Ik koop geen auto meer zonder cruise control. Dat is echt een dealbreaker.
Mijn huidige (bijna 14 jarige) auto heeft climate control, regensensor en automatische verlichting. Vond ik eigenlijk onzin toen ik hem kocht maar in de praktijk ben ik wel erg blij met die drie extraatjes. Net zoals de voorruitverwarming en dimmende binnenspiegels. Die zouden zeker weer op een wishlist komen bij een nieuwe.
De elektrische spiegels en verwarmde stoelen boeien me eigenlijk weer niet.
Fatsoenlijk geluid is ook iets waar ik op zou letten. Maar aangezien ik het meeste met mijn telefoon doe is bluetooth of zelfs een aux genoeg. Als het geduid maar OK is.
Ingebouwde navigatie hoef ik niet. Driekwart van de systemen werken minder goed dan mijn telefoon en de systemen die nu net zo goed werken, zijn over een paar jaar ook achterhaald. Alleen voor android auto of apple carplay zou ik wel willen betalen.
Via mijn werk rij ik regelmatig (vrij) nieuwe huur auto's, van VW Polo tot Audi A6. Op zich valt me de vooruitgang van 14 jaar ontwikkeling best tegen. Ja het is allemaal wel beter en mooier maar als ik weer in mijn eigen oude barrel stap, mis ik vrij weinig. De enige 'nieuwe' feature die ik wel genoeg meerwaarde vind hebben is adaptive cruise control. Dat is wel erg lekker en zou ik overwegen bij een nieuwe auto. Hetzelfde geldt voor een goede moderne automaat.
Velgen en andere uiterlijke kenmerken vond ik heel boeiend toen ik 18 was. Nu interesseert het me nauwelijks meer op een alledaagse standaard auto.
Verder heb ik nog steeds mijn oude uiterst spartaanse Mini. Zonder zelfs stuurbekrachtiging en rembekrachtiging. Heerlijk basic rijden! Maar op lange afstanden toch wel de rust (stilte) en gemak van een iets modernere auto.
[
Voor 5% gewijzigd door
Wuursj op 20-03-2019 12:48
]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst