Keuze tussen 2 RTX2080

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bas_Sl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-04-2020
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
#ProductPrijsSubtotaal
1KFA2 GeForce RTX 2080 EX (1-Click OC)€ 736,29€ 736,29
1Zotac Gaming GeForce RTX 2080 Twin Fan€ 743,15€ 743,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.479,44

Wat is je budget?
N.v.t.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zotac ken ik, het andere merk niet

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Door een actie van vandaag wil ik 1 van de volgende twee gpu's kopen. Die van Zotac is 12 euro duurder. Ik weet niet of dit het waard is en of dit slim is. Ik vind de andere ook mooi omdat die RGB fans heeft. Maar komt hoogs waarschijnlijk toch is een sleeper case.

Nu mijn vraag: is het waard om 12 euro meer te betalen voor de zotac en zo ja hoezo.

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19:58
De Zotac heeft iets hogere turbokloks.
De KFA2 is langer, hoger en breder en gebruikt 3 slots ipv 2.
Aantal en type uitgangen is gelijk, allebei actieve koeling.
Heb je zelf benchmarks gevonden?

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-01 13:39
Het enige verschil wat ik kan vinden is dat de Zotac heel iets sneller is met de turbo instelling

Edit: @SpeedQber was me net voor.

maar het klopt inderdaad wat hij zegt. de KFA heeft er ook RGB inzitten en dat heeft volgens mij de Zotac niet?

Edit 2:

Zotac: 4096x2160 (Cinema 4K)

KFA2: 3840x2160 (4K)

de Zotac heeft dus Cinema 4K en de KFA niet.

ik zelf vind als die pas de KFA er wel super uitzien (ben dan ook gevoelig voor RGB)

[ Voor 74% gewijzigd door Knee-Buckler op 20-03-2019 14:41 ]

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:01
Je wilt ze bestellen bij Max-ICT? Check het topic over Max-ict hier ergens anders eerst even en bedenk daarna of je er nog steeds wilt bestellen.

• Knee-Buckler
.Maarten schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:40:
Je wilt ze bestellen bij Max-ICT? Check het topic over Max-ict hier ergens anders eerst even en bedenk daarna of je er nog steeds wilt bestellen.
Dat zag ik nu pas....

verwachte levertijd 12 dagen......

Dat staat bij MAC-ICT gelijk aan dat het NOOIT geleverd gaat worden, en veel gezeik gaat krijgen om je geld terug te krijgen.

• Bas_Sl
.Maarten schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:40:
Nee bij een Duitse zakelijke aanbieder. Die ik ken via een kennis. Die vandaag een sale hebben in computer parts.
Knee-Buckler schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:38:
Het enige verschil wat ik kan vinden is dat de Zotac heel iets sneller is met de turbo instelling

Edit: @SpeedQber was me net voor.

maar het klopt inderdaad wat hij zegt. de KFA heeft er ook RGB inzitten en dat heeft volgens mij de Zotac niet?

Edit 2:

Zotac: 4096x2160 (Cinema 4K)

KFA2: 3840x2160 (4K)

de Zotac heeft dus Cinema 4K en de KFA niet.

ik zelf vind als die pas de KFA er wel super uitzien (ben dan ook gevoelig voor RGB)
Ik zie ook dat de Zotac iets sneller is maar zou ik dit niet kunnen aanpassen met MSI afterburner. Die KFA2 heeft inderdaad RGB dat lijkt me wel leuk.

Wat wordt met dat Cinema 4k bedoeld? Is dat extra geld waard?

Ook heb ik ook niet echt goede bencmarks kunnen vinden helaas. KFA2 is geloof ik ook veel geliefd in duitsland. Want bijna alles wat ik er over vond was in het duits.

In iedergeval alvast bedankt :)

Edit 1:
SpeedQber schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:38:
De Zotac heeft iets hogere turbokloks.
De KFA2 is langer, hoger en breder en gebruikt 3 slots ipv 2.
Aantal en type uitgangen is gelijk, allebei actieve koeling.
Heb je zelf benchmarks gevonden?
Zorg dit nu ook voor betere coolprestatie omdat die groter is?

[ Voor 12% gewijzigd door Bas_Sl op 20-03-2019 14:47 ]

• Knee-Buckler
Belangrijkste is om te kijken of die grote KFA kaart in je kast past qua afmeting..

Het verschil in snelheid is nihil, en volgens mij is dat vrij eenvoudig aan te passen ;)

Wat betreft de resolutie kan ik je zo geen antwoord op geven heb er nog niet naar gekeken. (het lijkt een ultra wide 4K te zijn, als ik de resolutie zie).
Bas_Sl schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:46:
[...]

Nee bij een Duitse zakelijke aanbieder. Die ik ken via een kennis. Die vandaag een sale hebben in computer parts.

[...]

Ik zie ook dat de Zotac iets sneller is maar zou ik dit niet kunnen aanpassen met MSI afterburner. Die KFA2 heeft inderdaad RGB dat lijkt me wel leuk.

Wat wordt met dat Cinema 4k bedoeld? Is dat extra geld waard?

Ook heb ik ook niet echt goede bencmarks kunnen vinden helaas. KFA2 is geloof ik ook veel geliefd in duitsland. Want bijna alles wat ik er over vond was in het duits.

In iedergeval alvast bedankt :)

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:11
Kwa performance maken ze elkaar weinig, ik zou meer kijken naar grootte en geluid.

Trouwens wanneer er bij staat levering verwacht binnen 12 dagen, staat dat vaak gelijk aan nooit geleverd krijgen of in ieder geval niet voor die prijs, dat gezeik heb ik vaak met webshops en kost het weer de moeite om je geld uiteindelijk terug te krijgen.

De webshops met voorraad tonen een prijs ver daarboven het bedrag van max-ict dus ik weet het zo nog niet.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Bas_Sl
Knee-Buckler schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:48:
Belangrijkste is om te kijken of die grote KFA kaart in je kast past qua afmeting..

Het verschil in snelheid is nihil, en volgens mij is dat vrij eenvoudig aan te passen ;)

Wat betreft de resolutie kan ik je zo geen antwoord op geven heb er nog niet naar gekeken. (het lijkt een ultra wide 4K te zijn, als ik de resolutie zie).

[...]
De case die ik gebruik is de Fractal Design Meshify C, dus ik denk dat beide kaarten er wel inpassen.

Dus als ik het goed begrijp kan de KFA geen Cinema 4k aan of zou dit gewoon niet zijn uitgetest?

Edit 1: het gaat niet om Max ICT, ze zijn goedkoper dan via Max. Komen beide uit duitsland waar KFA ook populairder moet zijn.

Mijn voorkeur gaat naar de KFA omdat die goedkoper is en RGB heeft en misschien iets grotere koelblokken. Geluid kom ik wel overheen. Wat me wel aan het twijfelen maakt is dat "Cinema 4k"

Edit 2: @Knee-Buckler bedankt tot nu toe toch nog een extra vraag wat een beetje offtopic vraag maar het is zo'n kleine vraag dat ik daar geen nieuw account voor wil aanmaken. Zou de volgende koeler in mijn Meshify C passen. Ik geloof van wat ik zelf gezocht heb wel maar ik weet dat die heel groot is. Plus hij is best prijzig. Ik weet niet of die zoveel geld waard is om het volle potentie van de ryzen 2700 te unlocken (Heb voor de 2700 gekozen omdat die in de aanbieding was voor 203).

[ Voor 39% gewijzigd door Bas_Sl op 20-03-2019 15:15 ]

• SpeedQber
Ga je 4k nodig hebben?
Heb je op de websites van de fabrikanten de specs gezocht?
Een groter koelblok betekent meestal betere koeling, maar de fans en hun rpm zijn ook heel belangrijk daarin.
@Bas_Sl 'de volgende koeler' , ik zie geen koeler.

• Bas_Sl
SpeedQber schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:03:
Ga je 4k nodig hebben?
Heb je op de websites van de fabrikanten de specs gezocht?
Een groter koelblok betekent meestal betere koeling, maar de fans en hun rpm zijn ook heel belangrijk daarin.
@Bas_Sl 'de volgende koeler' , ik zie geen koeler.
Oh daar is wat mis gegaan. Misschien wel is op me 4k scherm aansluiten als er feestjes zijn ect.
Hier de cooler:
#ProductPrijsSubtotaal
1Noctua NH-D15 SE-AM4€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 80,95

• SpeedQber
Dat is een flinke CPU koeler. Mijn eerste reactie is dat je een goedkopere moet nemen.
Deze test is van okt 2018:
https://nl.hardware.info/...erkoelers-voor-elk-budget
Pagina: 1