Toon posts:

Op zoek naar 4k beeldschermen voor in de salon

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek goede 4k beeldschermen, rond de 27 inch. Budget ligt tussen de 500,- en 1200,- ongeveer.

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
Ps, beeldschermen zijn voor in een kapperszaak

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Pricewatch: 4k-schermen rond de 27", ongeveer €500 tot €1200, succes!

Iets serieuzer: dit is veel te weinig informatie. Wat heb je al gevonden, en waarom twijfel je nog?

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er niet veel verstand van, heb genoeg merken voorbij zien komen. Samsung, LQ, BenQ, het gaat mij erom of iemand ervaring heeft met 4k beeldschermen en goede tips heeft

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al veel dingen gelezen over Benq en EIZO, maar het is wel belangrijk dat de beeldschermen zonder standaard kunnen, ze worden dus opgehangen

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 20:46
4K op zo'n kleine diameter is helemaal niet te vinden voor een tv. Wil je niet gewoon een monitor dan?
- edit: beter lezen.

[ Voor 145% gewijzigd door Meester_J op 20-03-2019 13:18 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Lees reviews. En als je kijkt of er een VESA-mount op kan, dan weet je dat ze zonder voet opgehangen kunnen worden. Er wordt hier wat minimale inzet verwacht :)
Meester_J schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:16:
4K op zo'n kleine diameter is helemaal niet te vinden voor een tv. Wil je niet gewoon een monitor dan?
Volgens mij is het woord 'tv' nooit genoemd? :)

The devil is in the details.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-02 10:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Of andersom., waarom wil je perse 4k ?
Wat ga je er op doen ?
Ophangen klinkt als iets wat op de muur komt, dus verder weg hangt.
(Denk dan trouwens ook aan inkijkhoeken)

En om verschil tussen 1440 en 4K te zien op 27" moet je er volgens mij echt met je neus bovenop zitten. als je het dan al kunt zien.

[ Voor 68% gewijzigd door heuveltje op 20-03-2019 13:20 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-01 20:46
heuveltje schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:17:
Of andersom., waarom wil je perse 4k ?
Wat ga je er op doen ?
Ophangen klinkt als iets wat op de muur komt, dus verder weg hangt.
(Denk dan trouwens ook aan inkijkhoeken)

En om verschil tussen 1440 en 4K te zien op 27" moet je er volgens mij echt met je neus bovenop zitten. als je het dan al kunt zien.
Ik zou inderdaad voor QHD (=1440) gaan. 4K ga je toch niet zien als je er meer dan een halve meter vandaan zit

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen verstand van maar dacht dat 4k gewoon het scherpst was haha

• Castiel-95
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05-2022
Heb goede verhalen over EIZO gehoord, denk dat de monitoren lang aan moeten staan in de kapperszaak? EIZO staat er wel bekend om dat de monitoren veel worden gebruikt door bedrijven, hierdoor staan de monitoren lang aan en gaan ze lang mee

Verwijderd

Topicstarter
EIZO had ik inderdaad ook al wel voorbij zien komen, er zijn alleen zoveel types van elk merk dat ik niet goed weet wat goed is of wat minder is

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:12

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik denk dat de vraag eerder moet zijn: wat wil je er precies mee weer geven? gewoon adds of video dan is 1080p al meer dan voldoende. 4k op dat formaat heeft niet veel nut voor een kapperszaak, tenzij je een 65" aan de muur wilt ophangen.
Edit: lijkt me handiger dat iemand op locatie komt kijken naar je wensen en wat praktisch is.

[ Voor 16% gewijzigd door Hubert op 20-03-2019 13:33 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
De schermen zijn bedoeld om de services die we bieden te displayen en voor muziekvideos, tv-programma's voor als klanten aan het wachten zijn etc.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wat @Hubert zegt. Het helpt veel meer door eens duidelijk weer te geven wat je wilt bereiken, hoe ze aan gestuurd gaan worden voordat we echt nuttig advies kunnen geven.

Voor 27" is het al snel handiger om gewoon 1080p schermen te halen voor een veel lagere prijs.

edit: Ik zou gezien de functie en je doel gewoon 1080p schermen ophangen, omdat tekst toch redelijk groot in beeld gebracht gaat worden (anders ziet niemand het) en het echt scherp genoeg is.

Afhankelijk van de ruimte, kun je natuurlijk ook een ~40" TV ophangen, 1080p die eenvoudig voor die prijs te vinden zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Hann1BaL op 20-03-2019 13:36 ]

• Alvin-94
  • Registratie: Juli 2018
Misschien is 27 inch wat klein voor in een kapperszaak??

[ Voor 44% gewijzigd door Alvin-94 op 20-03-2019 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
27 inch lijkt me wel prima, maar ik zal even overleggen of groter ook prima is, lijkt mij wel namelijk.

• Castiel-95
  • Registratie: April 2018
Zoals ik al zei, EIZO heb ik zeer positieve verhalen over gehoord. Lijkt zoiets je wat: https://www.ictmagazine.n...euwe-4k-monitor-van-eizo/

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat lijkt me wel prima, ik ga gewoon even kijken, bedankt voor de tips allemaal!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46
Ik mis nog wat dingen. Hoeveel schermen zijn er nodig? Is het budget per stuk of voor alle schermen bij elkaar?
1080p lijkt me ook ruim voldoende en voor een kapperszaak lijkt me eerder het nuttig dat je een grote kijkhoek hebt voordat het flets wordt. Of, de schermen moeten zo hangen dat ze altijd redelijk recht bekeken kunnen worden.
Een tv kan, maar een computerscherm idd ook.
Met wat worden ze aangesloten? Dus op een pc? Of DVD-speler oid? En daarbij welke aansluiting wordt er gebruikt? HDMI, of SCART oid?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20
Castiel-95 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:38:
Zoals ik al zei, EIZO heb ik zeer positieve verhalen over gehoord. Lijkt zoiets je wat: https://www.ictmagazine.n...euwe-4k-monitor-van-eizo/
Are you kidding?

Een 32 inch monitor specifiek gericht op kleurechtheid, van € 1.300,- slaat natuurlijk voor dit doeleinde werkelijk nergens op. Vanaf € 350,- heb je al 32" 4k VA-monitoren met goed beeld. 27" vanaf € 250.

Eizo FlexScan EV3285 review: Mercedes onder de monitoren

Doe jij ook advies bij aankoop van auto's?
Vraag: ik ben op zoek naar een auto voor huis en tuin gebruik.
Antwoord: Ja, ik heb wel positieve verhalen over een mooie Rolls Royce gezien! Die hobbelt niet zo, dus goed voor als je eieren gaat kopen.

WTF?

[ Voor 8% gewijzigd door White Feather op 20-03-2019 17:30 ]

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-01 09:22

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom per-sé 4K? Dat gaan die klanten toch niet zien.
Misschien dat je aan een 1080p tv meer dan genoeg hebt.

Daar al eens bij gekeken?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Zonder een duidelijke omschrijving wat er gezocht wordt en eigen uitzoekwerk komen we hier nergens. Bedenk dat het forum geen afhaalchinees is. Als je dat wilt, zul je een elektronicawinkel moeten binnenstappen. Hier vragen stellen is je voldoende voorbereiden. Dat ontbreekt hier.

Dicht bij gebrek aan eigen inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.