Welke splitter heb ik nodig ??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.J.Koerselman
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-07 17:14
Beste Tweakers,
Ik ben nu met een soort van 3dio project bezig. Nu heb ik 2 knoop microfoontjes waarvan ik er een voor links audio wil gebruiken en de ander voor rechts audio. Nu heb ik daar (als goed is ) een splitter voor nodig zodat ik van 2 uitgangen 1 uitgang krijg.

Welke of wat voor een splitter heb ik daarvoor nodig??
(Let op dat ik het geluid van de microfoontjes gescheiden wil houden )

EDIT: het opnemen van de audio wil ik met een camera , telefoon en pc gaan proberen. Zo te horen aan jullie reacties zou een Line - in van de pc wel moeten werken toch ?

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!
Alexander

[ Voor 16% gewijzigd door A.J.Koerselman op 20-03-2019 21:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 23:18
je kunt ook gewoon de mic in en de line in gebruiken. Dan is het zeker gescheiden. Heb je verder ook geen splitter meer nodig.

Probleem met wat jij voorsteld is dat een 3.5m eigenlijk joint stereo is. DWZ, de zwarte draad wordt gedeeld. Ik weet niet hoe die microfoontjes werken, maar als het gebalanceerd is dan kan het wellicht niet goed werken met zo'n splittertje

[ Voor 63% gewijzigd door justice strike op 20-03-2019 14:26 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.J.Koerselman
Wat bedoel je precies met een Line in?
(Het idee is trouwens dat het geheel op een telefoon/camera aangesloten wordt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zou handig zijn al je aangeeft welk apparaat je gebruikt om op te nemen.

Als je een beetje handig bent kun je ook zelf een connector solderen. De tip naar het linkerkanaal, midden naar de rechter en de massa samen.

Of zoiets kopen:
https://www.bhphotovideo...._Stereo_Mini_Male_to.html
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51GwxpIyneL._SX425_.jpg

Of dit:
https://www.bax-shop.nl/j...cable-kit-signaalsplitser

Beetje zelf googlen he :P

[ Voor 45% gewijzigd door Fairy op 20-03-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Een splitter zal altijd de signaalroute in tweeen splitsen dus hiermee creeer je geen echt stereobeeld.

Ik heb ooit een stereomicrofoon gemaakt voor de 3.5mm Jack Line/Mic input van een portable MiniDisc.
Dit deed ik met 1 stereo Jack stekker 3.5mm en 2 electret microfoontjes, die kleine dopjes.
Op de electret micirofoons zitten twee aansluitingen, 1 ervan zit aan de behuizing verbonden en is de min.
Het andere contact op de microfoon is de plus.
De plus van de 2 microfoons op de L en R aansluiting van de Jack plug, en beiden minnen op de Ground aansluiting van de Jack plug.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 14:24

M14

Je hebt geen splitter nodig, maar een audio mixer met meerdere kanalen. Zoiets bijvoorbeeld (of een goedkopere variant):
Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/457114/1505420/2202152a/450x450/1534171070Midas_DM12_angle_left.jpg

Iedere mic op een eigen ingangskanaal. Vervolgens kun je gain, toonregeling en panning regelen. Met dat laatste, pan, kun je kiezen in hoeverre het signaal op het linker of rechter kanaal wordt uitgestuurd.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

M14 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:15:
Je hebt geen splitter nodig, maar een audio mixer met meerdere kanalen. Zoiets bijvoorbeeld (of een goedkopere variant):
[Afbeelding]

Iedere mic op een eigen ingangskanaal. Vervolgens kun je gain, toonregeling en panning regelen. Met dat laatste, pan, kun je kiezen in hoeverre het signaal op het linker of rechter kanaal wordt uitgestuurd.
Zolang hij niet aangeeft wat voor apparaat hij gebruikt om op te nemen, kun je hier niets mee helaas. Als hij mobiel wil gaan opnemen (binaural is dat toch?) dan is een grote mixer geen oplossing. Zo'n kabeltje die een jack splitst in 2 mono jacks voor links en recht zou dan kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:20

Jag

Nee dat werkt niet. Outputs kan je niet combineren. Dit is wel soort van les 1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.J.Koerselman
Ten eerste , bedankt allemaal voor de goede hulp. Mijn idee was dus om van 2 aansluitingen 1 aansluiting te maken en die aan te sluiten aan een telefoon of camera om op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:20

Jag

Dat kan dus niet
Niet zonder dat je dat electronisch optelt. Zoals met een mixer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Jag schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 19:00:
Nee dat werkt niet. Outputs kan je niet combineren. Dit is wel soort van les 1 :+
Als je 2 microfoons hebt en je sluit er 1 aan op de tip en de ander op de sleeve, zoals met het kabeltje in mijn voorbeeld, dan heb je toch links en rechts? Dat kan toch? Of heb ik de vraag niet goed begrepen ;)

Edit: Ow wacht, een telefoon, die heeft inderdaad een TRRS en dus maar 1 ingang.

[ Voor 13% gewijzigd door Fairy op 20-03-2019 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Ja dit moet gewoon kunnen, mits de camera/telefoon een stereo mic input heeft, wat veelal niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mikayu schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:23:
Ja dit moet gewoon kunnen, mits de camera/telefoon een stereo mic input heeft, wat veelal niet zo is.
Precies ja, bedacht het me net ook, wat @Jag dus al zei. Daarom vroeg ik eerst ook welk apparaat hij mee opneemt, als het een recorder is, is wat anders dan met een telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 20-03-2019 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Fairy schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 18:26:
[...]

Zolang hij niet aangeeft wat voor apparaat hij gebruikt om op te nemen, kun je hier niets mee helaas. Als hij mobiel wil gaan opnemen (binaural is dat toch?) dan is een grote mixer geen oplossing. Zo'n kabeltje die een jack splitst in 2 mono jacks voor links en recht zou dan kunnen werken.
Dan moet je telefoon een analoge line-in hebben. Wellicht zou dat kunnen met een usb-audio interface. Maargoed, dan is er nog 2x een mic pre-amp nodig. Nog niet echt een oplossing die erg prettig is...

Ik denk dat ik naar een iets professionelere oplossing zou kijken waarbij je meerdere sporen audio kunt opnemen naast video. Eventueel achteraf monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

M14 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:54:
[...]

Dan moet je telefoon een analoge line-in hebben. Wellicht zou dat kunnen met een usb-audio interface. Maargoed, dan is er nog 2x een mic pre-amp nodig. Nog niet echt een oplossing die erg prettig is...

Ik denk dat ik naar een iets professionelere oplossing zou kijken waarbij je meerdere sporen audio kunt opnemen naast video. Eventueel achteraf monteren.
Zoiets? https://www.bax-shop.nl/f...Dh-v0CAcVovBoCR4sQAvD_BwE

Heeft volgens mij een stereo mic ingang. En betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Fairy schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:57:
[...]

Zoiets? https://www.bax-shop.nl/f...Dh-v0CAcVovBoCR4sQAvD_BwE

Heeft volgens mij een stereo mic ingang. En betaalbaar.
Enige nadeel is gebrek aan synchronisatie met beeldopnamen. Maar als dat allemaal niet zo precies komt en het achteraf kan worden gemonteerd, is dit waarschijnlijk een werkbare oplossing voor de TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

M14 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 22:03:
[...]

Enige nadeel is gebrek aan synchronisatie met beeldopnamen. Maar als dat allemaal niet zo precies komt en het achteraf kan worden gemonteerd, is dit waarschijnlijk een werkbare oplossing voor de TS.
Als dat een issue is, zal TS op zoek moeten naar een camera met stereo input. Als dat alleen line level is heeft ie een pre-amp nodig.
Pagina: 1