jammer alleen dat nu, iets meer dan 3 maanden later de linker oorschelp begon te scheuren en uiteindelijk is afgebroken

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U54X7YD.jpg

Ik heb gelijk Alternate gemailed, want zover ik weet, als een product binnen 6 maanden kapot gaat (bij normaal gebruik), moet deze gewoon vervangen worden. Maar Alternate antwoord met de volgende mail:
Vriendelijk bedankt voor uw email.

Het spijt mij te vernemen dat u headset een defect vertoont. Echter valt dit soort schade volgens de fabrikant niet onder de garantie omdat dit als gebruikersschade word te gezien. Hierdoor is het niet mogelijk de headset mee te nemen in het garantietraject.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Iemand advies wat ik moet doen, of hebben ze gelijk?
Bewijslast bij ondeugdelijk product
Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.

Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.

Rijksoverheid.nl

[ Voor 4% gewijzigd door NyteMyre op 20-03-2019 16:09 ]

Beste antwoord (via NyteMyre op 08-04-2019 10:59)

• W4R71G3R
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-09 16:39
Hey ik had headset probleem g933 na 2 jaar was ie 2 dagen over garantie ik belde coolblue op daar gekocht en ze zeiden dat ze hem wel konden reparen toen ikz ei dat ie 1x was gevallen geen beschadiging wel intern tja toen was de maat vol en kon dat niet meer ( voorheen moest ik dan wel betalen en geluk hebben ) dus ik zeg oh oke dan bel ik wel logitech kijken wat hun zeggen en coolblue zei : doen ze toch niet dus houd maar op... Dus ik Logitech bellen en ik heb wel wat van logitech een muismat g640 een g502 muis een g910 toetsen bord had de g430 headset ook maar nu g933 en vervolgends zegt logitech nadat ik wel heb gezegt dat ik dat heb .. die zegt oke we gaan overleggen en voila nieuwe gekregen 100% gratis 3 dagen na garantie je moet je oude headset wel houden voor maand voor eventuele tests als ze willen ( heb al mouse pads ook gratis gehad voor de muis ) nou dus negeer de verkoper want dat heb ik vermeld en logitech vond het al vreemd dat ze dat niet deden behalve tegen een prijs .. logitech doet gratis enisgte wat je wel nodig heb dat vragen ze je dus Vergeet alternate service en vraag bij Logitech ! en wss krijg je een nieuwe als je ook vermeld van je vorige heeadset die je al 3.5 jaar heb ( altijd bonus voor logitech ) ;) Succes ! O-) O-) _/-\o_ Logitech _/-\o_ O+

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Dat zou ik ook zeggen als ik Alternate was, als jij dit slikt zijn ze van een hoop gedoe af. Alternate moet, of ze nu willen of niet, gewoon dat ding opsturen naar Logitech. Vervolgens moet Logitech aantonen dat het oneigenlijk gebruikt is. Dat kunnen ze op een foto niet zien, dus Alternate of Logitech probeert je af te wimpelen. Pas na onderzoek van Logitech kunnen ze met een gedegen antwoord komen.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Misschien kan @Alternate.nl hier uitleggen hoe ze adhv een foto kunnen beoordelen waardoor de headset is stuk gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Flimovic schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:16:
Dat zou ik ook zeggen als ik Alternate was, als jij dit slikt zijn ze van een hoop gedoe af. Alternate moet, of ze nu willen of niet, gewoon dat ding opsturen naar Logitech. Vervolgens moet Logitech aantonen dat het oneigenlijk gebruikt is. Dat kunnen ze op een foto niet zien, dus Alternate of Logitech probeert je af te wimpelen. Pas na onderzoek van Logitech kunnen ze met een gedegen antwoord komen.
Ja dat denk ik dus ook. Even gereageerd met de volgende mail
Bedankt voor uw antwoord.

Het gaat hier om een product dat binnen 4 maanden gebreken toont. Hetzelfde product heb ik hiervoor 3,5 jaar probleemloos gebruikt, dus ik kan er van verwachten dat hetzelfde type product dezelfde eigenschappen bezit die voor normaal gebruik nodig zijn. Daarvan is in dit geval geen sprake. Ik hoefde er, gezien de prijs en de ouderdom, niet van uit te gaan dat dit probleem zou ontstaan.

Met vriendelijke groet,
Stukje copy-paste van de consumentenbond voorbeeld brief :P
Ondertussen ook even de vraag direct naar Logitech gestuurd.
Gadgeteer schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:31:
Misschien kan @Alternate.nl hier uitleggen hoe ze adhv een foto kunnen beoordelen waardoor de headset is stuk gegaan?
Ziet er niet echt uit als een actief account

[ Voor 10% gewijzigd door NyteMyre op 20-03-2019 17:11 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• W4R71G3R
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 04-09 16:39
Hey ik had headset probleem g933 na 2 jaar was ie 2 dagen over garantie ik belde coolblue op daar gekocht en ze zeiden dat ze hem wel konden reparen toen ikz ei dat ie 1x was gevallen geen beschadiging wel intern tja toen was de maat vol en kon dat niet meer ( voorheen moest ik dan wel betalen en geluk hebben ) dus ik zeg oh oke dan bel ik wel logitech kijken wat hun zeggen en coolblue zei : doen ze toch niet dus houd maar op... Dus ik Logitech bellen en ik heb wel wat van logitech een muismat g640 een g502 muis een g910 toetsen bord had de g430 headset ook maar nu g933 en vervolgends zegt logitech nadat ik wel heb gezegt dat ik dat heb .. die zegt oke we gaan overleggen en voila nieuwe gekregen 100% gratis 3 dagen na garantie je moet je oude headset wel houden voor maand voor eventuele tests als ze willen ( heb al mouse pads ook gratis gehad voor de muis ) nou dus negeer de verkoper want dat heb ik vermeld en logitech vond het al vreemd dat ze dat niet deden behalve tegen een prijs .. logitech doet gratis enisgte wat je wel nodig heb dat vragen ze je dus Vergeet alternate service en vraag bij Logitech ! en wss krijg je een nieuwe als je ook vermeld van je vorige heeadset die je al 3.5 jaar heb ( altijd bonus voor logitech ) ;) Succes ! O-) O-) _/-\o_ Logitech _/-\o_ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Nieuw antwoord van alternate na mijn laatste mail
Vriendelijk bedankt voor uw reactie.
Daar het defect duidt op user-abuse, kunnen wij u geen garantietraject aanbieden. Onze excuses voor het ongemak.
@W4R71G3R Klinkt goed. Ik had ooit wel eens Logitech gebeld omdat ik nergens meer een MX518 muis kon kopen, en toen hebben ze mij gratis een G400s (de opvolger volgens hun) opgestuurd

[ Voor 35% gewijzigd door NyteMyre op 20-03-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Inderdaad; gewoon Logitech eens proberen.

Mijn baas had een paar toetsenbord/muis sets aangeschaft en niet aan de dongle gedacht. Dus 2 dongels zijn met oud papier mee gegaan. Zelf een unifi receiver aangeschaft,blijkt net dit type keyboard/muis combo de nano receiver nodig te hebben.

Contact met Logitech, en 2 nieuwe dongels gekregen. After sales vind ik echt geweldig bij Logitech.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:04
Alternate moet dit gewoon oplossen want zij zijn de verkopende partij in deze, zo niet moeten zij met bewijs komen dat het om user abuse gaat, de bewijslast ligt bij Alternate.
Je kunt proberen Logitech te contacteren om het voor je op te lossen, maar zij zijn niet verplicht jou te helpen.
In het vervolg kan ik je aanraden niet meer te bestellen bij Alternate, zéér klantonvriendelijk.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Ik heb 8 jaar lang geen problemen gehad met Alternate. Ook met producten retourneren altijd vlekkeloos gegaan. Dit is de eerste keer dat ik met een kapot product kom aankloppen. Ik had in ieder geval wat meer hulp verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

"Bewijs" hoeft geen wiskundig bewijs te zijn, maar gewoon een onderbouwing. Zij onderbouwen dat dit door jezelf veroorzaakt is, omdat dit soort schade volgens hun alleen door gebruikersscade optreedt. Je verweer "ik mag X van het product verwachten" werkt dan dus ook niet, omdat je helemaal niks kan verwachten bij zelfveroorzaakte schade. Je kunt er dus tegenin gaan door te zeggen dat je het product normaal hebt gebruikt, en nooit hebt laten vallen of hebt verbogen, en dat van onjuist gebruik geen sprake kan zijn.

Nou is de kans klein dat ze je gelijk gaan geven, maar als je niet bang bent voor een lang gevecht is dat het startpunt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Ik blijf in ieder geval in mijn mails benadrukken dat ik de headset normaal heb gebruikt (en dat is ook zo) en hij is in die paar maanden dat ik hem had nog nooit gevallen.

Daar tegenover staat dat ik de headset die ik hiervoor had vaak genoeg is gevallen in de tijd dat ik hem had en nooit iets is afgebroken.

-edit-

Tijdens het schrijven van deze comment krijg ik nu een mail van Alternate dat ze er naar zullen kijken, maar dat ik geen verwachtingen hoef te hebben dat de conclussie anders wordt
In een aparte e-mail stuur ik u een retourformulier toe. Mijn collega's zullen dan bij inname nogmaals beoordelen of wij dit in behandeling kunnen nemen, u dient er echter rekening mee te houden dat hierbij dezelfde conclusie wordt getrokken. Het product zal in dit geval weer worden teruggestuurd.

[ Voor 42% gewijzigd door NyteMyre op 21-03-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:04
NyteMyre schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 09:19:
Ik heb 8 jaar lang geen problemen gehad met Alternate. Ook met producten retourneren altijd vlekkeloos gegaan. Dit is de eerste keer dat ik met een kapot product kom aankloppen. Ik had in ieder geval wat meer hulp verwacht
Het gaat dus juist om de aftersales, de rest is op zich prima gezien de reviews: https://tweakers.net/shop...nate-punt-nl/shopreviews/
Maar je ziet daar gewoon dat zodra je met iets aankomt waarbij het om ook maar enige wijze betwistbaar of aantoonbaar is dat de gebruiker de " schuldige " is / kan zijn, dat ze dan moeilijk doen of niks meer voor je kunnen betekenen.
Met zo'n winkel zou ik geen zaken willen doen.
Er zitten casussen bij ( en nu ga ik wel even uit van dat het helemaal klopt zoals in de reviews staat ) waarbij het overduidelijk is dat Alternate een ( kostenloze ) oplossing moet bieden maar er alsnog voor kiest dit niet te doen.

In jouw geval zouden ze toch ook écht tot reparatie/vervanging over moeten gaan, zoniet moeten ze dus met keiharde bewijzen aankomen dat jij de schade buiten normaal gebruik om hebt veroorzaakt.
Dit is erg moeilijk te bewijzen aangezien de consument erg goed beschermd is en zeker ook gezien het voorval is opgetreden binnen de eerste 6 maanden, de wet gaat er dan al vanuit dat het product an sich ondeugdelijk is en de bewijslast ligt bij de verkoper.
Hopelijk komt Alternate ook tot die conclusie en geven ze jou alsnog een passende oplossing.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max-Imus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-08 19:54
dit schijnt volgens de Logitech fora vaker voor te komen, zou dat nog eens sturen naar je contact bij de klantenservice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NyteMyre
Max-Imus schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 12:24:
dit schijnt volgens de Logitech fora vaker voor te komen, zou dat nog eens sturen naar je contact bij de klantenservice
Wat precies? Dat het oorschelp afbreekt?
Heb je daar wat links van voor me?

-edit-

Even eigen zoektocht gedaan en inderdaad wat draadjes gevonden:

- https://community.logitec...0-plastic-sidepiece-broke
- https://community.logitec...g430-sidepiece-broken-off
- https://community.logitec...small-plastic-piece-broke
- https://community.logitec...oken-plastic-in-sidepiece
- https://community.logitec...ed-hinges-from-normal-use
- https://community.logitec...2/g430-plasic-joint-broke

[ Voor 51% gewijzigd door NyteMyre op 21-03-2019 16:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NyteMyre
Ondertussen een mailtje van Logitech zelf ontvangen nadat ik wat foto's had vestuurd van de schade.
Beste,

Helaas hebben wij geen G430 meer op voorraad. Wij zouden u dus een G432 willen aanbieden.

Graag horen wij of u hiermee akkoord gaat.
Holy shit, bieden ze me nu gewoon weer een upgrade aan :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Nibbz

Postmaster General

NyteMyre schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:02:
Ondertussen een mailtje van Logitech zelf ontvangen nadat ik wat foto's had vestuurd van de schade.

[...]

Holy shit, bieden ze me nu gewoon weer een upgrade aan :o
Mooi dat ze dat doen, maar toch wel erg jammer dat je daarvoor een aantal keren contact met ze moet opnemen.

13:37

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NyteMyre
Logitech heb ik maar 1x gemailed, en toen vroegen ze wat foto's van het defect, en bieden dit gelijk aan.

Alternate deed erg moeilijk en wilde niet eens kijken naar de headset totdat ik met wetsartikelen begon te gooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TropischFruit
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-10-2023
NyteMyre schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:07:
Logitech heb ik maar 1x gemailed, en toen vroegen ze wat foto's van het defect, en bieden dit gelijk aan.

Alternate deed erg moeilijk en wilde niet eens kijken naar de headset totdat ik met wetsartikelen begon te gooien
After sales van Logitech is erg goed. Zelf had ik een speaker van de Z906 die er mee gestopt was, eindstand kreeg ik een compleet nieuwe set toegestuurd en hoefde de oude niet eens terug te sturen 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@W4R71G3R Volgens mij is je toetsenbord stuk. Iig de interpunctie doet het niet.

@NyteMyre De aftersales van Logitech is erg goed, maar ook niet altijd. Zelf een speakerset met plopjes gehad, maar uiteindelijk waarbij heel veel mensen ze zo konden omruilen etc krijg ik toch een nee. Verder draait hij nu goed etc, dus dat maakt verder niet uit.
Met dure in ears van ultimate ears (onderdeel van Logitech) werden zonder gezeur omgeruild voor nieuwere en inderdaad oude mocht ik houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20

HugoBoss1985

Xenotech

Hier exact dezelfde ervaring:

-Dit is een van de redenen waarom ik geen slijtage/defect gevoelige producten meer bij Alternate koop.

-Logitech is vaak wat traag met reageren maar ik wordt hier altijd uitstekend geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:31
NyteMyre schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:07:

Ik heb zelf 75% korting gekregen toen ik zelf cola gooide over mijn 1 jaar oude toetsenbord. Logitec aftersale is samen met BV Intel echt geweldig. En regel het ook vaak direct met hun.(wel even melden bij de verkoper).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:15

vhal

ಠ_ಠ

Jammer dat @Alternate.nl er lekker makkelijk mee weg komt om deze casus niet echt in behandeling te willen nemen. Neem je verantwoording als bedrijf zijnde en schuif het niet terug als de spreekwoordelijke doos naar de klant om vervolgens een 'last resort' middel in te zetten 'dat we er naar gaan kijken maar we sturen het 99% gewoon weer terug want user abuse'.

+1 voor Logitech zou ik zeggen...

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 22-03-2019 14:13 ]

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

@NyteMyre Ik zou een negatieve shop review plaatsen. Is het enige wat je zo kan doen. Liefst natuurlijk op zoveel mogelijk plekken. Dat @Alternate.nl je niet wil help is echt bijzonder schraal en zelfs onwettelijk.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 08:09
NyteMyre schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:09:
Jammer alleen dat nu, iets meer dan 3 maanden later de linker oorschelp begon te scheuren en uiteindelijk is afgebroken

[...]
Je vertelt dat de oorschelp begon te scheuren. Dat was dan ook het moment geweest om contact te zoeken. Het lijkt alsof je nu gewoon door bent gegaan met gebruiken terwijl je wist dat er een scheur in was gekomen. Niet vreemd dat het garantietraject wordt afgewezen. Wellicht was het anders verlopen als je eerder aan de bel had getrokken.

[ Voor 26% gewijzigd door Lumics op 22-03-2019 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
Lumics schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:54:
Je vertelt dat de oorschelp begon te scheuren. Dat was dan ook het moment geweest om contact te zoeken. Het lijkt alsof je nu gewoon door bent gegaan met gebruiken terwijl je wist dat er een scheur in was gekomen. Niet vreemd dat het garantietraject wordt afgewezen. Wellicht was het anders verlopen als je eerder aan de bel had getrokken.
Dit was echt in 1 week 2 weken tijd.
Begin maart vielen mij de scheurtjes op, en deze week was ie afgebroken

[ Voor 8% gewijzigd door NyteMyre op 22-03-2019 18:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NyteMyre
En exact 7 dagen later heb ik een G432 binnen van Logitech Support

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/efJvqK1.png

Nu is de morele vraag, zal ik mijn kapotte headset nog voor onderzoek naar Alternate sturen? Daar staat m'n retourverzoek nog open en ik heb de kapotte headset nog.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@NyteMyre Ik zou iig de correspondentie met Logitech naar Alternate sturen en dat ze hem af mogen melden. Bedankt voor niets zeg maar. Ook die links naar het forum van Logitech.
Het heeft weinig nut om de oude op te sturen daar je al een vervangend exemplaar hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
[b]Arunia in "Logitech G430 oorschelp breekt na 3 maanden af"
Het heeft weinig nut om de oude op te sturen daar je al een vervangend exemplaar hebt gekregen.
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of ze alsnog garantie willen geven nadat ze het "product nader beoordeeld hebben." Maar inderdaad is het eerlijkste wat ik kan doen natuurlijk gewoon de RMA afzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@NyteMyre Alternate leest hier mee, iemand had al hun account gelinkt hier.
Verder zou ik dat nooit doen. @Arunia Geeft een goed advies wat je kan doen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NyteMyre
Nou toch maar weer eerlijke jan gespeeld en de RMA geannuleerd.
Bedankt iedereen in ieder geval voor de reacties. En top support van Logitech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:31
NyteMyre schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:56:
Wat je wel kan doen is hem hier voor bv een 10tje op V&A zetten. Genoeg handige mensen die er wel iets mee kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48
NyteMyre schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:56:
Je krijgt een upgrade (!) van Logitech en dan denk je er ook nog over na om je kapotte headset bij Alternate te gaan proberen te ruilen? 8)7

Schrijf alsjeblieft een paar slechte reviews over Alternate zodat zij hun belachelijke aftersales voelen, maar laat het daarbij.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:42

rickysedai

Whoop whoop

Kijk, dat is hoe aftersales in mijn beleving moet zijn. Ik heb meerdere Logitech producten in huis en ook wel eens wat kapot gehad. Logitech was altijd super coulant en snel. Ik heb tot 2x toe een nieuwe afstandsbediening gekregen en toen de derde ook stuk ging (na in totaal een jaar of vijf) heb ik maar een nieuwe gekocht. Die ik overigens ook alweer een paar jaar met plezier gebruik.
Mijn oproep zou zijn om alsjeblieft geen misbruik te maken van deze topservice. Hoe meer mensen dat doen, des te eerder ze daar natuurlijk mee stoppen.

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NyteMyre
LuPo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:30:
[...]
Je krijgt een upgrade (!) van Logitech en dan denk je er ook nog over na om je kapotte headset bij Alternate te gaan proberen te ruilen? 8)7
Dat heb ik niet gezegd. Ik wilde vooral weten of ze een garantieproces wilde starten na de headset gezien te hebben. Want volgens Alternate, en ik citeer, "valt dit soort schade volgens de fabrikant niet onder de garantie omdat dit als gebruikersschade word te gezien". Wat dus niet waar blijkt te zijn want Logitech gaf zonder moeite een vervanger. Natuurlijk zal het wel te maken hebben dat het veel goedkoper is voor Logitech om een nieuwe headset te verzenden dan een retail winkel.

Als ze toch een garantie wilden geven had ik nog kunnen zeggen dat ik al een vervanger had ontvangen van Logitech zelf. En wilde ze het niet, kon ik altijd nog zeggen dat Logitech het wel wilde.

Maar ik heb de RMA geannuleerd en in de mail gezegd dat ik teleurgesteld in Alternate. Ben al ruim 8 jaar klant bij ze, en dit is de eerste keer dat ik problemen met ze heb gehad.

----

Even iets totaal anders. Die G432 werkt niet met de Logitech Gaming Software, en je moet de nieuwere G Hub gebruiken. Maar daar wordt de headset niet herkend en kan ik hem dus niet instellen |:(

Hij doet het wel (NADAT ik drivers van de headset heb ge rollbacked in Device Manager EN LGS had geuninstalled, want anders had ik geen audio), maar de hoge tonen zijn wat... hoog. Een geweer schieten in Apex Legends doet gewoon pijn in m'n oren

Maar gegeven paard...ik zal niet verder klagen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48
NyteMyre schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:54:
[...]

Dat heb ik niet gezegd. Ik wilde vooral weten of ze een garantieproces wilde starten na de headset gezien te hebben. Want volgens Alternate, en ik citeer, "valt dit soort schade volgens de fabrikant niet onder de garantie omdat dit als gebruikersschade word te gezien". Wat dus niet waar blijkt te zijn want Logitech gaf zonder moeite een vervanger. Natuurlijk zal het wel te maken hebben dat het veel goedkoper is voor Logitech om een nieuwe headset te verzenden dan een retail winkel.

Als ze toch een garantie wilden geven had ik nog kunnen zeggen dat ik al een vervanger had ontvangen van Logitech zelf. En wilde ze het niet, kon ik altijd nog zeggen dat Logitech het wel wilde.

Maar ik heb de RMA geannuleerd en in de mail gezegd dat ik teleurgesteld in Alternate. Ben al ruim 8 jaar klant bij ze, en dit is de eerste keer dat ik problemen met ze heb gehad.

[...]
Je hebt het eerder hier over "morele vraag" en "eerlijke jan". Dan is het voor mij wel duidelijk wat je (mogelijke) bedoeling is/was eigenlijk... Maar maakt niet uit.

Schrijf gewoon die negatieve reviews, want ik vind ook dat Alternate hier verachtelijk te werk gaat! De enige manier om dat af te straffen is door middel van eerlijke reviews hoe het gelopen is.

En uiteraard veel plezier met je nieuwe headset :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Pagina: 1