Welke opties zijn een must have voor jou?

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views

• ThaddeusX
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 09-11-2021
Hallo allemaal,

Laten we zeggen dat je een gloed nieuwe auto mag instellen.

Welke opties zijn een must have voor jou en waarom?

Welke opties vindt je nutteloos?

Voor welk soort motor zou je gaan en waarom?

Ik ben nieuwsgierig wat de meeste zullen zeggen.

Voor mij is airco, cruise control en elektrische ramen een must have. Tegenwoordig zit het standaard in iedere wagen dus ik houd het lekker goedkoop :) zou alleen willen investeren in uiterlijk, sportieve opties.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:28

Agent47

I always close my contracts.

airco, cruise control , elektrische ramen & ingebouwde GPS. Zo hoef ik niet op m'n mobiel te kijken voor GPS, voelt een stuk veiliger aan.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:10
  • Elektrische ramen
  • Cruise control, adaptive lijkt me gaaf om te hebben maar niet noodzakelijk
  • Climate control
  • Bluetooth
  • Fatsoenlijke stoelen
  • Automatische wissers
  • Automatische verlichting
  • Leuke velgen en anders na aflevering bij een velgenboer langs
  • Geen zwart, grijs, wit of een van de andere 50 tinten
  • Wat betreft de motor: geen diesel, wel beetje fatsoenlijk vermogen (geen ecohok) en iets dat ook na 4000 toeren nog vermogen geeft in plaats van dat de turbo buiten adem is.
  • Parkeersensoren achter, handig maar niet noodzakelijk
Nutteloze opties/dingen die ik niet op een auto wil hebben
  • Mistlampen die aan gaan als je een bocht maakt (als het ff kan direct laten uitschakelen)
  • Knipperlichten die niet gewoon aan/uit gaan maar bewegen, achterlijk idee
  • Geen Tron Legacy achtige dagrijverlichting
  • Schakelindicatoren
  • Ingebouwde navigatie die na x aantal jaar niet meer ondersteund/geupdate wordt
Wat ik in de toekomst graag zie op auto's
  • Verlichting die aan gaat als de motor draait en uit gaat als je de motor uitzet, alleen nog een schakelaar voor grootlicht en mistlicht. Zo kun je dagrijverlichting in 1x afschaffen en heb je ook minder 'auto wilde provinciale weg oversteken en zag vrachtwagen over het hoofd'-achtige nieuwsitems

[ Voor 51% gewijzigd door FastFred op 20-03-2019 12:36 ]

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:17
Ik heb recent een nieuwe auto uitgezocht en wat ik wilde hebben

- Automaat
- Parkeersensoren
- Airco
- Degelijke stoelen
- Cruise control
- Carkit
- Automatische verlichting en ruitenwissers
- Stoelverwarming (heb ik nu ook al en daar raak je aan gewend)

De rest was niet nodig maar vond ik wel fijn. Denk bijvoorbeeld aan een DAB+ radio.

Het leven is te kort om te testen

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:51

Wuursj

want worst is al bezet

Ik koop geen auto meer zonder cruise control. Dat is echt een dealbreaker.

Mijn huidige (bijna 14 jarige) auto heeft climate control, regensensor en automatische verlichting. Vond ik eigenlijk onzin toen ik hem kocht maar in de praktijk ben ik wel erg blij met die drie extraatjes. Net zoals de voorruitverwarming en dimmende binnenspiegels. Die zouden zeker weer op een wishlist komen bij een nieuwe.
De elektrische spiegels en verwarmde stoelen boeien me eigenlijk weer niet.

Fatsoenlijk geluid is ook iets waar ik op zou letten. Maar aangezien ik het meeste met mijn telefoon doe is bluetooth of zelfs een aux genoeg. Als het geduid maar OK is.

Ingebouwde navigatie hoef ik niet. Driekwart van de systemen werken minder goed dan mijn telefoon en de systemen die nu net zo goed werken, zijn over een paar jaar ook achterhaald. Alleen voor android auto of apple carplay zou ik wel willen betalen.

Via mijn werk rij ik regelmatig (vrij) nieuwe huur auto's, van VW Polo tot Audi A6. Op zich valt me de vooruitgang van 14 jaar ontwikkeling best tegen. Ja het is allemaal wel beter en mooier maar als ik weer in mijn eigen oude barrel stap, mis ik vrij weinig. De enige 'nieuwe' feature die ik wel genoeg meerwaarde vind hebben is adaptive cruise control. Dat is wel erg lekker en zou ik overwegen bij een nieuwe auto. Hetzelfde geldt voor een goede moderne automaat.

Velgen en andere uiterlijke kenmerken vond ik heel boeiend toen ik 18 was. Nu interesseert het me nauwelijks meer op een alledaagse standaard auto.

Verder heb ik nog steeds mijn oude uiterst spartaanse Mini. Zonder zelfs stuurbekrachtiging en rembekrachtiging. Heerlijk basic rijden! Maar op lange afstanden toch wel de rust (stilte) en gemak van een iets modernere auto.

[ Voor 5% gewijzigd door Wuursj op 20-03-2019 12:48 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik mis de discussiewaarde, opsomtopics zijn niet echt de bedoeling hier. Daarom dus een slotje. @ThaddeusX neem gerust even contact met mij (en/of de overige VV crew) op als je hier toch discussiewaarde in ziet en een voorstel hebt hoe je dat duidelijker kan maken. Dan kunnen we zien of we dit alsnog een nieuwe kans kunnen geven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.