"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Verwijderd
koop gewoon een Ultra100(115 piek) en bouw die ff om naar FastTrak100..stelt echt nix voor...gebruik maar ff de search voor meer info...
iddOp woensdag 25 juli 2001 10:01 schreef iGadget het volgende:
Ik kan goedkoop aan een Promise FastTrack 66 kaartje komen, is dit een aanrader? Ik wilde er 2x 40GB IBM 60GXP aan hangen, en dan 't liefst onder linux. Maar die schijven zijn dus UDMA100, en dat kaartje 'maar' UDMA66. Nou kom ik zelf in RAID 0 waarschijnlijk niet boven de 66MB/sec uit, maar het staat mij bij dat UDMA100 nog meer voordelen had boven UDMA66...
Your advice would be _much_ appreciated...
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
zou wel eens willen weten wat die extra voordelen van UDMA100 dan zijn, ik denk niet dat je erg veel performance inlevert door de schijven op UDMA66 te draaien, zeker niet omdat je toch een RAID setup gaat bouwen. Misschien scheelt het 5 tot 15 % (vergeleken bij maximale performance van de harddisks) maar daar zou ik me niet teveel van aantrekken (zeker niet door de RAID setup
)
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Fatboy_of_Nirvana: Ik kan die FastTrack66 voor 75 piek krijgen... is udma100 die meerprijs (en ombouwgezeik) waard?
Als het een echte is (geen ombouw dus, maar met boekjes en software enzo) zou ik het wel toen. Tis een goed kaartje en het verschil met 100 merk je volgens mij toch niet zo.
Alleen werkte die Fasttrack niet zo goed in Linux volgens mij.. zelf heb ik hem alleen in FreeBSD geprobeerd (en daar werkt ie perfect).
Alleen werkte die Fasttrack niet zo goed in Linux volgens mij.. zelf heb ik hem alleen in FreeBSD geprobeerd (en daar werkt ie perfect).
Het is de originele, met handleiding, drivers enz, dus dat zit wel goed. Hoe istie in FreeBSD gesupport, met een add-on of direct vanuit de kernel? Ik wilde eigenlijk Progeny Debian gaan gebruiken, maar als alleen FreeBSD 'm goed ondersteunt...
Verwijderd
de ene test laat niet veel verschil zien, de ander wel...en er is geen ombouw gezeik....2 draadjes en 2 weerstandjes solderen en ff de bios flashen...that's it....hier werkt het prima....Op woensdag 25 juli 2001 19:02 schreef iGadget het volgende:
Fatboy_of_Nirvana: Ik kan die FastTrack66 voor 75 piek krijgen... is udma100 die meerprijs (en ombouwgezeik) waard?
Pagina: 1