Hallo allen,
Ik heb in december 2018 een Logitech G430 Headset gekocht bij Alternate. Dezelfde headset had ik hiervoor ook en daar heb ik ruim 3,5 jaar mee gedaan, en aangezien ik er wel tevreden over was, heb ik nadat deze eindelijk een keer kuren begon te tonen, gewoon dezelfde gekocht.
Jammer alleen dat nu, iets meer dan 3 maanden later de linker oorschelp begon te scheuren en uiteindelijk is afgebroken

Ik heb gelijk Alternate gemailed, want zover ik weet, als een product binnen 6 maanden kapot gaat (bij normaal gebruik), moet deze gewoon vervangen worden. Maar Alternate antwoord met de volgende mail:
Ik heb in december 2018 een Logitech G430 Headset gekocht bij Alternate. Dezelfde headset had ik hiervoor ook en daar heb ik ruim 3,5 jaar mee gedaan, en aangezien ik er wel tevreden over was, heb ik nadat deze eindelijk een keer kuren begon te tonen, gewoon dezelfde gekocht.
Jammer alleen dat nu, iets meer dan 3 maanden later de linker oorschelp begon te scheuren en uiteindelijk is afgebroken

Ik heb gelijk Alternate gemailed, want zover ik weet, als een product binnen 6 maanden kapot gaat (bij normaal gebruik), moet deze gewoon vervangen worden. Maar Alternate antwoord met de volgende mail:
Iemand advies wat ik moet doen, of hebben ze gelijk?Vriendelijk bedankt voor uw email.
Het spijt mij te vernemen dat u headset een defect vertoont. Echter valt dit soort schade volgens de fabrikant niet onder de garantie omdat dit als gebruikersschade word te gezien. Hierdoor is het niet mogelijk de headset mee te nemen in het garantietraject.
Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Bewijslast bij ondeugdelijk product
Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.
Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.
Rijksoverheid.nl
[ Voor 4% gewijzigd door NyteMyre op 20-03-2019 16:09 ]